Afstelgereedschap achterrem
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 20 mei 2016 06:43 PM

Beste mensen,
Na het bekijken van de instructiefilm “vervangen en afstellen van de achterrem” van het Technisch Team DS, bedacht ik mij dat ik de achterrem van mijn Dsuper5 nog nooit open heb gemaakt. Het functioneert allemaal voortreffelijk, dus waarom zou ik he!
Ik ga binnenkort de achterrem toch maar eens bekijken en eventueel vervangen en afstellen indien nodig. Het centreergereedschap dat in de film werd getoond wil ik zelf maken. Dat moet geen probleem zijn, als ik de maten heb.
Daarom mijn vraag: Wie kan mij helpen aan tekeningen, maten, foto’s van dit gereedschap of kan mij zeggen waar dit te vinden is?
groeten
Rinus

Rinus

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 20 mei 2016 07:23 PM
  [ # 1 ]

Als je naar 1 van de DS-TT mensen een mail stuurt dan zal het denk ik wel goed komen .

Profiel  
 
Gepost: 20 mei 2016 07:35 PM
  [ # 2 ]

gewoon een gat in een oude niet uitgedraaide remtrommel slijpen en je hebt een goed centreertooltje

doei

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 mei 2016 08:01 PM
  [ # 3 ]

centreer tool heb je alleen maar nodig bij vervangen van schoenen, voor nastellen van de schoenen heb je die niet nodig. Gewoon open maken (paar minuten werk) goed, schoonmaken, terugzetten en de schoenen afstellen met de excenters (met wiel op de trommel!)

Profiel  
 
id20driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 20 mei 2016 08:40 PM
  [ # 4 ]
Stef Sep schreef:

centreer tool heb je alleen maar nodig bij vervangen van schoenen, voor nastellen van de schoenen heb je die niet nodig.

Als je het volgens de beschrijving in het werkplaats handboek doet, dan heb je de centreerpasser wel nodig. De reden is dat je er dan zeker van bent dat de remschoen over de volle lengte gelijkmatig afslijt.

Stuur een verzoekje naar info@DS-TT en je krijgt een PDFje met alle maten om er zelf een te kunnen meken.

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook