3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Simmke: Citroën DSpécial
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 27 april 2016 01:09 PM
  [ # 31 ]

Wat is de autowereld dan toch klein hè!

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 27 april 2016 02:49 PM
  [ # 32 ]
H@ns schreef:
Gauthier schreef:

Motornummer:

Motor zou een DY3 moeten zijn.

 

Volgens mij een DV3…
Of hadden de laatste DSpeciallen wel een DY?

DV3 tem modeljaar ‘72. ‘73 tem ‘75 DY3.

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 01 juni 2016 11:01 PM
  [ # 33 ]

Eindelijk weer een update bij de DS Smile

Gisteren op pad gegaan naar het onderdelenmagazijn van de Citroën ID/DS club in Tull en ‘t Waal.

Eerst thuis een lijstje opgesteld met wat ik nodig heb, en vervolgens door de magazijnman nog laten adviseren een aantal extra zaken mee te nemen. Daarna ook nog even gezellig staan kletsen Smile
Uiteindelijk met onderstaand lijstje thuisgekomen:

Benzinetank
Revisieset carburateur
Bougies
Bougieschachtrubbers
Klepdekselpakking
Aandrijfas hoes wielzijde 2x
Aandrijfas hoes bakzijde 2x
Snaren waterpomp en hydrauliekpomp
Waterpomp
Gradenboog voor op de waterpomp
Kap voor over de motorventilator
Distributieketting, spanner en geleider
Dwarsdemper
Dubbele lange uitlaatpijpen
Montage set uitlaat
Ruitenwisserbladen
Remblokken
Motorkap isolatie
Binnenbanden
5 liter LHM

Wat ik nog nodig heb:

Dopje ruitensproeier tank, of een nieuw tankje (vergeten gisteren)
Buitenbanden

Het werk kan beginnen Very Happy

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 juni 2016 11:07 PM
  [ # 34 ]

Hup! Aan de slag!  Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 16 oktober 2016 04:53 PM
  [ # 35 ]

Hmmm, hier maar eens even stof afblazen…

In de tijd dat de DS bij EH Autoservice stond is er niet veel gebeurd.
De benzinetank vervangen, carburateur gereviseerd, elektrische benzinepomp gemonteerd, nieuwe bougies erin en de kleppen gesteld. Dit tempo vond ik maar niks, dus heb ik 24 september de auto opgehaald en naar DS garage Johan Dekker gebracht. Extra voordeel, die zit maar 15min met de auto hier vandaan ipv helemaal in Zeeland.
Hier bleek al snel dat er meer werk aan de winkel was dan eerst voorzien, maar wat moest gebeuren is gebeurd!

Hieronder een overzicht:

Gedaan
*Brandstoftank vervangen
*Carburateur gereviseerd
*Nieuwe bougies en bougieschachtrubbers
*Kleppen gesteld
*Uitlaat vanaf voorpijp vervangen
*Veerbollen achter vervangen (1 was stuk, 1 was van een DS Break)
*Remleiding achter vervangen, wielremcilinder LA vervangen
*Remschoenen achter gedemonteerd, gangbaar gemaakt, gemonteerd en afgesteld
*Gescheurde spatplaat LA vervangen
*Oude banden gedemonteerd, velgen ontroest, banden gemonteerd en gebalanceerd
*Nieuwe ruitenwissers gemonteerd
*Originele, mechanische benzinepomp gemonteerd ipv elektrische
*Radiateur, hoes, dynamo gedemonteerd (radiateur was lek)
*Stuurinrichting getest
*Veerbollen voorzijde getest en bijgevuld
*Voorraadtank LHM gereinigd (systeem doorgespoeld) en bijgevuld
*Motor gespoeld, nieuw oliefilter gemonteerd, olie ververst
*Aanslagschotels + rubbers achter gemonteerd
*Motorruimte schoongemaakt
*Bedrading bij accu opgeknapt
*Borgpennen veerstangen vervangen
*Hitteschild spruitstuk gedemonteerd
*Hitteschild startmotor vastgezet
*Aandrijfassen gedemonteerd
*Waterpomp + waterpomphuis vervangen (was nodig, zie foto’s hieronder)
*Aanslagrubbers voortrein vervangen
*Onderstel doorgesmeerd
*Motor gedemonteerd
*Distributie vervangen (ketting, spanner, geleider)
*Motorsteunen vervangen
*Pluskabel startmotor opgeknapt
*Nieuwe snaren waterpomp en hydrauliekpomp
*Koelsysteem spoelen, vullen en testen op lekken
*Remklauwen en remblokken vervangen (voor)
*Remschijven vervangen
*Handremblokken vervangen
*Remsysteem ontluchten en stellen
*Stuurhuis vervangen
*Stuurstangen L+R vervangen
*Nieuwe aandrijfashoezen
*Versnellingsbak ververst (zat amper olie en erg veel prut in)
*Koppeling vervangen, was hoognodig (zie foto’s hieronder)
*Kabelbomen in voorschermen weer netjes gemaakt
*Diverse andere kleine zaken als herstellingen aan elektra, boutjes/veertjes vervangen…)


To do
*Alles controleren voor keuring RDW (hoogteregeling koplampen, remmen testen…)
*Auto naar huis voor de winter
*Motorkapisolatie vervangen
*Volledig detailen (exterieur, motorruimte, interieur, kofferbak, onder en achter voor- en achterschermen)
*Inschrijven RDW (eind feb / begin mrt) en kentekenplaten bestellen

Wishlist (meerjarenplan)
*Zijspiegels vervangen zodat er 2 dezelfde op zitten (liefst beide nieuw)
*Pallas wieldeksels vervangen voor non-Pallas wieldeksels en indien nodig de velgen opknappen
*“Wasbordjes” geribbelde B- en C-stijlen (origineel ipv Pallas)
*Brede zijstrips van de Pallas, of nettere smalle zijstrips (als plaatwerk hersteld wordt zijstrips verwijderen)
*Behalve audio zo veel mogelijk wat niet origineel is weer origineel maken
*Audio: Pioneer headunit uit de 206, Rockford speakers uit achterportieren 206 en nog meer, maar weet nog niet wat
*Plaatwerk herstellen: verschillende plekken rondom[/list]

Plaatjes
Carburateur revisie:


Op pad van EH Autoservice naar Johan Dekker:



Motor uitgebouwd:


Motor er weer in, met een berg aan nieuwe onderdelen:

Oude koppeling:

Oude waterpomp/waterpomphuis:

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 oktober 2016 05:55 PM
  [ # 36 ]

Wow daar is veel in gedaan en ook nog in heel korte tijd.
Johan Dekker heb ik alle vertrouwen in dat hij het goed doet.
Ben wel nieuwsierig hoeveel uren Johan rekent voor zo’n grote klus.

Succes

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 oktober 2016 08:03 PM
  [ # 37 ]

Zo zeg!
Goed aangepakt!
Kost een paar centen maar dat zijn reparaties waar je geen spijt van krijgt…

De I staat al, alleen de püntjes nog Wink

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 18 oktober 2016 04:10 PM
  [ # 38 ]

Johan is ongeveer 75 à 80 uur bezig geweest met bovenstaand lijstje.
In relatief korte tijd want mijn DS hield zijn brug bezet cheese

Nog een toevoeging aan het to-do lijstje:

* Veiligheidsgordels op de achterbank

Voor het lijstje meerjarenplan:

* Gradulux lamellen
* Mistlampen ingebouw in de voorbumper zoals onderstaande afbeelding

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 19 oktober 2016 08:59 AM
  [ # 39 ]

Ach, zou je dat nou wel doen, die mistlampen in de keienvanger? Daar zijn de meningen nogal over verdeeld als het gaat om schoonheid, to put it mildly.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2016 09:31 AM
  [ # 40 ]

Ik vind die keienvanger lampen juist weer wel mooi.
Die gradulux dingen maken een hels kabaal als je het raam een stukje open hebt….Die zou ik er dus weer niet inzetten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
HYvonne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 29-05-2014

Gepost: 19 oktober 2016 09:41 AM
  [ # 41 ]
bogaard77 schreef:

Die gradulux dingen maken een hels kabaal als je het raam een stukje open hebt….Die zou ik er dus weer niet inzetten.

Dan heb je ze niet goed gemonteerd!
Ik heb de Gradulux er al een paar jaar in zitten en had in het begin kabaal, toen ze nog eens opnieuw secuurder geplaatst en nu geen enkele last meer. Niet bij open raam of ramen en zelfs niet bij open dak met 100km op autoweg.

DSuper5 1973 (org. Ned)
HY     1974 (org. Ned)
2CV   1959 (org. Ned)

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 07 november 2016 09:24 PM
  [ # 42 ]

Intussen zijn we 6 maanden, 104 monteursuren en een onderdelenlijst van 2,5 pagina verder.
Maar de DS staat thuis love1
Ik ben er wel gelijk achter gekomen dat het hoofdstuk “schoonmaak” nog heel veel uurtjes in beslag gaat nemen. Alles wat je aanraakt of vastpakt is stoffig, vettig of gewoon vies. Was natuurlijk wel te verwachten na zo lang stilstand en verstoffing smirk Dat wordt stukje bij beetje aanpakken deze winter…
Zo staat ze nu:

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 04 februari 2017 10:23 PM
  [ # 43 ]

Hier ook maar weer eens tijd voor een update… tijdens de winter een aantal grote en kleine klusjes aan de DS gedaan Smile nog niks is volledig af, maar allemaal een voorlopige stand van zaken Wink ook even de korte-termijn to-do’s voor deze winter nog vermeld.

* een aantal lelijk geworden stickers verwijderd van de achterruit. Op de achterbumper zit een hardnekkigere sticker waar ik me nog eens op moet storten,
* begonnen aan het losmaken van de oude motorkapisolatie, daarna moet de nieuwe isolatie er weer tegenaan (zie je op de laatste foto op de hoedenplank klaarliggen),
* schoonmaak van de kofferbak, wat in een iets uitgebreider project is uitgegroeid (hieronder meer info),

* to do: stellen van de achterportieren (sluiten niet helemaal lekker zoals het hoort),
* to do: uitgebreide schoonmaak interieur,
* to do: uitgebreide detail beurt
* to do: 1 van de 3 ophangpunten van de achterbank zit los, nog even bekijken hoe de andere vastzitten en dan weer repareren.

Over de kofferbak:

Ik dacht de bende hier “eventjes” op te ruimen en schoon te maken. Ik stuitte echter op een natte vierkante kokosmat die als bekleding diende. Behalve nat was deze ook erg vies, dus die is linea recta in de kliko beland. Daaronder zat nog meer vuil, rommel (schoeven, moeren, ringetjes, pindanootjes, zand…) en uiteraard ook vocht. Na ook dit opgeruimd te hebben was de bodem bekleed met geluidsdemping. Aan de randen was helaas te zien dat er onder de demping roest aan het vormen was. Er zat dus maar één ding op: demping eruit krabben op de schade op te kunnen nemen. 



Zoals jullie zien, een heleboel roest. Op het eerste zicht alleen oppervlakkig, schuren dus maar…
Achterwandje van het onderste stuk kofferbak (te zien op de eerste foto) ook maar losgehaald (4 boutjes), daarachter zoals verwacht ook een berg roest (waartussen ik nog een paar oude Belgische munten heb gevonden).


Na zoveel roest als mogelijk weggeschuurd te hebben is de hele kofferruimte uitgewassen, nog een keer helemaal nagelopen met schuren, en vervolgens in 2 lagen roestwerende primer gezet (de foto’s zijn na 1 laag). Op 1 plek (links) was een doorgeroeste plek opgevuld, dit vulmiddel heb ik iets te ver doorgeschuurd dus dat moet weer opgevuld worden.
Daarna zal alles netjes in de zwarte metaallak gezet worden.


More to follow!

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 05 februari 2017 06:43 PM
  [ # 44 ]

Ziet er mooi uit. Hoe zijn de regengootjes bij de DS en ik mis volgens moi ook nog een rand met rubber over de lengte bij de kofferbak sluiting.

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 februari 2017 07:16 PM
  [ # 45 ]

Dat kan ook nog zo’n sponsrubber zijn dat op de kofferdeksel gemonteerd zit…

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook