1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Kapot Contactslot saxo 1.1
Tamara1112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2016

Gepost: 25 april 2016 07:38 PM

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben tamara en ben in het bezit van een citroen saxo 1.1.
Ik zit met het volgende probleem.

Af en toe doet de stuurbekrachtiging het niet meer,stuurpomp vervangen maar hielp niet. als ik de sleutel een beetje heen en weer haal slaat hij weer aan, ook doet de kachel enzo het niet als de stuurbekrachtiging het niet doet, dus ik ben gaan lezen en zag dat het dan waarschijnlijk aan het contactslot zou liggen.
Wij een nieuw (sloop) contactslot gehaald met de bijbehorende transponder en sleutel, erin gezet maar nu stuit ik op het euvel dat het lampje van de startonderbreking gaat branden en ik hem niet gestart krijg, omdat de code niet herkend word.
Is dit makkelijk op te lossen zoja wat moet ik doen zonder dat ik een vermogen bij de dealer kwijt ben?
Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Groetjes,
Tamara

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 april 2016 08:31 PM
  [ # 1 ]

De transponder van deze “vreemde” sleutel kent jouw auto natuurlijk niet. De sleutel mag dan bij het contactslot horen maar iemand moet jouw auto vertellen dat hij het voortaan met deze sleutel moet gaan doen. Dus even langs de dealer om de boel op elkaar aan te melden. Denk ook aan een reservesleutel!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Tamara1112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2016

Gepost: 25 april 2016 08:53 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je snelle reactie Wink Als ik het dus goed begrijp moet de ecu ingeleerd worden met de code van het nieuwe slot/transponder en sleutel.
Moet ik hiervoor de code weten van het nieuwe slot? 
Want die heb ik niet.

Of kan ik alleen het slot vervangen en de oude transponder erop zetten en dat alleen de sleutel ingeleerd hoeft te worden?

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 26 april 2016 09:29 AM
  [ # 3 ]

Afhankelijk van hoe handig je bent, kun je nog 2 dingen bekijken.

1- je neemt je “oude” contactslot en wisselt het elektrische schakeldeel aan de onderkant van het slot van de sloperij. Als je die kunt uitwisselen is het belangrijkste deel weer in orde.

2- je haalt de transponder uit je “oude sleutel” en plaatst die in je “nieuwe” sleutel.

Met beide oplossingen hoef je niet naar de garage.

Bij 1 moet je dus het kunststof deel met bedrading (zie foto) overzetten.(als dat lukt)

Afbeelding Bijlagen
8u0emqry.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Tamara1112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2016

Gepost: 26 april 2016 10:10 AM
  [ # 4 ]

Bedankt voor je reactie.
Heb je toevallig ook een beschrijving met eventueel
foto’s van het overzetten van het elektrische deel van het slot of spreekt dat voor zich?

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 26 april 2016 11:28 AM
  [ # 5 ]

Nee, daar heb ik geen foto’s of beschrijving van. Dat is een kwestie van kijken hoe het in en aan elkaar zit. Dat moet iemand doen die daar enigszins kijk op heeft. Ik weet ook niet of het kan zonder beschadiging. Destijds bij mijn CX was het een kwestie van klik en klaar, maar daar zat verder geen blokkering in. Dat was puur om geen sleutels en sloten te hoeven wisselen.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Tamara1112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2016

Gepost: 26 april 2016 12:25 PM
  [ # 6 ]

Ik ga even langs bij iemand die er verstand van heeft en vraag of hij het elektrische deel over kan zetten.
Bedankt voor je hulp Wink
Ik laat je nog weten of het gelukt is of niet.

Groetjes,
Tamara

Profiel  
 
Tamara1112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2016

Gepost: 26 april 2016 12:39 PM
  [ # 7 ]

Ik heb ook een beschrijving gevonden ervan, maar is het de bedoeling dat het blokje in zijn geheel overgezet word of is het nodig om het elektrische deel uit elkaar te halen en bepaalde onderdelen over te zetten naar het oude gedeelte?

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 26 april 2016 02:16 PM
  [ # 8 ]

Als het goed is moet je het hele blokje overzetten zonder er spullen uit te demonteren.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Tamara1112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2016

Gepost: 26 april 2016 06:48 PM
  [ # 9 ]

Elektrische deel contactslot overgezet maar deed het niet, het probleem bleef.
Wat zou het eventueel nog meer kunnen zijn naast het contactslot?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 april 2016 09:55 PM
  [ # 10 ]

tamara, hebben jullie dan ook de transponder uit de sleutel over gezet?
want anders doet ie natuurlijk nog niks,
en had je ook niet een kastje bij het contactslot erbij, wat ergens onder het dachbord zit???

Profiel  
 
Tamara1112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2016

Gepost: 27 april 2016 09:52 AM
  [ # 11 ]

De transponder van de sleutel kunnen we niet overzetten, we hebben de pech dat deze sleutels uit één geheel zijn.
Zelf heb ik het idee dat het in het mechanische deel van het slot zit, dat deze versleten is of dat er misschien ergens een slechte kabel zit.
Hoef namelijk alleen de sleutel een klein beetje om hoog te doen en hij maakt weer contact en blijft daarna tijdens het rijden het gewoon doen.
Kan het überhaupt kwaad om hier zo mee te blijven rijden?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 april 2016 07:25 PM
  [ # 12 ]

nou dan heb ik nog wel een tip voor je,  op you tube staat een filmpje met gelijk soort probleem, betreft alleen een Picasso,
kijk hier eens na, wat ze doen is de schakelaar achterop het contactslot vervangen, wat overigens gewoon nieuw is te bestelen, maar jij hebt al een ander, dus deze dan omzetten,  hopelijk komt jouw contactslot een beetje overeen met de jouwe,

op you tube zoeken, citroen ignition lock repair,  (ignition switch replacement)

Profiel  
 
Tamara1112
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2016

Gepost: 28 april 2016 12:55 PM
  [ # 13 ]

Bedankt voor die tip!
Wat mij alleen opviel in het filmpje is dat hij alleen problemen had met de aanjager en kachel maar volgens mij niet met de stuurbekrachtiging.
Weet niet of dit verschil maakt?
Ga het in ieder geval proberen.

De schakelaar van het slot van de sloop bleek ook kapot te zijn, nog meer als die er nu in zit, dus dat was weggegooid geld 😒
Nu heb ik een hele nieuwe schakelaar besteld en ga ik die zodra die binnen is erin zetten
Ik hou jullie op de hoogte 😉

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 april 2016 03:57 PM
  [ # 14 ]

dit gaat goed komen geloof me, de auto van het filmpje heeft alleen geen elektronische stuurbekrachtiging.
je probleem lag in een brakig contactslot, zoals je zelf al had geconstateerd
ga morgen lekker de cool smile zon opzoeken. en laat jullie hier achter met very very sad

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 28 april 2016 04:46 PM
  [ # 15 ]

Was ik nu zo onduidelijk dat je dit niet uit mijn verhaal had begrepen, Tamara1112?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook