Inscheuren achterplaat koppelingspedaal
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 mei 2016 10:48 PM

Bij het smeren van mijn koppelingspedaal ontdekte ik dat er op de bevestigingsplaat waarop het scharnier voor het koppelingspedaal zit gemonteerd, aan de rand van de achterplaat die op het schutbord zit gemonteerd een scheur va ca 1,cm zit. Vanaf de rand naar het midden. Is dit een bekend fenomeen? Gezien de krachtenvelden die er doorheen lopen verbaast het scheurpatroon mij niet.
Even uitbouwen vind ik een niet bespreekbare oplossing, ik kan er vrij goed bij met mijn laspistool dus ik denk dat ik het scheurtje las. Blusser ernaast, want het stikt er van het isolatiemateriaal.

Bekend? Andere oplossingen, ervaringen?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 14 mei 2016 08:47 PM
  [ # 1 ]

Was bij mij ook. Als je de “handrempedaal” intrapte, zag je ook het hele mechaniek wat bewegen.
De bout naar de onderkant van het dashbord ontbrak, waardoor dit verergerde.
Ik heb ervoor gekozen geen laswerk te gaan doen ivm brandgevaar, maar een grote ring te plaatsen om de vaste contramoer van het dashbord, een wat langere bout er in en dan ring en een moer op de al vastgedraaide bout. (Dikte van de ring aangepast aan de dikte van de moer ).
Zit zo zeer strak en de bout draagt nu op een veel groter oppervlak. Ik verwacht nu geen verder scheuren meer. Zit nu al een paar jaar, niets meer mee gebeurd. En : lassen kan altijd nog !

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 mei 2016 11:01 PM
  [ # 2 ]

Weet je zeker dat we het over hetzelfde hebben? Volgens mij heb jij het over de grondplaat van het parkeerrempedaal. Dat inderdaad ook niet de meest stevige verankering kent. Inmiddels ontving ik per Pb een reactie van een forummer wier kennis en ervaring ik hoog acht die ooit hetzelfde had en ook in situ heeft gelast. Nat gemaakte mat eromheen en dan kan dat prima. Aldus ga ik binnenkort uitvoeren als de godin weer in de pitstop staat ipv op de oprit.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 15 mei 2016 12:49 AM
  [ # 3 ]

Je hebt gelijk, verwarde het met de parkeerrrem. Maar desondanks zelfde euvel ?
Dan is het nl in een paar minuten afdoende versterkt

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 18 mei 2016 12:59 PM
  [ # 4 ]

?? foto’s svp?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 mei 2016 03:16 PM
  [ # 5 ]

Hierbij een plaatje. De scheur lijkt nu reeds groter geworden te zijn, links in rust al een spleet van een mm. Dat wordt op korte termijn lassen…

Bijzonder? Zeldzaam? Zal ik inderdaad wel weer hebben…. Mad

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook