1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Willems BX Ourane
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 25 april 2016 12:29 PM

Ik kwam bij toeval deze BX tegen. Meteen dacht ik dat dit een unieke kans was voor een prachtige en bijzondere turbo diesel bx.

De wagen heeft een achterklep van een trs, maar dat is geen probleem. Opnieuw laten spuiten en goede typeplaatjes erop en de spoiler er weer op.

Ik heb de auto inmiddels uitgebreid bekeken en technisch is de auto in echt zeer uitzonderlijk goede staat. Blok loopt prachtig en geen blauwe walmen. Zoals ik de auto zag en bekeek twijfel ik niet echt aan de kilometerstand. Die is dan ook al 118.452 km. Door een ongelukje was de originele achterklep zwaar beschadigd.

korte planning:
- deze week nalopen voor keuring
- spuiten en herstellen van Ourane uitvoering
- volgende week invoeren bij RDW
- direct daarna keuren bij mijn eigen garage

Voor zover ik nu kan zien is 1 stuurhuishoes aan vervanging toe en het is natuurlijk altijd afwachten hoe de uitstoot gaat verlopen. Verder verwacht ik eigenlijk niks.

Uiteraard voeg ik er foto’s bij. Ik kan hem helaas nog niet fatsoenlijk wassen vanwege het missen van een nl kenteken.

Of dit de vervanger is van de mk2? Ik denk het wel, maar weet het nog niet zeker.
Ik wil me namelijk gewoon focussen op de mk1 en niet nog een extra bx erbij.

Ooit had ik met PrutsyLJ van dit forum afgesproken een Ourane te kopen. Nou is die dag eindelijk gekomen.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 april 2016 12:44 PM
  [ # 1 ]

blijft een waanzinnig mooi interieur!

Veel plezier met deze bijzondere verschijning!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 april 2016 01:22 PM
  [ # 2 ]

Goed ding! Mooi interieur!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 25 april 2016 01:56 PM
  [ # 3 ]

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan! Heb je nog wel een paar mooie wieldoppen of lichtmetalen velgen liggen?

Profiel  
 
WE187
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 10-09-2008

Gepost: 25 april 2016 02:52 PM
  [ # 4 ]

Goed gedaan ! Is erg mooi zo’n Ourane ! Gefeliciteerd.
En wacht niet te lang met aanpakken randen kofferbak en achter de achterbumper, die laatste serie’s zijn daar zwak.

Wat is er leuker dan een BX ? . . . . . Vijf BX-en !

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 april 2016 07:41 PM
  [ # 5 ]

Met Airco nog wel!

Nice!!!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 25 april 2016 08:12 PM
  [ # 6 ]

Prachtige BX, gefeliciteerd!

 

Profiel  
 
kaas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 26-02-2008

- BX 1.4 RE
Gepost: 25 april 2016 11:34 PM
  [ # 7 ]

Prachtig gefeliciteerd erg mooi zo’n Ourane !  nice day

BX 1.4 serie 2 RE 1986

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 april 2016 11:44 PM
  [ # 8 ]

In deze kleur echt een topmodel!
Meestal zijn ze groen toch?

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 25 april 2016 11:55 PM
  [ # 9 ]

heel gaaf, wil toch ook nog eens. Maar met lage km stand erg zeldzaam.
Zilver of groen.
En in spanje heb je ze ook nog in wit en rood. Maar nog veel zeldzamer.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 27 april 2016 12:48 PM
  [ # 10 ]

Dank jullie wel.
Ik ben er erg blij mee.
Ik heb wel een setje lichtmetaal van 16v velgen over, maar die zijn zilver en ik wil graag zwarte onder deze.

De airco wordt ook gevuld en afgeperst.

Ik heb wel een paar wensen, maar heb besloten me verder eerst op invoer en keuring te focussen.

Ben wel benieuwd of nog meer mensen in Nederland een Ourane rijden. Weet iemand dit?

Verder gaat de achterklep niet mee op slot met de cv. Hoe kan ik testen of het motortje stuk is of niet goed aangesloten i.v.m. een andere achterklep.

Verder oogt de auto gewoon erg fris en ben ik alleen maar blij met het ding. Maar ik heb nog niet fatsoenlijk met de wagen kunnen rijden dus ik kan er nog niet veel over zeggen. Wordt ongetwijfeld zeer snel vervolgd.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 27 april 2016 02:23 PM
  [ # 11 ]

Iets met multimeter in de stekker prikken?

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 27 april 2016 03:35 PM
  [ # 12 ]

Prachtige uitvoering! Ik ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal Smile

doei

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 14 mei 2016 09:42 PM
  [ # 13 ]

Afgelopen dinsdag was dan de dag.
Ben naar de RDW gegaan om de bx te laten invoeren.
De buitenkant heb ik ook eindelijk kunnen wassen.

4 keurmeesters kwamen kijken en vroegen of deze auto voor mezelf was of niet. Ik kreeg een hele hoop leuke reacties over de auto. De rit naar Zwolle was heerlijk. Wel een contrast natuurlijk als je het vergelijkt met de 16v.

Maar alles werkte naar behoren.
De auto wilde ik bij mijn garage laten keuren. Dat is inmiddels ook in volle gang.
Er waren bijna geen problemen te melden, maar ik wil de auto natuurlijk goed aanpakken.

To do list:
- APK
- Grote beurt motorblok met oa nwe d-riem, spanrollen en waterpomp (doe ik zelf)
- Alle hydrauliek leidingen nalopen en waar nodig vervangen
- achterklep wordt in originele kleur gespoten en originele spoiler monteren
- mk2 velgen mat zwart laten spuiten
- beide bumpers worden opnieuw gespoten
- alle beginnende roest aanpakken of eruit slijpen en daarna een anti roest behandeling

De afkeurpunten waren:
handremkabel links
gebroken glas mistlamp
aandrijfashoes

Verder voor de keuring is de auto in orde. Ik wil nog een hoop kleine dingetjes gedaan hebben.
Als laatste wordt de airco gevuld en afgeperst.

Ik ben echt super blij met de auto. Dat je zoiets bij toeval tegenkomt.
Ik hoop dat ze eind mei klaar is. Ik kan nu al niet wachten.

Foto’s?
Ja uiteraard heb ik er een aantal gemaakt.


Prachtig uitzicht zo!

Wordt dus binnenkort vervolgd!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 20 mei 2016 11:17 PM
  [ # 14 ]

Verhaal komt later, maar ik kan jullie rustig zeggen dat we erg druk zijn met deze BX.

De 16v gaat tijdelijk op stalen velgen. Weet nog niet zo goed wat ik met de auto wil. Maar als die iets langer stilstaat is dat niet goed voor de banden op de originele velgen.

Mocht iemand interesse hebben in de 16v dan hoor ik dat graag.

Ik rij nog in de 16v tot eind mei denk ik.

Trouwens een vraag. Nu de achterklep weer goed is en in de juiste kleur, moet ik nog even weten waar alle typeplaatjes moeten. Waarschijnlijk kan ik dan vast wel vinden op google maar als iemand het zo weet dan hoor ik dat graag.

Dinsdag meer!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
cx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 11-01-2010

Gepost: 21 mei 2016 08:53 PM
  [ # 15 ]

Erg fraaie bx die ourane!

Zie dat je uit H.H komt? Lees met smart dit Topic. Als hij klaar is kom ik hem graag een keer live bewonderen als je dat goed vindt… Een kennis van ons woont op hetzelfde terein. 
Zet hem op en maak er wat fraais van (maar dat komt vast goed) succes!

Mvg Tom

Dans son jus

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook