Stroom valt plotseling uit tijdens het rijden vervolgens start hij weer
Zomerzon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 19-06-2016

Gepost: 19 juni 2016 07:08 PM

Mijn vijf jaar oude Berlingo heeft dit een jaar geleden een keer gedaan, en nu op reis in Spanje weer. Ik rijdt rustiger plotseling valt de stroom uit. Ik laat de auto uitrijden, stop en vervolgens kan ik gewoon starten en doorrijden! De eerste keer dacht ik dat de motor was uitgevallen, maar de laatste keer weet ik zeker dat de stroomwegviel: muziek stopte en ver!ogen viel weg. Accu is twee jaar oud. Paar maanden geleden gekeurd en beurd gehad. Mogelijk iets met de startonderbreker? Ik ben nu in zuid Spanje en moet nog heel wat ki
Ometertjes naar huis. Op zich klinkt het niet heel ernstig, maar het is lastig als je net langs Parijs rijdt. Iemand een idee over de oorzaak?

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 19 juni 2016 10:16 PM
  [ # 1 ]

Zitten de accupolen goed vast en maken ze goed contact?

Gr. Wim.

Profiel  
 
Zomerzon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 19-06-2016

Gepost: 19 juni 2016 10:47 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je antwoord! Ja, die zitten goed vast! Ik vindt bizar dat de stroom wegvalt en direct daarna de motor weer start. Aurto heeft 183000 gelopen zonder probleem. Vorig jaar dit verschijnsel één keer en een paar dagen geleden hetzelfde. Tussen die momenten iets van 4500 km. Stroom valt totaal uit, ook geen dashboardlampjes. Auto startte ook niet bij uitrijden door koppeling te laten opkomen…. maar stilstaan en sleutel omdraaien: direct contact! Vorig jaar exact hetzelfde! Wat zou dat kunnen zijn?

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 19 juni 2016 11:23 PM
  [ # 3 ]

contactslot misschien defect? Als het de startonderbreker is heb je nog wel lampjes op je dashboard. Als het de accu op de polen zijn start de auto niet meer. Maar dat soort dingen zijn leuke zoekplaatjes. Probeer als de motor loopt een met je sleutel te rommelen. Misschien komt daar wat uit.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook