1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Xsara Coupe 1.6i 88PK (N0) - Probleempjes…
franssie16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 12 april 2016 02:07 AM

Hallo lezers,

Sinds de jaarwisseling december 2015 trotse eigenaar van van een Xsara Coupe 1.6i (model jaar 2000 - km stand 175000 volgens RDW 2e eigenaar). Dit is mijn eerste auto ik ben er dan ook erg blij mee. Helaas heeft het een en ander al moeten gebeuren aan de auto (nieuwe kabelboom, boordcomputer, zekeringkast en brandstofrelais, gezien de auto toen geen brandstoftoevoer kreeg. (achteraf kwam dit door samensmelten kabelboom te wijten aan een vochtprobleem). Niet echt mazzel cry , maar het is nu verholpen en de auto rijdt oh zo heerlijk.

Maar nu zijn er een paar nieuwe problemen die zich voordoen..

Probleem 1 - Onregelmatig stationair toerental of stationair toerental niet oppikken
Zo loopt hij af en toe (om de 300km rijden af en toe eerder) stationair onregelmatig. Hij laat het toerental dan vallen tot bijna de motor uitgaat en vervolgens laat hij hem weer opvliegen tot de 1000 toeren. Hij lijkt te zoeken naar zijn stationair stand. Op internet kom ik de volgende dingen tegen (MAP sensor, Luchtmassa meter, Stappenmotor, Gaskleppositiesensor, Gasklephuis reinigen en de bedrading controleren.

Probleem 2 - Sinds kort slaat de motor af en toe niet aan (na het rijden bij warme motor). Volgens internet kan dit het volgende zijn: Krukassensor en evt. bedrading controleren.

Probleem 3 - De bedrijfs temperatuur schommelt wat onregelmatig tussen de 87-93 graden (temperatuurklok geeft ook geen temperatuur weer als auto op contact staat):
Naar mening internet lijkt dit de: thermostaat of de temperatuursensor. Daarnaast zie ik de temperatuur wat lager dan 92 gemiddeld, is hier een wat lagere thermostaat voor te krijgen? als ik al even stil sta met lopende motor na een stuk rijden slaat de koelfan aan..

Probleem 4 - Linksachter kraak de auto bij het rijden, in- en uitstappen, de auto heen en weer duwen. Kan dit de veer(poot) zijn die aan vervanging toe is of een smeerprobleem?

Het klinkt allemaal heel negatief zucht.. Maar de Xsara start altijd super vlot, sleutel omdraaien en hij loopt al, rijdt heerlijk! Naast het voorgedane brandstofprobleem door vocht heeft hij mij nog nooit laten staan. inmiddels 4000-5000km verder.. geen olieverbruik e.d. En trekt vlot door naar zijn fabrieksopgave topsnelheid! zipper  Graag verhelp ik daarom deze probleempjes. cheese

Heeft er iemand ervaring of tips? Alle hulp is welkom. Ik weet niet precies welke onderdelen of sensoren ik het best kan vervangen m.b.t. de bovengenoemde problemen.

Groet!

Frans.
doei

Citroen Xsara Coupe 1.6i Ligne Prestige (2000) 2015-2017
Citroen C5 2.0 16v Exclusive (2002) 2017-?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 april 2016 02:31 PM
  [ # 1 ]

eerste verdachte is de stappenmotor, eruit halen, met remreiniger proper spuiten (meer niet), laten drogen, monteren.

Als de motor na weigeren wel start, komt er dan zwarte rook uit de uitlaat? zou de tweede temperatuursensor kunnen zijn (die in het blok), verklaart ook een stuk punt 1

Fan slaat aan dus is het de thermostaat, kun je in verschillende graden krijgen, echt niet duur.

zou inderdaad eerst eens wat WD40 (raar dat ik dat schrijf, ben niet geheel voor dat product) of beter GT7 ( Smile ) onderaan wat inspuiten, silenblocks en ja ook de veer (boven en onder).

Je moet er wat tijd insteken, eens goed afspuiten onderaan, laten drogen, alles eens deftig bekijken, hier en daar een likje smeermiddel, desnoods wat roestomvormer (ik gebruik brunox) waar je sporen ziet….. Hij is onderhand 16 jaar dan moet je er wat mee bezig zijn.

En welkom hier.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 12 april 2016 07:59 PM
  [ # 2 ]

Ik had dat mijn xsara ook kraakte achter, bij iedere drempel, werd er gek van, de oplossing was, gas gevulde shokdempers monteren, standaard zitten er oliedempers op, die amper in en uit zijn te krijgen, en dat vind de torsies maar niks,  en simpel klusje, 2 bouten los en hij ligt op de grond, (bij wijze van spreken).
Als je achterwiel echt scheef staat, ja dan is de as op,

Profiel  
 
franssie16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 12 april 2016 10:34 PM
  [ # 3 ]

Allereerst bedankt voor de behulpzame reacties!

Ik heb vandaag de stappenmotor en de BDP sensor schoongemaakt. De stappenmotor was lichtelijk aangeslagen met zwarte roet/olieprut. De BDP sensor was behoorlijk aangeslagen met metaalstof (roest). Beide zijn nu weer goed schoon. Vandaag heb ik gereden en met warme motor kon ik gewoon de hele tijd starten (extra vaak getest) ook na even stil gestaan te hebben. Stationair heeft hij nog niet weer onregelmatig gelopen. Het stationair lopen houdt ik in de gaten, want hij liep ook geregeld wel goed. Wat wel opviel is dat de koud start het toerental niet opjoeg naar de 1400 toeren zoals eerst, maar nu rustig op de 1100 toeren blijft (normaler gedrag naar mijn mening). Ook zakt het stationair niet meer vaak naar de 900 maar blijf mooi rond de 1000 hangen. (allemaal wel wat verschil te merken dus) halelujah

Ik heb een thermostaat gezien die opengaat bij 83 graden ipv die van 88 tot 92. Is 83 graden wel een goede bedrijfstemperatuur?, gezien ze allemaal (naar mijn mening) tegen de 90 graden zitten.. Het hoort zo, maar het lijkt mij aan de hoge kant.. Confused:
Verder heb ik de temperatuursensor in de cilinderkop aan de zijkant gespot, die ga ik dan ook vervangen.

Ik heb verder vandaag nog eens kritisch gekeken naar mijn achterwielen… de conclusie is niet zo prettig.. gulp
Het linker achterwiel staat inderdaad scheef naar buiten toe. Het rechter achterwiel staat nog mooi in lijn. Uit schrik heb ik meteen het profiel van het linker achterwiel gecontroleerd, maar er is nog niet echt slijtage te zien op één kant van het profiel van die band.

Het lijkt erop dat er dus een nieuwe achteras gemonteerd moet worden? Of valt er nog iets te redden door lagers aan die kant te vervangen?? Gezien het rechter achterwiel nog wel goed in positie staat. ( informatie uit http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229404/ )
Ik moet dit even nader bekijken en controleren. Waarschijnlijk ga ik dat aankomend weekend doen.

Wordt vervolgt..  Wink

Citroen Xsara Coupe 1.6i Ligne Prestige (2000) 2015-2017
Citroen C5 2.0 16v Exclusive (2002) 2017-?

Profiel  
 
Greavous
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015

- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Gepost: 13 april 2016 03:29 PM
  [ # 4 ]

De temperatuur vind ik eerlijk gezegd niet zo zorgelijk.
Die van mij blijft altijd rond de 90 graden zitten, iets erboven en de fan gaat aan waarna hij keurig zakt tot net onder de 90. En als ik flink de vaart erin heb zit ie er meestal ook net iets onder.

Ik heb het idee dat het normaal is voor onze autootjes. Smile

Profiel  
 
franssie16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 24 april 2016 10:06 PM
  [ # 5 ]

Het niet willen starten bij warme motor lijkt opgelost te zijn door het reinigen van de BDP sensor. Deze zat wel op de 450ohm ipv de gebruikelijke 500-550ohm. Het stationair niet willen lopen af en toe is nog steeds niet verholpen en het probleem lijkt zich alleen maar erger voor te gaan doen… zeer lastig tijdens het rijden. handen en voeten te kort en werken met de handrem om de motor maar aan de praat te houden…

Ik heb een methode gevonden om het stationair toerental weer te laten werken, maar het is steeds maar voor eventjes…
Ik doe dan het volgende: Ik zet te auto aan de kant en zet hem in de vrij om rustige het trucje te kunnen uitvoeren.
(stap 1) Ik houd mijn voet op het gas zodat het toerental tussen de gebruikelijke 900-1000 toeren zweeft. (dit volhouden)
(stap 2) Na een tiental seconden probeer ik steeds langzamer het voet van het gas af te halen zodat het toerental heel weinig zakt of juist 900-1000 toeren blijft. Wanneer het toerental zakt voer ik stap 1 opnieuw uit en houd ik dus voetmatig het toerental wederom op de 900-1000 toeren net zo lang totdat hij stationair 900-1000 toeren blijft als ik het gas loslaat. Als hij met voet van het gas wel ineens stationair blijft lopen dan haal ik mijn voet helemaal van het gas af.
(stap 3) Het stationair toerental lijkt nu weer te werken. Ik schakel de motor uit met het contact. Ik zet de auto weer op contact en haal hem er weer af. Nu zet ik de auto weer op contact en start ik hem vlot zonder voetgas en blijft hij als een zonnetje stationair lopen en blijft het dan ook stationair gewoon doen voor een paar ritjes of een lange rit.

Dit trucje werkt echt en is momenteel mijn enige middel om een beetje fatsoenlijk te kunnen autorijden..

Ik moet nog:
- de temperatuursensor en thermostaat vervangen. (Temperatuur schommelingen 87-92 graden en af en toe met warme motor met heel even stilstaan slaat de koelfan aan.)

Ik heb gedaan:
- BDP sensor gereinigd.
- Stappenmotor gereinigd.

Enige tips of hulp is nog steeds welkom!  very sad

Citroen Xsara Coupe 1.6i Ligne Prestige (2000) 2015-2017
Citroen C5 2.0 16v Exclusive (2002) 2017-?

Profiel  
 
Greavous
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015

- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Gepost: 24 april 2016 11:04 PM
  [ # 6 ]

Als je iemand kent of een garage in de buurt hebt die citroëns kan uitlezen is het probleem misschien snel te achterhalen.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad en bij mij was het pas helemaal weg nadat ik het hele gasklephuis compleet gedemonteerd en schoongemaakt had met remmenreiniger. Dus niet alleen de stappenmotor, maar gewoon t hele ding.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 april 2016 11:40 PM
  [ # 7 ]

Als de wagen nog koud is, alles staat af, ecu loskoppelen, dikke stekker, terug steken, ecu is nu alle instellingen kwijt.
Inleren, start de wagen zonder gas te geven, het is een injectie dus je moet dat nooit doen, maar goed je hebt de wagen gestart en misschien loopt hij beroerd of slaat hij zelfs af, kom niet aan de gaspedaal, gewoon opnieuw starten en laten lopen tot de koelingsfan aanslaat, kan een minuut of 10 duren.
De ecu heeft zich zelf opnieuw ingeleerd om stationair te draaien.
Vervolgens doe je een rustige rit van een kilometertje of 10-20.

Als dit niet helpt moeten we verder zoeken.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
franssie16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 09 mei 2016 12:10 AM
  [ # 8 ]

Circa 700km geleden heb ik inderdaad het gasklephuis zelf gereinigd met remmenreiniger en een poetsdoek en dit lijkt de afgelopen 700km goed geholpen te hebben. het stationair uitvallen/niet willen lopen heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan. Met spanning wacht ik nog wel even af, maar het lijkt opgelost… bravo (er zaten wat zwarte spikkels en lichte vieze bruine laagjes op, het leek niet ernstig vervuild in ieder geval, maar blijkbaar heeft het reinigen wel geholpen)

Het gekraak en gepiep links achter bij de achteras lijkt ook voorbij te zijn nu het ineens buiten vele malen warmer is geworden… Toen het kouder was kraakte links achter enorm. Very Happy

Af en toe draait de motor in koudloop (alleen in koudkoop) wel erg hoog toerental. Kan het zijn dat de temperatuursensor boven op de kop verkeerde waardes doorgeeft? Hij blijft dan wel 1700-1800 toeren lopen… (zonder gas wegrijden dus.. gulp )

Ohja en de tankmeter geeft verkeerde waardes door, Ik tank nooit heel veel liters per keer, gemiddeld tussen de 10 en de 15 liter per keer. Misschien dat de vlotter vervuild is of blijft hangen? ik met 10-15 liter te weinig liters tank? bedrading ondeugdelijk? Ik lees dit probleem wel meer bij andere xsara’s ook bij de picasso’s en dat de vlotter vervangen niet altijd zin heeft…

In ieder geval bedankt voor alle reacties tot nu toe! De tips over het gasklephuis reinigen heeft wel geholpen tot nu toe!

Citroen Xsara Coupe 1.6i Ligne Prestige (2000) 2015-2017
Citroen C5 2.0 16v Exclusive (2002) 2017-?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 mei 2016 01:12 AM
  [ # 9 ]

Heb je de ecu al ingeleerd?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
franssie16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 17 juli 2016 12:41 AM
  [ # 10 ]

De ECU is ingeleerd, het probleem stationair niet willen blijven lopen is definitief over door het gasklephuis te reinigen met remmenreiniger.  cheese

Inmiddels heb ik de thermostaat ook vervangen want de temperatuurmeter van de xsara liep steeds uit boven de 90 graden en viel weer terug naar de 85. Een nieuwe thermostaat van Gates gemonteerd en ontlucht en hij blijft nu mooi op de 89-90 graden stabiel!

Het probleem met de tankmeter lijkt erger dan het is. Met een volle tank geeft de meter betere waardes aan dan steeds met 10 a 15 liter tanken. Ik heb even uitgerekend maar ik kan inderdaad met rustig rijden, vroegtijdig uit laten rollen (en juiste bandenspanning) 1:13,7km klokken met mijn Xsara.

De volgende uitdaging die ik tegenkom is het vervangen van de remschoenen en wellicht remcilinders achter. Remblokken voor en remschijven waren goed te doen bij de Xsara en zitten er alweer 5000km op denk ik zo..

Ik krijg namelijk de naafmoeren achter niet los om de trommel te liften.. Deze naafmoeren zijn op een plek ingeslagen zodat ze denk ik niet los kunnen lopen.. Enige tips?? Het zit als een huis zo vast. Gezien de staat van de remmerij voor denk ik toch wel dat het tijd wordt om ook even te kijken naar achter..

Groet!  bye

Citroen Xsara Coupe 1.6i Ligne Prestige (2000) 2015-2017
Citroen C5 2.0 16v Exclusive (2002) 2017-?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 17 juli 2016 12:52 AM
  [ # 11 ]

zelf tik ik altijd even de borg terug, met een priem, of dreveltje,  let je wel op of je linkse of rechtse draad hebt? weet dit zelf ook niet van de citroen, en dan moet je de as ondersteunen, dus wiel eraf, en onder de draagarm een driepoot zetten of ondersteunen met iets wat niet indrukt, nu richting de vloer de moer los draaien, als je dit doet terwijl de auto op zijn banden staat, vervalt de kracht die je uit oefend op de sleutel, somige mensen doen het als het wiel in de lucht hangt, dan kan je het echt vergeten.

Profiel  
 
franssie16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 14 augustus 2016 01:07 AM
  [ # 12 ]

Dank voor je reactie Beremans! Hier kan ik mee uit de voeten.

Heden ben ik ook bezig met de versnellingsbakolie. Hij schakelt wel stug af en toe en na wat te hebben gezocht op het internet komt het wel vaker voor dat een Xsara stug schakelt… nu heb ik eindelijk de goede versnellingsbakolie geregeld (75W80) en ga ik dit eerst eens proberen. Daarna misschien de schakelbedieningsstangen?

Ik heb als eerst bij de Citroen dealer in Grijpskerk om 75w80 gevraagd en dit zeiden ze te hebben. Dus ik er heen voor 2L. Echter vertrouwde ik het zaakje niet en heb ik een dag later nog maar eens de dealer opgebeld om te vragen of het wel echt om 75W80 was (dit schijnt de enige goede versnellingsbakolie te zijn voor een Xsara na wat speuren op het forum). Na wat slim te de werkplaats medewerker te bevragen bleek het om 75W90 te gaan, want dit gooiden ze in alle Citroens daar en dan ook nog eens 31 euro laten afrekenen…... Het ging dus niet om 75W80, terwijl ik hier apart om gevraagd had. Daarna maar meteen zelf naar de groothandel gereden en 75W80 (Premium MTF) van Kroon Oil opgehaald.

Vanmiddag heb ik het linker voorwiel gedemonteerd en de binnenste plastic beschermkappen verwijderd. Op een eerder forum heb ik gelezen waar ik de juiste vul en aftapplug kon vinden op de versnellingsbak.

Het leek een klusje van niks, ik kon er goed bij… maar wat blijkt.. er is een tool nodig om deze vul en aftapplug los te draaien, een vierkant als ik het goed gezien heb?? Ik heb al verschillende carterplug sleutel sets gezien op internet. Maar om welke maat dop met vierkant gaat het?
Weet iemand dat?

Alvast bedankt!

Groet,

Frans Wink

Citroen Xsara Coupe 1.6i Ligne Prestige (2000) 2015-2017
Citroen C5 2.0 16v Exclusive (2002) 2017-?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 14 augustus 2016 01:43 PM
  [ # 13 ]

8mm. zijn wel dure doppen, plm 20euro, een stuk oud gereedschap terug slijpen naar die maat,is een optie, zo,n sleutel gebruik je maar een keer.

Profiel  
 
franssie16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 11 september 2016 11:44 PM
  [ # 14 ]

Ik heb een goedkoop carterplug doppen/sleutel setje gekocht voor maar 16,- euro. Ideaal! Na het verversen van de bakolie naar 75W80 is het stuge zwaardere schakelen behoorlijk opgelost! Hij schakelt aanzienlijk soepeler. Het was eerst wat hokkerig en lang tegen de versnelling aanhouden voordat hij erin wilde. (Te dikke olie dus..) Erg blij met het resultaat in ieder geval van de bakolie verversen!

Om even terug te komen op de remschoenen achter te vervangen, dit is nog niet gelukt.. Ook te kort tijd gehad nog.. Ik heb een as steun op linker kant van de achteras gezet en de Xsara erop laten steunen met nog drie wielen op de grond. Toen heb ik het ingeslagende van de naafmoer geprobeerd wat terug te slaan zodat de naafmoer weer rond werd. Helaas zit hij nog als een huis zo vast en krijg ik de trommel niet los. Ik heb al met een redelijke wielmoersleutel en dop 32 geprobeerd en zelfs met een ijzeren staaf aan deze wielmoersleutel maar deze staaf gaat krom. Dus moet een wat stevige staaf gaan zoeken.. Het zit ongelofelijk vast in ieder geval die naafmoer.. Erg vervelend.

Citroen Xsara Coupe 1.6i Ligne Prestige (2000) 2015-2017
Citroen C5 2.0 16v Exclusive (2002) 2017-?

Profiel  
 
franssie16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 01 mei 2017 11:44 AM
  [ # 15 ]

Beste,

Af en toe komt het stationair probleem toch nog om de hoek kijken, niet zo vaak meer. Ik heb door de 20.000km heen het volgende nagekeken vervangen:
- Gasklephuis schoonmaken met remmenreiniger.
- Tweedehands gasklephuis zit er nu al tijd op en gaat veel beter dan met de eerste originele.
- Nieuwe stappenmotor gemonteerd.
- Luchtmassameters gewisseld met tweedehandse.  (ik probeer de oude nog wel eens om te kijken wat er dan gebeurd)
- Hij verbruikt niet meer brandstof dan normaal. (1 op 14 loopt hij gemiddeld)

Als mijn xsara stationair moeilijk begint te doen dan zweeft hij tussen de 200-1000 toeren. Hij loopt dan te zoeken.

Ik ben tot de volgende ontdekking gekomen, waarvan ik niet zeker weet of het een juiste ontdekking is. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.


Als ik tijdens het moeilijke stationair lopen de luchtmassa loskoppel, valt de motor per direct uit. Is dan het hele stationair heuvel mijn luchtmassameter geweest? of valt de motor sowieso uit als ik de luchtmassa loskoppel tijdens draaiende motor? Ik heb gelezen dat dit afhankelijk is van je auto hoe je motor hierop reageert klopt dat? Ook heb ik gelezen dat de motor beter kan gaan lopen als ik hem loskoppel, maar bij mij valt de motor per direct uit alsof je de sleutel omdraait zegmaar.

Alvast bedankt!

Groeten.

Citroen Xsara Coupe 1.6i Ligne Prestige (2000) 2015-2017
Citroen C5 2.0 16v Exclusive (2002) 2017-?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook