18 van de 49
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 07 juli 2019 10:21 PM
  [ # 256 ]

Voertuigsoort: Bedrijfswagen

Bron: kentekencheck op http://www.vwe.nl

Lijkt me niet helemaal correct…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2019 11:38 PM
  [ # 257 ]

Hm, waarom zie ik dat niet in de RDW-app? Ik heb geen bedrijf, raar. Moet er sowieso nog eens langs om recht te zetten dat de vorige eigenaar kans heeft gezien het ding als Limousine te laten registreren. Mogen ze dit ook rechtzetten.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 08 juli 2019 09:53 AM
  [ # 258 ]

Vermoedelijk ergens ‘down the line’ een tikfoutje gemaakt bij het RDW?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juli 2019 01:00 PM
  [ # 259 ]

Volgens de RDW is het in hun registratie een personenauto maar heeft de belastingdienst bepaald dat het een bus is (verklaring: in de typeaanduiding staat dat het een limousine is en dus kunnen er met een kleine aanpassing meer dan 9 mensen in smirk ). Kan de RDW niets aan doen, daar gaan ze niet over. Belastingdienst maar eens gebeld. Die vonden het een grappig verhaal. Bij de belastingdienst is het gewoon een personenauto.
Nou moet ik toch nog een keer bij de RDW langs om ervoor te zorgen dat de ‘handelsbenaming’ naar Prestige wordt gezet, zoals die oorspronkelijk ook verkocht is (doet de RDW aan een check op het chassisnummer?). Ben ik toch benieuwd wat er dan verder nog boven water komt. oh oh

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 juli 2019 01:03 PM
  [ # 260 ]

Het is toch oorspronkelijk een Prestige, getransformeerd naar een Limousine, en weer terug?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juli 2019 03:02 PM
  [ # 261 ]

Dat klopt, maar de RDW heeft ondanks uitdrukkelijk verzoek van de garage de aanduiding Limousine laten staan. Een type-aanduiding die de auto op basis van het chassisnummer nooit had mogen krijgen, maar ja. Dus moet ik het ding nogmaals aanbieden voor een check voordat dit gecorrigeerd kan worden. Dan neem ik de lijsten met chassisnummers mee, zodat ze kunnen controleren wat de correcte type-aanduiding is.
Tot die tijd rij ik nog even met een bus met meer dan 9 zitplaatsen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 juli 2019 02:46 PM
  [ # 262 ]

Een brief van de RDW: de Prestige is geen bus meer. Opeens past ie weer in de garage Rolling Eyes. Een nieuw kentekenbewijs om dat vast te leggen. Op het volgnummer na precies gelijk aan het kentekenbewijs dat ik al had 4eyes. Het zal wel. Komende week naar de RDW, die afspraak stond toch al. Eens kijken of ze op basis van het chassisnummer en de toelichting daarbij uit het grote CX boek bereid zijn de auto als Prestige op kenteken te zetten.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 juli 2019 10:57 AM
  [ # 263 ]

Vandaag bij de RDW geweest. Een pietje precies is de documenten in de RDW database nagelopen en alle gebeurtenissen met mij besproken. Ook hij constateerde dat het nieuwe en oude kentekenbewijs 100% gelijk zijn en dus niet nodig was geweest.
En dan de historie in. In Duitsland is de auto als Prestige Automatique geleverd. In Duitsland staat dat niet op de papieren, maar ze leggen wel motortype, bak en vermogen vast, zodat het wel is terug te herleiden. Bij invoer van de auto had de motorwissel naar diesel al plaatsgevonden, inclusief de bijbehorende typeplaatjes op de carrosserie. Toen heeft geen check op het chassisnummer plaatsgevonden. Zo is de auto bij invoer als Limousine op kenteken gezet.
Ik heb de auto laten ombouwen naar een Turbo 2 benzinemotor met handbak. Voor die wijziging is de auto toen bij de RDW geweest en zijn de correcte motorgegevens in de kentekenregistratie gezet, maar heeft de RDW het verzoek de correcte benaming op kenteken te zetten genegeerd. Dat wordt nu rechtgezet. Dus als het goed is krijg ik binnenkort een kentekenbewijs voor een CX 25 Prestige, met in de registratie het motorvermogen van de Turbo 2.

Conclusie: dit is een fout van de RDW en dat wordt gratis rechtgezet. En dat is dan weer mooie service van de RDW

De man vertelde dat hij op het moment veel auto’s ziet die (ook) als bus geregistreerd staan. Hij wijt het aan een bug in het computersysteem van jaren geleden. Maar ik ben dus niet de enige die daar een beetje verbaasd over was.
Ook leuk: een deel van de RDW technici heeft zich gespecialiseerd in oldtimers, juist om ervoor te zorgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 23 juli 2019 11:56 AM
  [ # 264 ]

Fijn om te horen dat het in orde is, ook dat het ‘geneuzel’ met het RDW relatief makkelijk op te lossen is!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 juli 2019 12:31 PM
  [ # 265 ]

Ik had het zo gelaten, nu kan je niet meer als taxi-bus voor Uber aan de slag. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 juli 2019 12:46 PM
  [ # 266 ]

Oh ja, de kosten terugverdienen door toeristen rond te rijden. hmmm Gemiste kans. Drink ik de flesjes water die je als Uber-chauffeur bij je moet hebben maar zelf leeg. Ik had zo links en rechts wel eens wat verhalen over de RDW gehoord waardoor ik er eigenlijk maar weinig vertrouwen in had. Maar het is me honderd procent meegevallen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 juli 2019 11:48 AM
  [ # 267 ]

Het was door een C35 op de oprit en wegwerkzaamheden in de regio al weer even geleden dat ik met de CX reed. Het RDW-bezoekje was aanleiding de CX weer eens voor een woon-werk-ritje in te zetten. Heerlijk! Bij mijn vorige CX werd het na meer dan een uur rijden vaak toch nog warm bij temperaturen boven de 30 graden, alsof de effectiviteit van de airco dan afnam. Nu ik mijn huidige auto eens goed heb bekeken weet ik nu dat in mijn vorige CX een deel van de bodemisolatie ontbrak, waarschijnlijk verwijderd na een lekkage. Betere isolatie en minder zoninstraling via de achterruit scheelt best wat, lijkt het. Waarschijnlijk mag de CX in deze file-arme zomerperiode vaker dienen als vervanging van de trein. Smile

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 juli 2019 01:11 PM
  [ # 268 ]

Fijn te horen dat alles nu goed geregeld is. Ik ben ook wel verwonderd dat je er zoveel moeite voor over hebt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 juli 2019 01:31 PM
  [ # 269 ]

Ik geloof dat ik een beetje een piet-lut ben op dit gebied. Als Citroen-purist hou ik er niet van als iemand een DSuper5 verkoopt als DS 21 of een ID na een motorruil als DS23 aanbiedt. Om over Pallas-conversies niet te spreken. Komt bij CX-en minder vaak voor, maar toch. Tja, dan kan ik het natuurlijk ook niet uitstaan dat de RDW registratie van mijn auto niet klopt. Toen ik de auto kocht werd die als verbouwde Prestige aangeboden - maar op kenteken en op de typeplaatjes klopte dat niet. Hou ik niet van. Een correcte omschrijving voorkomt discussies over originaliteit bij eventuele verkoop en bijvoorbeeld taxatie. Denk ik Rolling Eyes.
En achteraf valt de moeite die ik moest doen eigenlijk mee: half uurtje kletsen bij de RDW op weg naar m’n werk.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 juli 2019 01:47 PM
  [ # 270 ]

Tank ik vrijdag de auto vol (lekker vol, nog drie keer knijpen in het vulpistool nadat de pomp is gestopt), zie ik teruglopend naar de auto een plas liggen. Een beetje ver naar achteren en wat te groot voor condenswater uit de airco. Dan moet het benzine zijn. Eens onder de auto gekeken en jawel, aan twee kanten loopt er benzine langs de tank. Tja, wat moet je dan? Blijven staan leek me niet zo’n veilig idee, dus toch maar rijden. Kwartiertje later een parkeerplaats langs de snelweg opgezocht en nogmaals onder de auto gedoken. Toen was alles weer droog, geen druppel te bekennen. Maar er moet natuurlijk wel wat gebeuren, ik kan niet elke keer een plas benzine achterlaten bij de pomp, daarvoor is dat spul me toch te duur.
Zaterdag heb ik de plastic doppen eens uit de kofferbakbodem getrokken. En daar is eigenlijk niks te zien, behalve wat lichte roestvorming op de tank. Wellicht dat die roest op de aansluiting van de vlotter en brandstofpomp benzine leidt tot een lek.
Ik kan niet zo goed zien of het spul met schroefdraad of bajonet-sluiting er op gedraaid zit, of dat er ergens een klemmetje zit. Kun je beide aansluitingen via de luikjes demonteren? En als het los is, moet er dan een nieuwe pakking tussen? Of zit hier geen pakking en moet ik toch iets met kit gaan zitten rommelen?

Afbeelding Bijlagen
IMG_20190726_210158268.jpgIMG_20190726_210148146.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
18 van de 49
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook