1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Is deze CX TRD Serie 2 46-NSX-4 bekend?
margia2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 20 mei 2016 08:02 PM

Hoi,

is deze Citroen CX TRD 1 bekend (kenteken 46-NSX-4)?

Ik heb de CX gekocht 2016 (dealer). Maar ik wet niet wanneer de distributie is vervangen worden?

En waroom heeft de auto een intercooler (Motortyp is M25/648)?

Groeten
Fred (uit Duitsland).

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 mei 2016 09:10 PM
  [ # 1 ]

Voor de turbo?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 mei 2016 09:48 PM
  [ # 2 ]

hi fred,

diese cx is mich nicht bakannt.
es ist jederfalls ein serie 2, ud nicht 1.
weiter gehort diese motor (m25/648) kein intercooler.

nur m25/669 ist mit intercooler ausgestattet.


wann icht bekannt ist wann die riem getauscht werden soll, dan tauscht du die besser heute.

gruss erik

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 mei 2016 10:17 PM
  [ # 3 ]

Und auch die M25/671, ein speziale Ausführung für Österreich und der Schweiz, ist ausgestattet mit eine intercooler.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 20 mei 2016 10:25 PM
  [ # 4 ]
margia2 schreef:

Hoi,

is deze Citroen CX TRD 1 bekend (kenteken 46-NSX-4)?

Ik heb de CX gekocht 2016 (dealer). Maar ik wet niet wanneer de distributie is vervangen worden?

En waroom heeft de auto een intercooler (Motortyp is M25/648)?

Groeten
Fred (uit Duitsland).

Hallo Fred,

Das Abzeichen Ihres Autos ist ein neues Abzeichen. So ist das Auto aus Deutschland/Belgien oder einem anderen Land in die Niederlande importiert. Konnte den Händler das nicht erzählen, wo er herkommt? Dann können Sie weiter im Land suchen.

Schönes Auto very good

Profiel  
 
margia2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 20 mei 2016 10:41 PM
  [ # 5 ]

De CX komt oorspronkelijk uit Frankrijk (2011). CT 2010 sticker op voorruit.
Lage tellerstand 148000 km. Maar is dat juist?

Gekocht 11.2015 (sorry niet 2016) in Emmen zonder dealer-informtie over vorige eigenaars in nederlands.

Maar cooler is niet voor de turbo. Ik wil nog een foto maken.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 20 mei 2016 11:01 PM
  [ # 6 ]

Dann war das Auto nur 2 Jahre in die Niederlande…. aber ich denke schon daß die km zahl stimmt. Er sieht ja noch sehr gut aus.

Profiel  
 
margia2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 21 mei 2016 04:26 PM
  [ # 7 ]

Bedankt voor de reacties.

Hier enkele fotos: TRD2-intercooler in een TRD1??




En wat is hier kapot?

Profiel  
 
margia2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 21 mei 2016 04:28 PM
  [ # 8 ]
TRSarno schreef:

Dann war das Auto nur 2 Jahre in die Niederlande…

4 jaar of (2011-11.2015)?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 mei 2016 06:01 PM
  [ # 9 ]
margia2 schreef:

Dat is ook een TD2-inlaatspruitstuk.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 mei 2016 06:04 PM
  [ # 10 ]
margia2 schreef:

En wat is hier kapot?

En dit is ook een TD2-turbo.
De bediening van de waste gate is los.

Het lijkt erop dat op een TD1-onderblok en ?cilinderkop? een TD2-intercooler met inlaatspruitstuk en turbo is gebouwd.
Knutselproject?

Wat is het type van de dieselinspuitpomp?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
margia2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 21 mei 2016 10:04 PM
  [ # 11 ]
René Jongejan schreef:

Wat is het type van de dieselinspuitpomp?

Ik wet niet.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 mei 2016 10:13 AM
  [ # 12 ]

Is de pomp een Rotodiesel MAS 100 of 200?
Kan het net niet zien op de foto.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
margia2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 22 mei 2016 02:10 PM
  [ # 13 ]

Dat is de Pomp voor een TRD 1 - MAS 100.

Welke onderdelen zijn nodig voor de oorspronkelijke staat? Deze Turbo (met waste gate) is voor een TRD2 of?

Heeft dit motorproject uitsluitend nadelen of kan het ook voordelen hebben?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 mei 2016 02:49 PM
  [ # 14 ]

Geen voordelen!
Een TD2-onderblok heeft verschillen met een TD1, o.a. andere oliesproeiers voor de zuigerkoeling.

Om terug te gaan naar origineel heb je in ieder geval een TD1-in- en uitlaatspruitstuk met turbo nodig.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
margia2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 22 mei 2016 05:02 PM
  [ # 15 ]
René Jongejan schreef:

Geen voordelen!

Geen voordelen maar nadelen? Waarom doet iemand dit project???

René Jongejan schreef:

Om terug te gaan naar origineel heb je in ieder geval een TD1-in- en uitlaatspruitstuk met turbo nodig.

Heeft iemand hier toevallig deze onderdelen?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook