Voorstellen
erikvlie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 15-06-2016

Gepost: 16 juni 2016 12:30 PM

Ik ben hier in opdracht van mijn 85-jarige moeder die vijf Citroëns versleten heeft. Een GS, GSA, AX (de ik nog aan flarden heb gereden als 26-jarige snotneus), ZX en 2CV (een cadeau van haar toen ik studeerde). Wij zijn beiden Antwerpenaars, dus heel erreg chauvinist, maar gelukkig hebben we in de familie wat Nederlands bloed en waren haar voorouders langs beide zijden als zeeloodsen gestationeerd in Vlissingen. Wij praten thuis dan ook een mengsel van ABN en Vlissings en dat plaatst je meteen met beide voeten op de grond, zoniet er midden in Smile.

Maar nu terzake… Moeder’s laatste auto is een ZX 1.4 (Benzine) Tentation die dateert van 1997 en voor die auto kom ik hier wat informatie vragen. Niet dat ik ook maar enig verstand heb van auto-techniek, maar de auto heeft een paar mankementen waar de Antwerpse Citroën Belux garage — waar ze hem laat onderhouden — geen stukken meer voor heeft.

Ik hoop nu hier te weten te komen wat zij precies nodig hebben om te vervangen, want zelf zijn ze bij de garage te druk (of te lui kan natuurlijk ook) om daar achteraan te gaan.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook