Citroen C3 heeft kapotte koppeling en/of nieuwe snaar nodig welke signalen?
Jannh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-04-2016

Gepost: 27 april 2016 03:27 PM

Beste Citroen liefhebbers, ik ben al vele jaren een tevreden Citroen rijder Smile . Heb een Citroen C3 van 9 jaar oud. Nooit iets mee gehad en veel rijplezier. Vanwege ineens piepende geluiden en zand in motorkap naar mijn garage gegaan. Diagnose snaar vervangen en afspraak gemaakt. Tijdens starten ontstond er later rook in motorkap en zag ik ineens ook lekkende olie. Diagnose was nu ineens versleten koppeling en geen nieuwe snaar. Hoe weet ik nu wat er aan de hand is met mijn auto?  Welke signalen heeft de Citroen C3 bij een kapotte koppeling en welke signalen bij een snaar die aan vervanging nodig is? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast hartelijk dank voor jullie reacties. Groet Jan.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 april 2016 07:45 PM
  [ # 1 ]

laten we beginnen bij de snaar,als deze is versleten, of de drukrol, is zijn spaning kwijt, dan begint ie te piepen(krijsen) als je gas geeft, vaak houd het op als ie stationair loopt,
dan de koppeling, om te beginnen gaat deze tussen de 130000km en 240000km mee, dit is afhankelijk van het gebruik en rijstijl.
veel stad en voet op de koppeling, 130000km, snelweg en af en toe stad, 240000km,
slijtage begint vaak met bij geluiden, deze geluiden houden (even) op als je koppelingspedaal intrapt,
de koppeling is op wanneer, je op de snelweg rijd en je geeft volgas, alleen de motor sneller gaat draaien maar de snelheid niet toe neemt, sommige garages, zetten gewoon de auto in zijn 2, de handrem strak erop, en dan gas en koppeling los laten, blijft de auto staan, en de motor blijft draaien, dan is het einde koppeling, slaat de motor af, dan is de koppeling goed,
he is dan alleen even zoeken waar ie lekt, kleppendeksel, losse slang carterventelatie systeem,
was je in een kuil gereden.(met water) of zo dat er zoveel zand onder de kap zat?

Profiel  
 
Jannh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-04-2016

Gepost: 27 april 2016 08:05 PM
  [ # 2 ]

Aantal kilometers minder dan 105.000,=. niet door kuil of zo gereden.
Leek of er vuil in motorkap aangezogen was maar dat zal wel niet kunnen. Ik zal de test uitvoeren en probeer zelf te achterhalen wat er loos is. Ben bang dat de garage nu zowel de gehele koppeling als de snaar wil gaan vervangen. Ik ben geen monteur maar geloof niet dat de gehele koppeling is versleten. Ik merk er namelijk niets van en de diagnose na onderzoek was het vervangen van de snaar. Bedankt voor de tips! Reacties blijven welkom.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook