Godin met vetzucht?
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 juni 2016 08:13 PM

Het lijkt erop dat onze godinnen enige gelijkenis met ons aardse stervelingen niet kan worden ontzegd: evenals de collectieve gewichtstoename van het grootste deel der mensheid heb ik nu aanwijzingen dat ook onze godinnen in de loop der bouwjaren steeds gewichtiger zijn geworden. Nu is dat gezien alle toevoegingen vanaf het introductiemodel tot de latere DS 23 ie niet heel verwonderlijk. Maar wat ik wel opmerkelijk vind is dat ik 2 ID breaks heb van het laatste type, 3e neus, inliggende klink, XD3 motor (1985cc) met LPG installatie van gelijke inhoud. En stoffen bekleding. Een modeljaar 72 en een modeljaar 74. En nu komt het: volgens het zojuist afgegeven kentekenbewijs (ivm inbouw LPG) van mijn 72er is deze break 130 kg lichter dan mijn andere uit 74 die reeds op LPG gekentekend was. Resp. een rijklare massa van 1399 en 1531 kg… 😳 Na inbouw LPG heeft men 65 kg aan de rijklare massa toegevoegd.
Ik snap dat er in administratieve procedures wordt afgerond maar 10% verschil in rijklare massa vind ik best veel. Stel je voor dat we gewoon MRB zouden moeten betalen…🙄
Iemand een idee hoe dit mogelijk is? Ben benieuwd naar andere massa’s van breaks.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 14 juni 2016 12:21 AM
  [ # 1 ]

Loodvergiftiging !?

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 juni 2016 08:57 AM
  [ # 2 ]

😊

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 14 juni 2016 11:15 AM
  [ # 3 ]

Mijn 71-er incl gastank is ook 1540, dus bijna zelfde als die 1533. Een iets andere bank/strapontin-verdeling, andere klinkjes en stuur hele kleine plussen en minnen..waarschijnlijk klopt dat getal iig beter dan die 1399 ? Maar je hoort wel vaker dat er administratief ook wel makkelijk wordt gekopieerd van niet altijd helemaal vergelijkbare types.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 juni 2016 12:11 PM
  [ # 4 ]

Mijn ‘71-er heeft idd kunststof deurgrepen binnenzijde. Mijn ‘75er verchroomde zamac… Het kan ook zijn dat de trekhaak na de invoerkeuring is geplaatst. Stond niet op kenteken. Bij mijn andere break is hij met trekhaak ingevoerd. We komen in de buurt.

Dan zijn we er nog niet helemaal, maar alle beetjes helpen. Wat wel uitmaakt is een break van voor 70 of 71 t.o.v. daarna. Van een latere break is het chassis in elk geval zwaarder omdat deze zwaardere dorpelverstevigingen hebben en een dubbele bodemplaat in de voetenruimte voorin. En extra gordelplaten in op de wielkasten in de bagageruimte en zo zullen er nog wel wat zaken verschillen.

Verdere saillante verschillen tussen mijn breaks: mijn ‘75er heeft achterruitverwarming en (daarmee?) een zekeringkast met 5 groepen ipv 4. Plus een extra zekeringkast naast de ruitenwissermotor. Nog niet ontdekt waarvoor. Niet later toegevoegd. En een andere kachelradiateur. In mijn ‘74er zit niet meer zo’n archaïsch koperen ding maar een ‘moderne’ aluminium met zigzaglamellen. Die ziet er in elk geval vele malen effectiever uit. En schoon en nieuw… (mijn ‘74er heeft minder dan een ton op de klok).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook