1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Tweedehands DS5 hybride als gezinsauto: kofferbakinhoud?
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 27 mei 2016 04:02 PM

Na vier jaar een geleden een nieuwe DS3 1.4 eHDi aangeschaft te hebben ben ik er wel wat op uitgekeken. De twee grootste ergernissen zijn de kleine kofferbak inhoud en de enorm traag schakelende bak met trage motor.
Met een kleine op komst overweeg ik sterk de ds5 hybride. Ik verwacht dat het schakelen beter zal gaan en dat er voldoende PK’s aanwezig zijn.

Mijn grootste zorg zit bij de kofferbak inhoud van de ds5. Met een kleine op komst zullen we vaak veel spullen achterin moeten zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe bevalt de kofferbakruimte van een ds5 hybride in real life?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 mei 2016 04:32 PM
  [ # 1 ]

Ik heb er een dag mee gereden. Geweldige kar met veel trekkracht. Maar de kofferbak is echt een lachtertje. Veel te klein! Liever een C5 voor mij.

 

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 27 mei 2016 04:55 PM
  [ # 2 ]

Ik zat ondertussen ok wat rond te kijken/surfen…..Iets duurder, zelfde basis maar meer ruimte een Peugeot 508 RXH.. Geen Citroën helaas wel veel ruimte.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 mei 2016 07:37 PM
  [ # 3 ]

De 508 staat op dezelfde basis als de Citroën C6, niet op de DS5 bodemgroep Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 28 mei 2016 12:24 AM
  [ # 4 ]

En staat de C6 niet op hetzelfde onderstel met wat aanpassingen als de Peugeot 407 😏

Qua comfort een DS5 van na medio 2014 overwegen? Aangepast onderstel is comfortabeler.
A3 rijdt geen C6 meer. Maar nu een DS5 met 180 pk BlueHdi en automaat. Wel nog een Citroen natuurlijk.
En die heeft een redelijke kofferbak.
En anders een stukje van de deelbare achterbank plat?
Ik mis de exclusiviteit van het ontwerp van de C6. En ook wel de lekkere 6 cilinder diesel.
Maar de aangepaste DS5 is een heerlijke reisauto.

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 28 mei 2016 07:00 PM
  [ # 5 ]

Nou mij gaat het nu puur om de kofferbakruimte. De ruimte die ik nu in mijn ds3 heb is gewoon veemll te klein en verder merk ik dat ik na 100.000 km en 4 jaar er wel klaar mee ben. Dus op zoek naar een andere. Dit keer tweedehands en tot zeg 21.000 euro. Graag enigszins zuinig. Dus de hybrid4 varianten van Citroën en Peugeot lijken mooie opties. Ik wist niet dat de 508 RXH dezelfde basis had als de C6. Dat lijkt me zo’n enorme sloep!

Maar goed blijft de vraag staan of meer leden hier wat ervaringen kunnen delen over de kofferbak ruimte van een ds5 hybrid.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 28 mei 2016 09:17 PM
  [ # 6 ]

Waarom een hybrid? Accu zit over de volle breedte van de kofferbak. Ik gebruik de DS5H als gezinsauto, maar ik heb geen kinderwagen meer nodig. In de C5 kon de kinderwagen bijna oningeklapt erin. Ook een C4 gehad, paste wel, maar werd gek van het precies inrichten toen er een keer een klein neefje mee ging. C4 weg voordat ik zelf een kleine kreeg.

Op vakantie gaat de reis altijd prima met de kleinere kofferbak. Maar ik neem geen tent mee. Tja ervaring, krap. De auto eigenlijk genonen omdat de kinderen geen kinderbedje en wagen meer nodig hadden. Erg handig is dd ruimte voor de accu, die kan open of afgesloten worden. Daar stop altijd breekbare dingen in. De wagen rijdt als een malle en veert redelijk voor een niet-bollenbak.

Ik rijd de DS5 in de lease, scheelde een duit. Privé gezien weet ik het niet hoor. Ding is diesel en zwaarder dan een normale DS5. Aan de hybride zitten meer onderdelen, dus er kan meer aan kapot. Maar van de verzekering / wegenbelasting verder niet zoveel verstand.

Ongeacht de auto de volgende tip: zet alles klaar en pak dan pas in.

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 29 mei 2016 11:42 PM
  [ # 7 ]

De bak van de DS5 hybride is ook geen feestje.
Traag reageren kan die als de beste.

Kofferruimte is wel ok, maar zeker niet te vergelijken met de C5 Tourer die ik hiervoor had.
Wil je grote dingen vervoeren, dan moet de achterbank al gauw naar beneden.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 30 mei 2016 09:46 AM
  [ # 8 ]

Kinderwagen thuis laten en gewoon drager nemen, scheelt hoop ruimte in de auto maar ook op straat

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Surfroy01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 05-04-2016

Gepost: 30 mei 2016 12:17 PM
  [ # 9 ]

Ik kom uit een XC70 en moest voor de wintersport zowaar een skibox aanschaffen omdat alles wat met gemak in de XC70 ging, niet in de bak van de DS5 past, en dan heb ik niet eens de hybride uitvoering. Vind de kofferbak erg tegen vallen, maar in verhouding tot een DS3 denk ik toch wel stuk groter. Snap ook niet dat er een lekke band reparatie kit in zit maar in de bodem wel een uitsparing (loze ruimte dus) voor reserve wiel.

De hybride en dan met name de versnellingsbak zijn goed te tunen hoor en lees ik waardoor ze stuk beter schakelen en vermogen geven. Mijn DS5 benzne uitvoering automaat helaas niet. Maar voor 21 mille een hybride vinden lijkt mij lastig, of is dat wat je bij wil leggen met inruil DS3?

The most dangerous nut in my DS5 is the one that holds the steering wheel, me!

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 30 mei 2016 10:16 PM
  [ # 10 ]

Voor minder dan 20k heb je al een haast full options ds5 hybrid , uit 2013 met minder dan 100k op de teller. Mijn ds3, 4 jaar oud en 100k op de teller levert me rond de 8000-8500 euro op. Mijn ds3 haalt nu continue over de afgelopen 100.000 kilometers gemiddeld 1 op 22,5. Best prettig gemiddelde. Daarom eigenlijk de keuze voor een hybride in de hoop dat ik niet 1 op 10 ga rijden…..ik vind een Opel insignia biturbo namelijk ook erg vet maar dan haal ik niet eens 1 op 10. Ik denk dat ik de ds5 maar eens in real life ga aanschouwen, een proefrit ga maken en een serieus inruilbod vraag om te bekijken waar ik op uitkom. Als de kofferbakinhoud me erg tegenvalt, maar de inruilprijs lijkt ok, dan ga ik even langs een 508 RXH limited om hetzelfde te doen. Weet eerlijk gezegd ook nog niet precies wat ik te wachten sta met een extra gezinslid en wat daar allemaal voor nodig is aan bagage (15 weken onderweg nu).

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 30 mei 2016 11:06 PM
  [ # 11 ]

Een hoop meuk! Grootste dingen zijn kinderwagen en campingbedje. Ik had een vrij forse kinderwagen, maar daar was een hoop aan in te klappen en de wielen konden eraf. Bovendien sleep je dat niet altijd mee.

Ik ben erg tevreden over de DS5. Rijdt lekker. Die versnellngsbak moet je zelf maar ervaren. Ik vind hem bijvoorbeeld prima. Flipper heel af en toe iets bij. Ik mis alleen bollen op de DS5!

Reservewiel kan niet in een hybride. Op de rest van de modellen is het een optie waar ik nooit op zou bezuinigen.

Veel plezier met proefrijden.

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 30 mei 2016 11:07 PM
  [ # 12 ]

Ach, je denkt dat een DS5 Hybride zuinig is.
Dat valt eigenlijk wel tegen.

In de praktijk haal ik gemiddeld net niet 1:16.
En dat is over een periode van 3 jaar gemeten.

Het kan zuiniger zoals je hier kunt zien.
Maar het verbruik uit de folder ga je alleen halen als je een skippy bal onder het gaspedaal legt.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
Surfroy01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 05-04-2016

Gepost: 31 mei 2016 09:08 AM
  [ # 13 ]

Ik rij gemiddeld 1:13 met de 156pk benzine automaat versie, wat voor mij een enorme vooruitgang was met de XC70 die 1:9 verbruikte. De standard versnellingsbak en met name de 1ste en 2de versnelling is gewoonuit traag, pas als je kick down doet merk je iets (turbo werkt), maarja dat is ook weer zo overdreven. In sport stand is de automaat wel rapper maar eigenlijk wat ie doet is later en eerder door/terug schakelen, dus je maakt meer toeren, verbruikt meer. Maar als je op wilt schieten is het wel een uitkomst.

The most dangerous nut in my DS5 is the one that holds the steering wheel, me!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3536
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 31 mei 2016 11:04 AM
  [ # 14 ]

Hoe veel spullen je mee neemt voor een baby ligt heel veel aan jezelf. Als autozitje moet je eigenlijk de eerste 3 maanden een soort bedje nemen, liggend op de achterbank want anders zit je kleine te lang in de “maxi cosy” als je veel reist en dan zo’n “maxi cosy” of iets gelijks, een 0 of 0+. en zeker tegen de rijrichting in. Volgende zomer is hij/zij al 7 maanden voor de vakantie, dan heb je dus een 0/0+ zitje nodig. Maar het “wandelwagen” onderstel wat daarbij hoort is erg groot in het algemeen.  Er zijn veel mensen die hun kind voor korte tijd al in een “buggy” zetten ( dat neemt veeeeeel minder plaats in), en voor “korte” wandelingen werkt dat prima ( hebben wij ook gedaan, we waren dat grote ding na 6 maanden al beu..) speciaal een goedkope kleine buggy gekocht vanwege het meenemen…
Een kinderbedje is 20x20x70 cm ( gangbaar type dacht ik zo). Denk maar eens na met je wederhelft hoe jullie dat willen aanpakken: Als je nu al de neiging hebt om altijd “vanalles” mee te nemen wordt dat met een baby niet echt minder: Dan zou ik voor een C5 tourer gaan, dan zit je een paar jaar goed , maar als jullie redelijk goed met weinig bagage kunnen reizen lijkt de DS5 me ook O.K.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 31 mei 2016 01:38 PM
  [ # 15 ]

De kofferbak van een DS5 is niet van de ruimste, maar het is ook geen break. De kofferbak van de hybride versie is vooral ondiep, door de grote accu. Waar niemand verder op in lijkt te gaan, is de opmerking ‘waarom perse een hybride?’. Als particulier heeft zo’n ding nauwelijks meerwaarde, of het moet het ontzettend hard om de hoek gaan met ondersteuning van de elektrisch aangedreven achterwielen zijn. Ik kan je nu al vertellen dat je wederhelft dat niet fijn gaat vinden met de kleine achterin Very Happy Persoonlijk zou ik eerder naar een normale dieselversie kijken. In verbruik scheelt het allemaal net niets en je hoef niet het gewicht van al die elektronische meuk mee te zeulen. Of er daarna wel alle kindermeuk in past, ach ik ken ook mensen die met twee kleine kinderen een VW Polo bevolken, dat gaat ook, al gaan ze er dan niet mee op vakantie. Ik heb destijds een paar dagen met de hybride gereden toen mijn jongste nog in de kinderwagen zat. Die paste er wel in, maar daarmee was het ook wel vol.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook