Dagrijverlichting (DRL) Berlingo aan bij dimlicht?
Gepost: 27 mei 2016 10:59 PM

Sinds een paar dagen ben ik gelukkige eigenaar van een nieuwe Berlingo. Deze is uitgerust met DRL. Ik merk echter dat de DRL wordt uitgeschakeld zodra de stads- en dimlichten worden ingeschakeld.
Ik vind dat jammer, dus is mijn vraag of iemand weet of en hoe de DRL aan kan blijven zodra de verlichting aan gaat.
Bedankt alvast!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 28 mei 2016 12:57 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met de Berlingo! Als je met de zoekfunctie van het forum zoekt op “DRL” en “dimlicht” vind je hierover meerdere topics en steeds weer de conclusie dat die combinatie niet toegestaan is…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 28 mei 2016 10:31 AM
  [ # 2 ]

Tja, sommige lui rijden in het donker met dagrijverlichting, geen idee hebbende dat hun achterlichten dan helemaal niet branden.


Gr. Wim.

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2016 02:47 PM
  [ # 3 ]
RensKorevaar schreef:

Gefeliciteerd met de Berlingo! Als je met de zoekfunctie van het forum zoekt op “DRL” en “dimlicht” vind je hierover meerdere topics en steeds weer de conclusie dat die combinatie niet toegestaan is…

Bedankt Rens! Maar vreemd waarom dat bij onze Cactus en vorige DS3 de DRL wel gewoon blijft branden icm de normale verlichting.
Ik ga in ieder geval de andere berichten in dit forum eens doorlezen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 28 mei 2016 03:18 PM
  [ # 4 ]

Er zijn twee oplossingen: gecombineerde DRL/stadslicht en afzonderlijke DRL en stadlicht. In geval van de combinatie, zal de DRL dimmen tot stadslichtsterkte wanneer je dimlicht of grootlicht voert. In geval van afzonderlijke DRL, moet die uitgaan wanneer je dimlicht of grootlicht voert. Wat je wel kunt laten instellen is het tegelijkertijd branden van DRL en stadslicht, zodat je achterlichten altijd branden, bij elke soort verlichting aan de voorzijde.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook