Verlichting Caravan werkt niet
konid
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 09-02-2008

- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Gepost: 06 juni 2016 11:13 PM

Wij zijn in het gelukkige bezit van 2 Xsara Picasso’s 1.8 uit 2002. En een caravan.

Als ik auto A voor de caravan zet en aansluit, werkt alles zoals bedoeld.

Als ik auto B voor de caravan zet, werkt de buitenverlichting van de caravan niet (van de auto wel). Richtingaanwijzer werkt wel, alarmlichten ook, remlichten weet ik nog niet maar ga ik zo testen (handig als iemand even kijkt ...) Het gaat dus om beide achterlichten van de caravan, contourverlichting en twee toplichtjes voor.

Toen ik de laatste keer de caravan verplaatste (met auto B), waren de toplichtjes los, mogelijk heeft dit voor sluiting gezorgd. Het mankement van de toplichtjes is opgelost (getest met auto A), het probleem zit dus zeker in auto B. Zekeringen nagekeken, maar daar lijkt het niet te zitten en ik weet eigenlijk ook niet, welke zekering dit dan zou kunnen zijn.

De stekkerdoos van de auto ziet er uit als nieuw, het lijkt me dus geen corrosieprobleem. Omdat de knippers werken, denk ik ook niet dat het een aardprobleem is, maar echt technisch ben ik niet dus laat me graag overtuigen.

Het gaat overigens om een zeven polige aansluiting, geen idee of dit relevant is.

Kan iemand me op weg helpen?

Profiel  
 
Wim Corduwener
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 01-05-2016

Gepost: 07 juni 2016 06:49 PM
  [ # 1 ]

Het eerste dat ik zou verzinnen is de stekkerdoos van Auto B even openmaken. Kan best zijn dat er een kabel is losgeraakt.

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 THP Exclusive (2014) 115 Kw (156,52 PK)

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 07 juni 2016 07:08 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad,  stekkerdoos losmaken, kabeltjes losmaken en schoonmaken en opnieuw bevestigen.

Ik rijd nu 40 jaar met caravans rond, en ieder jaar even controleren kan geen kwaad,  is vaak een massa probleem.

Ik zou de stekker van de caravan ook even goed nakijken als je toch bezig bent.

Succes

Peter

sleepy

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook