1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Citroen CX Lasser gezocht (Noord Holland)
mmmeijer0
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013

- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Gepost: 14 juni 2016 03:20 PM

Omdat mijn mooie CX is aangetast door wat roest en hier en daar zelfs een doorgerot gat zoek ik iemand die hem rondom weer netjes dicht en strak kan maken .Het gaat om een Pallas met de bekende metalen afdekkingsplaten op de drempels/dorpels .Deze zijn er nog niet afgeweest maar ik weet vrijwel zeker dat daar niet veel goeds onder zit .Er moet ook aan de deuren gelast worden en aan de voorspatborden .Ik kom de auto graag laten zien ,dan kan er goed een prijs gemaakt worden .Ik hoor graag van iedereen die zich er aan durft te wagen Smile .Een andere CX met een harde body is misschien makkelijker maar deze auto heeft me toch aardig gewonnen met haar charmes dus dan maar wat duiten er tegen aan .

P.S. zijn er hier en daar nog complete dorpels etc te koop voor plug ‘n play laswerk of is het allemaal platen buigen ,slijpen en plaatsen?


Groetjes ,Martin

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juni 2016 04:01 PM
  [ # 1 ]

Zie PM.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 juni 2016 09:51 PM
  [ # 2 ]

die plug en play dorpels zijn overzet.
maw de roest blijft zitten, het is maar net wat je wilt.
ik zou eerst eens goed in kaart brengen wat er precies aan de hand is.

enne: we willen fotos van het laswerk

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 14 juni 2016 11:01 PM
  [ # 3 ]
erikkuiper schreef:

die plug en play dorpels zijn overzet.
maw de roest blijft zitten, het is maar net wat je wilt.
ik zou eerst eens goed in kaart brengen wat er precies aan de hand is.

enne: we willen fotos van het laswerk

De dorpels die nu nog leverbaar zijn kan je prima er in lassen, ze passen zonder noemenswaardige problemen.
Dus eerst de oude dorpel eruit slijpen en onderliggende roest schade herstellen en dan de nieuwe er in lassen.

Er gewoon een dorpel over zetten en vast bakken is natuurlijk geen oplossing.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
mmmeijer0
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013

- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Gepost: 15 juni 2016 10:54 AM
  [ # 4 ]

Nee ,het is ook zeker niet de bedoeling om er een plaat overheen te lassen .Het moet de nu aangetaste delen vervangen .Waar kan ik die nieuwe dorpels krijgen? Hebben jullie website’s voor mij?

@ Rene ,bedankt voor de tip!

@ Erik ,zitten jullie ook in Noord-Holland? En in welke plaats dan? Het ergste laswerk zit denk ik onder de chrome afdek-platen van de dorpels .

Dat brengt me eigenlijk meteen bij een volgende vraag ,wat is de beste manier om die chrome Pallas dorpel afwerk-platen los te krijgen .Ik heb begrepen dat ze vastgelijmd/gekit zitten? Ze zijn nog heel netjes dus ik wil die hergebruiken dus ze moeten netjes los komen .

Ik heb op deze plekken laswerk zitten sowieso ,op de voordeuren de delen waar de scharnieren vast zitten (Hiervoor zouden de deuren er zo goed als zeker uit moeten .Dorpels (denk ik beide ,maar moet nog geinspecteerd worden) .Voorschermen bij de spatlappen ,wat bulten (ook niet geinspecteerd).Het liefst kom ik bij iemand langs die de ruimte en de spullen heeft om het goed te doen .Spuitwerk hoeft niet ,als het maar beschermt wordt zodat de wagen in een latere fase geheel gespoten kan worden .

Bedankt!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 juni 2016 11:30 AM
  [ # 5 ]

Erik zit niet in NH, maar in Grunn. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 15 juni 2016 11:30 AM
  [ # 6 ]

Die chromen dorpel-afwerk-platen zitten toch geschroefd vanuit de fabriek?

In het CX-club-magazijn hebben we nog divers nieuw plaatwerk liggen… Wellicht de moeite om zodra je weet wat je nodig hebt, daar eens je licht op te steken Smile

PS, dit vraagt wel om plaatjes natuurlijk, al is het maar om je voor gek uit te maken dat je zo’n ‘wrak’ op gaat knappen Laughing

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
mmmeijer0
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013

- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Gepost: 15 juni 2016 01:31 PM
  [ # 7 ]

Eer in in Grunn ben is m’n dorpel weg vrees ik Razz

Hoe kan ik in contact komen met de magazijnmeester van het club magazijn ,ik ben lid trouwens .Zou top wezen om alvast het benodigde materiaal bij elkaar te kunnen sprokkelen .Ik zou straks even wat foto’s plaatsen .Qua roest vormingen is het momenteel misschien een wrak te noemen maar hij rijdt grandioos goed tegenwoordig Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 juni 2016 01:34 PM
  [ # 8 ]

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 15 juni 2016 05:27 PM
  [ # 9 ]

Martin, in Winkel zit een garage die gespecialiseerd is in dit soort klussen. Kan ook laswerk doen met door jou aangeleverde plaatdelen, dat maakt niet uit. De eigenaar is zelf voormalig Citroënmonteur en hij is zeer netjes met het lasapparaat.

Garage Landman
Zandwilg 1 C/D
0224 540299

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 juni 2016 08:54 PM
  [ # 10 ]

misschien dat ik een verkeerd signaal afgegeven heb, maar het is niet mijn bedoeling jou naar Groningen te lokken hoor Smile
het is puur dat ik het jammer vind als mensen veel geld aan prutswerk uitgeven.
en veel werk wat ik zie is prutswerk, zoals bijvoorbeeld overzet dorpels over de rottigheid heen bakken.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juni 2016 12:59 AM
  [ # 11 ]

U riep. Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mmmeijer0
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013

- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Gepost: 16 juni 2016 12:32 PM
  [ # 12 ]

@ Erik ,op zich is de afstand niet zo’n probleem hoor .Maar dan zou het een beetje gestroomlijnd moeten verlopen .Liefst s’morgens vroeg bij jou zijn en dan s’avonds weer afgelast naar huis .Het afwerken kan altijd nog als het maar even beschermd word wat er gelast is .

@ F.SvM bent u ook een lasser? En in welke regio zit u dan?

Bij deze even wat foto’s van de wagen ..

Afbeelding Bijlagen
20160320_121921a.jpg20160320_121940a.jpg20160320_121952a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juni 2016 01:09 PM
  [ # 13 ]

Post eerst maar eens foto’s van het laswerk dat gedaan moet worden.
Dat wat je allemaal opnoemd is niet in 1 dag te doen!
1 dorpel minimaal een dag werk als je het goed wil doen.( denk wel twee)
Roest bij de deuren,zoek een goede deur,dit is voor jou goedkoper.
Voorschermen,ligt eraan waar de roest zit ,binnenscherm en een stukje buiten scherm,je bent er zo een dag mee bezig.
Maar voor je hier aan begint of het laat doen,laat eerst je hele auto nakijken of het de auto waard is.

En om op je vraag terug te komen of ik lasser ben.
Nee ,ik heb een boerderij.
Maar mag voor de hobby graag aan een CX sleutelen/ werken of lassen.
En doe ook soms wel eens wat voor anderen,maar zoveel als er bij jou CX gebeuren moet doe ik liever niet.
Dit omdat dit gewoon heel veel werk is,en voor mij teveel om tussendoor te doen.
Vraag anders Arjan eens die heeft zijn CX net laten doen (laswerk) en volgens mij is dit heel goed en netjes gedaan.

Succes

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mmmeijer0
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013

- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Gepost: 16 juni 2016 01:47 PM
  [ # 14 ]

Ik heb zelf totaal geen werkruimte ,de CX staat gewoon bij me voor de deur .Ook niet ideaal gezien de roestgevoeligheid natuurlijk maar ik woon in Amsterdam dus ruimte is niet zo 123 voor handen .Maar doordat ik geen ruimte heb kan ik de auto praktisch ook zelf niet demonteren om dingen te checken Sad Het meest ideale zou misschien zelfs nog zijn als ik het laswerk kan combineren met het verplicht stallen in december ,januari en februari .Dan staat de wagen volgens de regels niet op de openbare weg en kan de lasser rustig stoeien met het laswerk .

F.SvG waar komt u vandaan? Wellicht kunnen we samen eens kijken wat de staat is en of u zich er aan wilt wagen? Een andere CX is mogelijk maar ik ben aan deze roestberg gehecht geraakt Very Happy

Afbeelding Bijlagen
20160320_122014a.jpg20160320_122043a.jpg20160320_122055a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juni 2016 03:01 PM
  [ # 15 ]

Ik woon tegen de grens van Duitsland.
Om een advies te krijgen kun je ook naar een CX garage bij jou in de buurt gaan.
Die hebben een brug en kunnen je een goed advies geven.
Ik heb niet de ruimte om nog een auto binnen te zetten,laat staan om aan te werken.
Begrijp me niet verkeerd,als het 1 of twee gaatjes waren geweest had ik ze graag dicht gelast,maar alles wat jij opnoemt
Daar begin ik niet aan ( voor een ander)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook