Na 3 jaar weer een DS
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 11 juni 2016 12:37 PM

Tien jaar heb ik rondgereden in een DS 21 pallas en ik wilde eens wat anders.
Op het ICCCR in Engeland mocht ik van een Fransman een rondje rijden in een Traction Avant.
En toen wist ik het zeker : ik wil er ook ééntje.
Ik kon mijn DS ruilen voor een super nette Traction Avant en ik was de koning te rijk.
Na een jaar begon het alweer te kriebelen : ik wil weer een DS.
Nu wil het toeval dat ik een 2e Traction erbij heb kunnen vinden. Gewoon 32 jaar stilgestaan in een schuurtje hartje Hengelo.
Met veel geluk heb ik deze kunnen kopen en toen had ik dus ineens 2 Tractions.
Twee identieke uitvoeringen , dus eentje verkocht om daar een DS voor terug te kunnen kopen.
Ik bezit dus nu 2 ONK voertuigen een 56er Traction en een 72er Dspecial.


uit het album http://myalbum.com/album/pQu7G6c6Wb5K

De Dspecial is nu nog mooi van ver en verre van mooi.
Komende winter maar eens wat laswerk verrichtten aan de bodem, interieur eens een goede schoonmaakbeurt,
motor een grote beurt, nieuwe bollen en plaatwerk een nieuwe laklaag enz enz.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 juni 2016 01:15 PM
  [ # 1 ]

Zo te zien is het geen verkeerde auto! Mooie kleur ook.
Maar doffe lak misschien? Ziet er verder wel hard uit!

Ik heb bijna dezelfde uitvoering (okt ‘72), maar dat is wel een DSpecial confort, stoffen bekleding en meedraaiende lampen. Heeft de jouwe dat ook?
Op de foto’s staat je stuur rechtuit, dus ik weet niet of die van jou die lampen ook heeft.
Ik dacht dat de basis uitvoering dat niet had.

Veel plezier ermee!

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 11 juni 2016 01:24 PM
  [ # 2 ]

Kop is opnieuw gespoten en de rest is erg dof, is wel wat glans in te poetsen met commandant.
Maar dan zit ik nog kleurverschil van de kop met de rest, is niet veel maar me er toch aan ergeren.
De lampen draaien wel mee en het interieur is skai, niet het mooiste, voorlopig maar aanzien en als het niet bevalt kan ik het altijd nog een vervangen.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 11 juni 2016 10:53 PM
  [ # 3 ]

Proficiat met de koop, veel plezier ermee

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 juni 2016 01:02 AM
  [ # 4 ]

Ziet er goed uit, of tenminste ik vind hem mooi Smile, veel plezier ermee

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 12 juni 2016 12:29 PM
  [ # 5 ]
ds21pallas schreef:

Kop is opnieuw gespoten en de rest is erg dof, is wel wat glans in te poetsen met commandant.
Maar dan zit ik nog kleurverschil van de kop met de rest, is niet veel maar me er toch aan ergeren.
De lampen draaien wel mee en het interieur is skai, niet het mooiste, voorlopig maar aanzien en als het niet bevalt kan ik het altijd nog een vervangen.


Gefeliciteerd leuke auto! Als je het leuk vind kun je kijken op het Carclean forum en daar zoeken naar stappenplan. Rood moet je echt verwennen maar kun je fantastisch krijgen als je maar weet hoe. En alleen polijsten maakt het echt erger dan beter.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook