Traction met open dak?
bart mermans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-06-2016

Gepost: 16 juni 2016 10:28 PM

Ik ben een traction aan het restaureren van 1950,bij het blank maken van de dakplaat ben ik er bij uitgekomen dat de auto vroeger een open dak moet gehad hebben en ooit is dichtgemaakt.
Het gat begint een 15cm vanaf de voorkant en stopt een 30cm van de achterkant.
Mij lijkt dit een veel te groot gat om een schuifdak te zijn dus ik dacht aan een soort vouwdakje.
Ik vind echter nergens foto’s van een traction die zo’n dak heeft,weet iemand of dat bestaat en zijn hier ergens foto’s van te vinden want ik zou dat graag terug aanbrengen,echter wel op de originele manier.

Profiel  
 
Gepost: 16 juni 2016 10:44 PM
  [ # 1 ]

Wat je daar ziet, is de plaat die in de fabriek werd in gesoldeerd, omdat het in die tijd onmogelijk was om het volledige dak in een keer te persen. De allereerste tractions hadden er zelfs nog een stuk kunstleer in zitten in plaats van staal. Geen dichtgelast open dak dus, maar gewoon een standaard traction. Let maar eens op andere auto’s, bij veel gerestaureerde tractions heeft men het niet voor elkaar gekregen om de naad die je nu hebt blootgelegd volledig weg te plamuren, of zijn er later scheuren opgetreden.

Profiel  
 
bart mermans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-06-2016

Gepost: 17 juni 2016 08:41 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de info

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 19 juni 2016 12:08 PM
  [ # 3 ]

Wij hebben de naad bewust in het zicht laten zitten bij de restauratie van de traction, het verteld toch een mooi verhaal over de productietechnieken van die tijd. Heb je geen foto’s van de restauratie?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 19 juni 2016 06:08 PM
  [ # 4 ]

Ik sluit me hier bij aan.
Ik zie heel weinig tractions waarbij het randje in het dak nog zichtbaar is.
En zo hoort het nou eenmaal wel..

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 juni 2016 06:39 PM
  [ # 5 ]

Zo hoort een open dak te zijn cool smile

http://www.losson.com/index.php?page=en-vehiculesDetail&idmodele=297

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 juni 2016 12:27 AM
  [ # 6 ]
graddus schreef:

Wat je daar ziet, is de plaat die in de fabriek werd in gesoldeerd, omdat het in die tijd onmogelijk was om het volledige dak in een keer te persen. De allereerste tractions hadden er zelfs nog een stuk kunstleer in zitten in plaats van staal.

1934, onthulling van de 7 bij Citroën Nederland aan het Stadionplein in Amsterdam

foto: Citroën Communication

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 22 juni 2016 09:30 AM
  [ # 7 ]
citroen23 schreef:

Zo hoort een open dak te zijn cool smile

http://www.losson.com/index.php?page=en-vehiculesDetail&idmodele=297

die heeft een aantal bijzondere auto’s staan zeg!

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook