Teperatuurmeter
arnold554
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-2011

- CX 25 TRD TURBO
- BX 19 GTI
Gepost: 27 april 2016 06:25 PM

Hallo liefhebbers,

Het volgend probleem(pje) doet zich voor bij mn saxo. Het is een 1.6 vts uit 2001.
Als de motor warm word, en de tepm iets oploopt voorbij het middelste streepje, bij stationair draaien, begint het rode waarschuwings lampje te branden. Kort daarna springt de fan aan en na ong 20 sec gaat het lampje uit en de fan ook en is de temp weer normaal. Temp loopt niet op. Bij 140 km zelfde probleem. Alles is inmiddels ontlucht, nippel links naast/achter het blok. Gebruikt geen water dus lekke kop waarschijnlijk uitgesloten. Rookt ook niet. Oplopende temp bij stationair en fan aanspringen werk zoals het hoort. Temp zakt dan ook weer. Waarom dat verrekte lampje gaat branden…? Iemand enig idee?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 april 2016 06:51 PM
  [ # 1 ]

heb je hem wel ontlucht met de kachel op heetste stand? zodat je zeker weet dat er geen lucht in zit via de kachel.

Profiel  
 
arnold554
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-2011

- CX 25 TRD TURBO
- BX 19 GTI
Gepost: 27 april 2016 07:03 PM
  [ # 2 ]

Kijk, beremans, nuttige tip nr 1.
Ga dit morgen gelijkdoen. Eerlijk gezegt had ik hier niet aan gedacht. Shame on me….

Profiel  
 
arnold554
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-2011

- CX 25 TRD TURBO
- BX 19 GTI
Gepost: 01 mei 2016 01:06 PM
  [ # 3 ]

Hallo allemaal. Inmiddels het hele spul ontlucht, beetje koelvloeistof bij moeten vullen. Testrit gemaakt via snelwel A7 met gemmiddelde snelheid van edit mod: verwijderd. Tot mijn verbazing geen oplopende temperatuur en geen waarschuwings lampje. Ik dacht: Klaar.
Niets was minder waar. Eenmaal in Groningen aan gekomen begon de ellende met het lampje weer. Bij stationair bongon het temp lampje te branden. Fan sloeg aan, lampje weer uit wn fan ook. Temp weer normaal. Al met al normale gang van zaken lijkt mij met de temp en fan. WAAROM dat achterlijke lampje! Draadje doorknippen, probleem opgelost zou de volgende oltie zijn. Mits er iemand is die mij andere opties kan geven…..

En nog een storend ding. Hoorde van iemand die het zelfde heeft. Bij mijn vorige saxo’s geen last gehad. Bij ruiden boven de ong 80 een geluid van blazen door een buis. Irritant. Iemand ook last gehad en oplossing gevonden..?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook