DS5 sleutel
mmaresch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-05-2016

Gepost: 09 mei 2016 12:44 PM

Dag mensen,

Wie kan me vertellen of bij de DS5 (model 2012) het mogelijk is om de sleutel in de auto te laten en dan de auto te vergrendelen middels de druk op de buitenkant van het handvat of met de afstandsbediening van de andere sleutel?

Ik ben namelijk een sleutel kwijt geraakt en theoretisch zou ie ergens in de auto kwijt geraakt kunnen zijn. Ik ging ervan uit dat als ie ergens in de auto ligt dat ik met de tweede sleutel buiten de detectiezone de auto zou kunnen openen door de hand in het handvat te steken. Bij mij gaat dan de auto niet open. Betekent dit dan dat de verloren sleutel niet in de auto kan liggen?

Graag jullie ervaringen, ik heb de DS5 Sport Tres Chic pas dus mis nog wat ervaring ermee.

Met vriendelijke groet,

Marcel

Profiel  
 
10*geert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 02-07-2013

Gepost: 10 mei 2016 10:10 PM
  [ # 1 ]

Als er één van de sleutels in het interieur aanwezig is kan je de DS5 niet afsluiten.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 11 mei 2016 08:28 AM
  [ # 2 ]

De mijne is modeljaar 2016, maar die gaat i.i.g. perse niet op slot als de sleutel in de DS5 ligt (mits hij gedetecteerd kan worden, wat 99,999% keer het geval zal zijn). Hij gaat volgens mij ook niet op slot als de sleutel niet in de buurt van de auto is.

Auto geeft ook een alarm als je er in zit en iemand loopt met de sleutel weg; Ik heb dit al 2 keer aan de hand gehad als ik mijn zoon naar zijn studentenkamer breng; dan laat ik hem heen rijden en heeft hij zijn sleutel in zijn zak. Daar aangekomen zijn we dat natuurlijk vergeten en stappen we over, als ik dan weg wil rijden begint de DS5 meteen luidt te piepen.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook