2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
langsliggers CX berline
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juni 2016 10:41 AM
  [ # 16 ]

Bij een serie 2 zijn het linker en rechter exemplaar zelfs identiek.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 juni 2016 10:49 AM
  [ # 17 ]

Serie 1 ook.
Serie 1 is zelfs identiek aan serie 2 op de manier van bevestigen van de hoogte bediening na.
Het voorste subframe heeft meer verschillende modellen.
Dit zijn geen grote verschillen,maar de plek van de bovenste motor steun zijn verschillende variaties van
En de dwarsbalk aan de voor zijde kan verschillen

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2016 02:27 PM
  [ # 18 ]
F.SvM schreef:

Maar ook dit laatste is om te zetten,( bevestiging hoogte bediening)

Ik heb zelf alleen geen verschil kunnen ontdekken tussen een prestige of break subframe.
Ik heb ze boven elkaar gehad maar kan geen verschil ontdekken.

VgF

Toch zit er wel degelijk verschil tussen een prestige en break achtersubframe.
Zo is de ruimte waar de veerbollen in zitten bij een break groter om deelbare bollen te kunnen monteren,
ook zijn de delen waar de draagarmen in zitten duidelijk verstevigd en gemaakt van een opvallend dikkere plaatdikte.
Ik weet dit omdat ik beide subframe’s open geslepen heb en opnieuw heb opgebouwd, ik dacht ook dat de draagarmen van een break breder zijn (maar dat weet ik niet zeker meer).
Op de brug met de 2 naast elkaar zijn de verschillen duidelijk zichtbaar.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juni 2016 02:44 PM
  [ # 19 ]
trxke schreef:

Ik dacht ook dat de draagarmen van een break breder zijn (maar dat weet ik niet zeker meer).

Klopt, een Break/Familiale heeft achter een grotere spoorbreedte, 30 mm meer uit mijn hoofd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 juni 2016 04:48 PM
  [ # 20 ]

Dat zijn de draagarmen,maar dat heeft dan niets met het subframe te maken.
Ben nu toch wel benieuwd hoeveel verschil er in zit,ga zo eens even kijken ( ze staan nog op zolder)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 18 juni 2016 01:54 PM
  [ # 21 ]

klopt wat TRX’ke zei heb mijn prestige toen vergeleken met zijn 22trs break

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 18 juni 2016 01:54 PM
  [ # 22 ]

klopt wat TRX’ke zei heb mijn prestige toen vergeleken met zijn 22trs break

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2016 02:14 PM
  [ # 23 ]

Dat is zo bxsport, van welk jaar was jou Prestige nu weer?
Mijn 77’er Prestige en de 83’er die ik gedemonteerd heb, hebben net zoals de jouwe een ander achtersubframe dan van een break.
Een Prestige achtersubframe is gelijk aan dat van een berline met het verschil dat de “benen” waar de langsliggers aan vast zitten gewoon langer gemaakt zijn.

Bovendien hebben de achtersubframe’s van prestige/limousine tegen break ook een verschillende onderdeelnummer.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 juni 2016 12:12 AM
  [ # 24 ]

mijn prestige was van dec 80 dus volgens mij een van de eerste met volautomatische ZF versnellingsbak…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 juni 2016 12:12 AM
  [ # 25 ]

mijn prestige was van dec 80 dus volgens mij een van de eerste met volautomatische ZF versnellingsbak…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 11 oktober 2016 10:45 PM
  [ # 26 ]

Is het tot een project gekomen of is de auto toch in de verkoop gegaan?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 04 maart 2017 09:50 AM
  [ # 27 ]

Ik ben benieuwd naar de ervaringen mbt het wisselen van langsliggers. Is dat een relatief eenvoudig werkje, of moet er veel voor gedemonteerd worden?
Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 maart 2017 11:19 AM
  [ # 28 ]

het kan vrij simpel als je ze weer vastzet met bouten en moeren.
ik zelf zou ze willen klinken en dat lukt denk ik niet met de koets erop.

iets anders is dat het meestal niet alleen de liggers zijn die slecht zijn.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 04 maart 2017 02:25 PM
  [ # 29 ]

Dat is dan ook mijn volgende vraag; achterste subframe vervangen? Is dat te doen zonder de koets te lichten? Voorste subframe is vettig, en daarmee genoeg geconserveerd…
Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 maart 2017 07:42 PM
  [ # 30 ]

Is te doen op een brug.
Met twee man een dag werk mits je er ervaring mee hebt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook