2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Tweedehands DS5 hybride als gezinsauto: kofferbakinhoud?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 mei 2016 02:01 PM
  [ # 16 ]
graddus schreef:

In verbruik scheelt het allemaal net niets

Dat kan op de buitenweg wellicht het geval zijn, in stadse omstandigheden is er zeker sprake van een aanzienlijke verbruiksreductie ten opzicht van het normale dieselding.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 31 mei 2016 02:28 PM
  [ # 17 ]

Ik rij met gemak 1 op 20 met de hybrid , ding is echt wel zuiniger dan zonder dat accupakket Wink
En ik hou van opschieten .... als je echt wil kan het nog veel beter !

Op ‘t 508 forum zijn er bij die de fabrieksopgave weten te halen , maar dat is meer “sport” dan dat dit met autorijden te maken heeft.

Kofferbak mag idd de naam niet dragen, erg klein ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 31 mei 2016 02:43 PM
  [ # 18 ]

Ikzelf rijd (alleen) 90km per dag woon-werk,, voornamelijk snelweg,  dus koop de andere auto natuurlijk in eerste plaats daarvoor. Daarnaast mag vanaf november een derde persoon mee 😉 En daarvoor moet veel meegenomen worden hoor ik iedereen zeggen.
De overweging voor hybride komt voort uit het idee dat ze zuiniger rijden, tweedehands dus haast full options voor rond de 20k aangeboden worden en ik perse een automaat wil. Daarnaast, 200pk, 4x4 is natuurlijk (lijkt me) erg lekker. Rij nu rond met 70 pk icm een ellendige versnellingsbak dus ben wel weer toegaan meer pk’s.

Zag ondertussen dat een Passat variant 2.0 TDI dsg Highline 170pk bluemotion ook binnen de mogelijkheden liggen…blijft lastig keuzes maken 😁

Mijn ds3 moet eind juni gekeurd worden, 100.000 beurt en waarschijnlijk 4 nieuwe banden, dus die zeg 800 euro geef ik liever daarvoor uit aan een andere auto.

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 31 mei 2016 08:47 PM
  [ # 19 ]

Die 200 PK valt ook wel mee. Tot ongeveer 130 km/u doet de electro motor nog mee. Daarna niet meer en blijf je over met “slechts” 163 PK.

@Menno: rijd je veel snelweg? Of veel stads verkeer? Ben eens benieuwd hoe je aan die 1:20 komt want die wil ik ook wel eens halen.

Het verhaal van die 508 rijder die de fabrieksopgave had gehaald heb ik ook gelezen. Die was op 1 tank op vakantie naar Scandinavië en terug. Maar daar wel overal iets van 90 gereden want dat zou daar de maximale snelheid zijn. Schitterende prestatie.
(De 508 heeft wel een grotere tank dan de DS5, dus dat helpt ook mee.)

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 31 mei 2016 08:51 PM
  [ # 20 ]

Deze extreme 1:18.8 komt omdat ik de airco een tijde uitgezet heb denk ik. Knipperde ff met mijn ogen. Meestal is 17.2 gemiddelde, voornamelijk snelweg. Ik rem veel op de accu af, dat dan weer wel. Ik heb ‘m 3 jaar, mijn collega reed hetzelfde gemiddelde van 17. Edit: Ik rijd alles behalve economisch. Met 17.2 heb ik behoorlijk het gas erop. Voornamelijk snelweg.

Rijden op accu wordt niet meegeteld door de boordcomputer, maar dat doet niet heel veel. Elke dag 500 meter schat ik in. Sportstand tot de 130 komt wel leuk voorruit. Je zeult ook niet altijd vrouw en kind mee… Ik heb niet het idee dat de accu zoveel doet inderdaad. Kosten / baten zijn privé gezien denk ik niet gerechtvaardigd.

Wat hoeveelheid zooi betreft, nog één troost, dat overstijgt nooit de hoeveelheid van vrouw-lief die je in de badkamer aantreft Laughing

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 31 mei 2016 09:02 PM
  [ # 21 ]

Interessant. Ik rij ook regelmatig snelweg en dan 99% van de tijd cruise control. Toch haal ik de 1:17 niet.
Behalve de keer dat we op vakantie naar Spanje zijn gegaan. Dan gooi ik de liters schijnbaar in de stad weg?

Ik zag overigens dat we nog geen “En hoe is het verbruik van zo’n Hybride in de praktijk?” draadje hebben.
En hier zijn we een ander draadje een beetje aan het vervuilen.
Kan een moderator deze discussie afsplitsen?

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
Michel1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-06-2016

Gepost: 08 juni 2016 11:46 PM
  [ # 22 ]

Goedenavond, ik kan hier over meepraten daar ik drie weken geleden een mooie DS5 hybrid tegenkwam en hem uiteindelijk ook gekocht heb. Ben de dag erna met de kinderwagen langs geweest, want verwacht een kleine, en dat paste prima! Hij is een stuk minder diep maar je kunt een deel wel alsnog dieper maken (accu ligt tegen de bank daarvoor is ruimte), hierdoor past er best veel in. In nood kun je altijd nog de hoedenplank omhoog doen. Ik ben iig tevreden! Prachtige auto met veel luxe. De automaat is wennen, maar is acceptabel. Ik rijd 1:18, prima! Wel wil ik hem laten tunen. Toch ook voor de schakel momenten.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 11 juni 2016 12:56 AM
  [ # 23 ]
macpro schreef:

.........
Het verhaal van die 508 rijder die de fabrieksopgave had gehaald heb ik ook gelezen. Die was op 1 tank op vakantie naar Scandinavië en terug. Maar daar wel overal iets van 90 gereden want dat zou daar de maximale snelheid zijn. Schitterende prestatie.
(De 508 heeft wel een grotere tank dan de DS5, dus dat helpt ook mee.)

..... dat was Menno zelf .......

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 11 juni 2016 11:45 AM
  [ # 24 ]

Kleine aanvullingen op alles dat al gezegd is:
Kofferbak: of die voldoet hangt natuurlijk enorm af van je eigen situatie. Wij hebben ooit een Saab 900 (5 deurs)met ruime kofferbak gehad waar de kinderwagen niet in paste en de kleinere kofferbakruimte in BX hatcback die wel de kinderwagen zonder problemen opslokte. Ook hangt het er vanaf wat je gewend bent: als je zoals wij vanuit een DS3 en C3 de overstap maken naar de DS5 valt de kofferbak helemaal niet tegen.
Vermogen: valt eenvoudig op te lossen.
Schakelgedrag: valt eenvoudig op te lossen
Verbruik: valt te verbeteren

Toelichting op de laatste drie punten (en in aansluiting op een Pb die ik mocht ontvangen): voor circa 600 euro worden bak en motormanagement opnieuw geprogrammeerd. Het lijkt welhaast alsof je met een nieuwe bak wegrijdt bij de garage, benadert een volautomaat. Vermogen en koppel nemen sterk toe en het verbruik daalt. Dealer was er destijds zo van onder de indruk dat toen ik de DS5 inruilde op een nieuwe DS5 hij de auto niet terug heeft laten tunen maar met tuning weer doorverkocht heeft.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Michel1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-06-2016

Gepost: 11 juni 2016 04:23 PM
  [ # 25 ]

Klinkt enorm goed! Dank voor de reactie ik ga maar eens contact opnemen:)

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 12 juni 2016 03:16 PM
  [ # 26 ]

Dank voor de reacties, klikt goed en ik krijg er meteen een wat meer genuanceerd beeld bij. Na een paar weken vakantie in het buitenland kan ik nu echt op zoek naar de vervanger van mijn DS3. Hopelijk voor het eind van deze maand allemaal rond. Komende week probeer ik in ieder geval even ergens langs een garage te gaan om een proefrit in de DS5 te maken en de kofferbak eens zelf te gaan aanschouwen. Ook hoor ik dan een reele inruilprijs en weet ik waar ik aan toe ben.
De DS5 staat nog zeker op mijn short-list, de Peugeot 508 RXH zal waarschijnlijk te duur uitkomen evenals de VW Passat Variant 2.0 170pk Bluemotion.
Vergelijkingen gaan niet echt op tussen de Hybrid4 en de VW maar goed, te duur is te duur.

Zal zo even een PM sturen voor wat extra info mbt het tunen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 12 juni 2016 03:39 PM
  [ # 27 ]

Ervaringen met tuning en tuners kunnen ook gewoon hier op het forum gedeeld worden…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 12 juni 2016 03:46 PM
  [ # 28 ]

Ok, ik dacht misschien dat dit dan onder de noemer van reclame niet gewenst was. Dan hoor ik graag bij welke tuner zo’n goede resultaten behaald zijn! Smile

Profiel  
 
Surfroy01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 05-04-2016

Gepost: 13 juni 2016 01:04 PM
  [ # 29 ]

Kijk hier eens! http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222267/

The most dangerous nut in my DS5 is the one that holds the steering wheel, me!

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 23 juni 2016 11:39 PM
  [ # 30 ]

Bedankt! Vandaag wezen kijken bij een top DS5. Alle mogelijke opties aanwezig.
Meteen de kofferbakklep open gedaan, wel een beetje geschrokken.
Qua oppervlakte redelijk, maar qua hoogte valt het wel wat tegen. qua inhoud meer dan de ds3 gelukkig.

Maar desondanks toch eigenlijk wel verkocht en ga morgenvroeg met moeders de vrouw kijken wat zij ervan vindt.
Kans is groot dat ik tot koop over ga!

Tunen zal dan kort daarop volgen. als alles door gaat.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook