Visa Chrono met webers houdt in tussen 2500-3200 rpm
thelmers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-2015

- Visa Chrono
Gepost: 23 april 2016 09:34 PM

Ik heb mijn Visa bij de garage gehad om de webers etc. af te stellen. Ik blijf echter een dip houden tussen de 2500 en 3500 toeren. Dan is het net of ik hem er doorheen moet trappen en dan gaat hij weer. Er zitten Webers type DCOE 40 143 3B op gemonteerd.

Een garage in de buurt heeft hem op de testbank gehad en het volgende gedaan:

Nw bougies
Nw verdelerkap
Nw rotor
Nw benzinepomp
Nw kachelradiateur
Inlaatspruitstuk gevlakt
Kleppen gesteld
Controle nokkenas
Compressie gemeten en was goed
Bougie kabels doorgemeten
Nieuwe flenzen tussen carburateur en inlaat
Carburateurs gereinigd en afgesteld
Carburateurs synchroon gesteld
Co afgesteld
Ontsteking afgesteld

Weet iemand waar dit in kan zitten? Hij loopt ook nog steeds wat onregelmatig stationair en er komt ook zwarte troep uit de uitlaat.
Wellicht dat iemand een specialist weet voor dit type motor met webers.

Visa Chrono

Profiel  
 
ollie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 18-02-2009

Gepost: 23 april 2016 11:01 PM
  [ # 1 ]

Ik had met een bx sport(wel met solexen) dat de 1v.d acceleratie sproeiers aan de onderzijde niet bediend werd, 1 van de heveltjes was niet verbonden, had ook soortgelijke symptomen
Membraan van de vervroeger goed? en kijk evt. of het klepje in de vacuumslang goed om gemonteerd zit
Zwarte walm bij gas geven dat kan een gevolg zijn als 1 van de bovenstaande dingen de oorzaak zou zijn, dat is onverbrande benzine of hij loopt te rijk maar lijkt me onwaarschijnlijk aangezien die afgesteld is

Succes

Profiel  
 
thelmers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-2015

- Visa Chrono
Gepost: 23 april 2016 11:30 PM
  [ # 2 ]

Thnx, zal er naarkijken

Visa Chrono

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 april 2016 11:44 PM
  [ # 3 ]

Voor een paar Weber zou ik naar een Alfa specialist gaan die nog weet hoe webers werken. ( Fiat 124/sport etc mag ook). Die hadden ook dubbel 40 DCOE’s.
Hoe zijn die carburateurs schoongemaakt? Hebben die weber misschien al jaren “gelegen” na gebruikt te zijn? Als je ze “gewoon” in de ultrasoonreiniger legt komt het vuil wel los maar blijft in de kleine kanaaltjes zitten.
Als je een dip hebt bij 2500-3000 ( EN je hebt de juiste sproeiers er in zitten ! Gecontroleerd? ) dan is je overgang van het stationair systeem naar de hoofdventuri niet goed. Meestal is dan je stationair circuit ontregeld, en dat kan komen door vervuiling, in dit gebied heb je alle “flow” nodig van het stationnair circuit.
Zwarte troep uit de uitlaat? Meestal roet dat in het water zit, oude vervuiling die los komt ? Al eens een 4-gas tester aangehangen? Hoge HC is onverbrande benzine ( kun je ook ruiken!),

Succes,

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
thelmers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-2015

- Visa Chrono
Gepost: 24 april 2016 03:09 AM
  [ # 4 ]

Dank voor je bericht. Ik ben niet op de hoogte wat er precies is gereinigd. Zal hem binnenkort eens naar een weber specialist brengen.
Begin zelf maar niet aan die webers te sleutelen. Lijkt me niet verstandig.

Visa Chrono

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 april 2016 10:02 AM
  [ # 5 ]

Een weberspecialist is een optie, maar nog veel beter is een bezoek aan een bedrijf met een rollenbank. Het probleem van het inhouden is namelijk een bekend iets bij de chrono met webers (er zijn ook chrono’s geleverd met solex’en en die hebben d’r geen last van…) en wordt met de huidige benzine alleen nog maar verergert. Op een rollenbank kan men een meting onder belasting doen en daarop de sproeierbezetting aanpassen. Ik heb dat bij o.a. mijn sm destijds laten doen en het verschil was echt enorm te noemen.

Je zou eens kunnen gaan informeren bij Speedcenter of bij Hans Vooijs: http://www.onixx.nl/

Hij heeft mijn sm écht geweldig afgesteld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
thelmers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-2015

- Visa Chrono
Gepost: 25 april 2016 11:22 AM
  [ # 6 ]

Goedemorgen. Ik bedoel ook een Weber specialist met een rollenbank. Ik hoor goede verhalen over BCCP. Dat is in de buurt van Emmen.
Ik woon zelf in Winschoten. Ik heb hem hier in de buurt bij iemand gehad met een rollenbank, maar ik denk dat die niet genoeg verstand van specifiek Webers had. Die krijgt de dip er iig niet uit.

Visa Chrono

Profiel  
 
thelmers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-2015

- Visa Chrono
Gepost: 25 april 2016 01:20 PM
  [ # 7 ]

Zojuist afspraak gemaakt bij de Weber specialist BCCP in Gramsbergen.
Die kan me waarschijnlijk goed vertellen wat er en scheelt en het euvel oplossen.

Visa Chrono

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 25 april 2016 02:06 PM
  [ # 8 ]

Ik zie dat je al een afspraak hebt gemaakt dus wellicht overbodig. Ik heb mijn setup af laten stellen bij Ruud Frederiks - Tovami in Goes. Hij heeft een rollenbank en is zeer goed in het afstellen van carburateurs.

Profiel  
 
thelmers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-2015

- Visa Chrono
Gepost: 25 april 2016 05:59 PM
  [ # 9 ]

Voor dat de auto wordt afgesteld zou ik er nog een andere uitlaat onder willen hebben. Dan kan hij hier direct goed op worden afgesteld.
Weet iemand waar ik een sportuitlaat voor de Visa Chrono kan krijgen.

Visa Chrono

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 april 2016 06:22 PM
  [ # 10 ]

Bij EPS in hogezand maken ze hem op maat voor je auto. Echt topspul.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
thelmers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-2015

- Visa Chrono
Gepost: 25 april 2016 06:48 PM
  [ # 11 ]

Als we voor uw Visa een RVS systeem opbouwen conform de originele lijn met 2 absorptiedempers enkel eindsierstuk kom ik op een richtprijs van € 950 a 1000 inclusief BTW en montage.
Deze dempers hebben een veel betere flow als de originele (reflectie) dempers, ook kunnen we in diameter een stap groter gaan met het oog op de uitgevoerde modificaties, dit kan in overleg met de monteur ter plekke worden bekeken en bepaald.

Als u nog vragen heeft of een afspraak wenst te maken hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
EPS Uitlaten BV,

Dank voor je reactie. Had al een prijs opgevraagd. Wordt me een beetje te duur.

Visa Chrono

Profiel  
 
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 29 april 2016 08:15 PM
  [ # 12 ]

Even wat vragen:
In Nederland is een chrino volgens mij noiet met dubbele webers uitgrperust geweest dus de vraag is of het een originele configuratie is?

Is het een samba rally blok? Heb je daar de originele ontsteking bij?
Heeft het probleem zich bij je altijd voor gedaan?

Heb je gecontroleerd of het balgje van de vacuum vervroeging nog goed is? Die wil nog wel eens lek gaan en dat kan van invloed zijn.

Verder geeft het mij het sterke gevoel dat het anders de accelatiepomp moet zijn. Weet niet uit mijn hoofd waar die zit, maar ik heb nog wel ergens de gegevens van die webers.

Over de sportuitlaat, voor een 90 pk versie heb je niet echt een sportuitlaat of spagetti nodig, die zijn ook zo ontzettend duur ( tweedehands hier niet te vinden).

Wil je een sportief heluid dan zijn er universele dempers te krijgen. Ga dan van het dubbele spruitstuk met een iets grotere diameter soor en zet er een mooi einddempertje op.
Ik heb er destijds een Remus einddemper op gehad en dat gaf een heel mooi donker geluid.
Toevallig hen ik net zo een te koop gezet op Marktplaats ( nieuw in doos).

Succes met je Chrono ( heb zelf een spirit 330 gehad, verschillendd samba rally’s en heb nu nog een 104 rally op injectie ( 1440cc groep B)

Groeten Rudie

Profiel  
 
thelmers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-2015

- Visa Chrono
Gepost: 29 april 2016 09:35 PM
  [ # 13 ]

Hoi Rudie,

Ik heb inmiddels een einddemper in Frankrijk besteld. Bij GT2i.com voor € 110,-
De uitlaat die ik heb besteld is voor een Talbot Samba. Deze is hetzelfde als die voor een Visa Chrono.
De ophangbeugels voor de rubbers zijn alleen iets anders. Moeten de oude even overgezet worden.
Dat komt wel goed.

De Nederlandse Chrono was uitgevoerd met enkele 35mm solexen.
De Franse Chrono was voor zover ik weet uitgevoerd met 35mm dubbele solexen en deze kop had dus 4 inlaten ipv 2.
Dit was de kop die ook op de Talbot Samba Rallye zat.
Wat veel gebeurd is dat er dubbele 40mm webers op werden gemonteerd.
Dit gaf zo’n 10 PK extra. Echter moeten de Venturies en sproeien wel worden afgesteld op de visa.

Ik heb mijn auto met webers gekocht, maar denk dat deze op een ander merk auto hebben gezeten.
Dat zullen bij BCCP wel bekijken en aanpassen. De rest is eigenlijk allemaal al uitgesloten.

Ga er een beetje vanuit dat na mijn bezoek aan BCCP het euvel is opgelost.

Ik laat wel even weten of dit zo is.

Visa Chrono

Profiel  
 
p104mi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 29 april 2016 10:58 PM
  [ # 14 ]

Ik heb het vermoeden dat de nokkenas van de chrono anders is dan die van de samba rally.
Controleer eerst of de spullen niet door elkaar gehusseld zijn. Vandaar dat ik gevraagd had of het probleenm bij jou altijd zo is geweest of is het bij jou is ontstaan en hij dus vroeger bij je wel goed gelopen heeft.. Als het iet bij elkaar hoort dan kan afstellen wel erg lastig worden.
Advies zou dan zijn om eerst ff goed uit te zoeken voordat je gaat laten afstellen( gaat kostbaar worden)
GrR

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook