McMaddcatt’s BX Deauville
mcmaddcatt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 17-05-2011

- ZX Avantage 1.4i
- Xantia 2.0i 16V Exclusive
Gepost: 25 juni 2016 01:16 AM

Hallo,

Sinds maart ben ik de trotse eigenaar van een BX Deauville 1.4i met 257000km op de klok. Foto’s volgen later nog.

Er zijn een aantal dingen die niet helemaal in orde zijn met de auto:

- Verbruikt enorm veel olie, er kan zo’n 3 liter bijgevuld over een tijdsbestek van een maand. Als de auto stationair loopt en daarna gas gegeven wordt, wordt er een behoorlijk grote blauwe rookpluim uit de uitlaat getrokken. Bij continue belasting na de initiële rookwolk rookt hij niet meer tot de auto weer stil gestaan heeft. Onderzoek op andere topics op het forum wijst uit dat dit waarschijnlijk de kleprubbers zijn. Verder lekt de auto niet zichtbaar olie op het oppervlak of onder de auto.

- Auto veert niet zo mooi als bijvoorbeeld een Xantia en is beduidend stugger. Kan dit kloppen of zijn de bollen gewoon op?

- Koelvloeistof systeem al eens helemaal gespoeld, maar vloeistof blijft smerig bruin worden.

Over een week kan ik de werkplaats van een bevriende monteur gebruiken om de auto, samen met mijn broer, de nodige aandacht te geven. De zaken die ik wil vervangen zijn:

- Koppakking, kopbouten en kleprubbers
- Distributieriem, waterpomp en spanrol
- Kleppendekselpakking
- Eventueel kop vlakken indien nodig
- Raam vervangen i.v.m. doorgeroeste raamgeleider (“nieuwe” met de juiste kleur voor een tientje versiert met goede raamgeleider eraan vast)

Ik loop echter vast op het bestellen van de onderdelen.

Citroën heeft in de tijd dat de Deauville geleverd werd twee soorten onderblokken gebruikt, een gietijzeren en aluminium onderblok. Nu heeft mijn exemplaar een gietijzeren blok en begrijp ik uit dit topic http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/194105/P0/ dat ik een d-riem met 101 tandjes nodig heb.

Nou vraag ik me alleen af of er verschillen zijn in de koppakkingen en kopbouten die in de verschillende blokken zijn gebruikt. Er zijn o.a. bij Mister-auto en carpartsdirect sets aanwezig waar in het bijzonder vermeld is dat ze voor een alu blok zijn en anderen waar helemaal niks bij staat en ik dus niet weet of het de goede zijn.

Heeft iemand enig ervaring met het bestellen van een koppakking voor een BX via internet? En zijn er gezien de symptomen, nog andere dingen die ik zou moeten checken / mee vervangen wanneer de hele handel uit elkaar heb?

Huidig: Citroën BX 1.4i Deauville, Citroën 2CV
Ex: Citroën Xantia 2.0i Exclusive T2 - ORGA# 7882CJ, Citroën ZX 1.4i

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 25 juni 2016 11:10 AM
  [ # 1 ]

De koppakking is verschillend tussen gietijzeren- of alu onderblok. Voor gietijzer (vanaf orga 5440) is het citnr: 0209.A9 standaard dikte of 0209.C1 +0.2mm voor gevlakte kop. Voor aul (vanaf orga 4193) is het citnr: 0209.CJ standaard dikte of 0209.CK +0.2mm voor gevlakte kop. Kopbouten zijn hetzelfde. Je klepseals zijn inderdaad wel tamelijk absent als hij zo rookt. Veren moet een BX behoorlijk anders dan een Xantia. Persoonlijk vind ik een BX soepeler dan een Xantia, dus je veerbollen zijn duidelijk niet goed.

Onderdelen bestel ik vaak gewoon online, gaat prima. Je moet echter wel opletten dat je de juiste onderdelen besteld. Mister-auto zou ik persoonlijk ver van weg blijven, lees maar eens wat reviews hier op het forum. Als ik onderdelen met ‘haast’ nodig heb bestel ik op mijnautoonderdelen en als ik wat langer kan wachten op autoonderdelen-24.

Om terug te komen op je distributie: 101 tanden voor onderblok gietijzer vanaf orga 5440 en 108 tanden voor onderblok alu.

Conclusie van dit hele verhaal is dus dat je je orga moet checken en je weet welke onderdelen je nodig hebt. Orga staat óf in je linker A-stijl of op je linker spatbord in de motorruimte.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
mcmaddcatt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 17-05-2011

- ZX Avantage 1.4i
- Xantia 2.0i 16V Exclusive
Gepost: 25 juni 2016 01:35 PM
  [ # 2 ]

Hallo Tim1993,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het valt me redelijk mee wat de kosten zijn van mijnautoonderdelen. Van Mister-auto hoor ik hele wisselende reacties. M’n broer heeft er wel eens wat besteld en vond het verder prima, maar het internet staat vol met minder hoopvolle verhalen van verkeerd geleverde producten tot moeilijk doen bij accepteren van retouren. Laat ik net gisteren voor ik dit topic had aangemaakt een bestelling bij ze gedaan hebben met verkeerde koppakkingset en het bedrag al betaald hebben. Over annuleren van de bestelling deden ze overigens aan de telefoon helemaal niet moeilijk, a.s. maandag zou het geld er al weer op moeten staan. Eerst maar eens zien of ze dat waar gaan maken.

Goed om te horen dat het veergedrag beduidend beter is op andere exemplaren. Ik vond de Xantia al subliem veren, dus ik heb iets om naar uit te kijken zodra ik aan het bollen werk toe kom.

Ik had verder niet geanticipeerd dat er pakkingsets met verschillende diktes zijn en daarmee begon er nog iets te dagen: de kop zou al eens eerder gevlakt kunnen zijn. Hier ontstaan weer meer vragen en verschillende scenario’s:

- Valt er vast te stellen of de kop al eens eerder is gevlakt, of kan enkel een revisiebedrijf dit vaststellen?
- Indien de kop eerder gevlakt is, kan dit nogmaals gedaan worden indien blijkt dat de kop niet vlak is?
- Indien de kop niet meer te redden is (doemscenario, verwacht ik niet) heb ik nog een ZX 1.4i met TU3 staan met schade in de zijkant van een aanrijding. Zijn de cilinderkoppen uitwisselbaar met de koppen die op de BX injectie motoren zijn gebruikt?

Verder zie ik op onderdelen sites geen aanduidingen wanneer pakkingsets voor gevlakte of ongevlakte koppen bedoeld zijn. Op een Peugeot forum* is iemand zelfs van mening dat alle pakking sets voor TU uitwisselbaar zijn. Ik heb daar zo mijn twijfels over, waarom zou men überhaupt de moeite doen om verschillende pakkingsets voor verschillende soorten motor materialen te maken dan? Is de bewering waar of pure onzin en een zekere manier om je motor in de soep te draaien? Ik ga in ieder geval mijn zinnen zetten op het verkrijgen van een set voor gietijzeren blok.

Dan wel de laatste vraag: Ik weet dus niet of de kop al een keer gevlakt is, maakt het veel uit of ik een set voor gevlakt of ongevlakte kop bestel?

Vanmiddag ook maar even op zoek naar het ORGA#

*http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=27&t=23301

Huidig: Citroën BX 1.4i Deauville, Citroën 2CV
Ex: Citroën Xantia 2.0i Exclusive T2 - ORGA# 7882CJ, Citroën ZX 1.4i

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 25 juni 2016 08:51 PM
  [ # 3 ]
mcmaddcatt schreef:

- Valt er vast te stellen of de kop al eens eerder is gevlakt, of kan enkel een revisiebedrijf dit vaststellen?

Ja, er zit dan al een dikkere koppakking op. Deze heeft een merkteken. Wat en waar weet ik niet zo uit m’n hoofd; google is je vriend.

mcmaddcatt schreef:

- Indien de kop eerder gevlakt is, kan dit nogmaals gedaan worden indien blijkt dat de kop niet vlak is?

Nee. Al weet ik niet waarom je je zo druk maakt over dat vlakken, als de auto nooit warm is gelopen is vlakken helemaal niet aan de orde.

mcmaddcatt schreef:

- Indien de kop niet meer te redden is (doemscenario, verwacht ik niet) heb ik nog een ZX 1.4i met TU3 staan met schade in de zijkant van een aanrijding. Zijn de cilinderkoppen uitwisselbaar met de koppen die op de BX injectie motoren zijn gebruikt?

Indien zelfde klepdeksel, ja.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
mcmaddcatt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 17-05-2011

- ZX Avantage 1.4i
- Xantia 2.0i 16V Exclusive
Gepost: 26 juni 2016 02:54 AM
  [ # 4 ]
tim1993 schreef:

Ja, er zit dan al een dikkere koppakking op. Deze heeft een merkteken. Wat en waar weet ik niet zo uit m’n hoofd; google is je vriend.

Ah ok. Ik zal er op letten zodra de boel los is.

tim1993 schreef:

Nee. Al weet ik niet waarom je je zo druk maakt over dat vlakken, als de auto nooit warm is gelopen is vlakken helemaal niet aan de orde.

Ik ken de historie van de auto niet. De bollen en klepseals zijn gaar. Er zaten banden op uit 2005 (inmiddels vervangen). Piepende v-snaar die bij nadere inspectie zowat vergaan was. De auto heeft overduidelijk flink achterstallig onderhoud. Er is in de eerste week dat ik de BX had een KVS slang gescheurd op de snelweg, de motor heeft toen even kort warm gelopen tot ik een plek had om te stoppen. Vlak daarna was de thermostaat ook overleden, die ging pas open zodra het water begon te borrelen toen ik hem testte. De motor heeft toen ook een keer warm gelopen op de snelweg en heb toen de laatste 3KM met kachels voluit rustig naar huis gereden. Je zal vast gelijk hebben, er zit verder geen mayo in de KVS dop en de motor houdt ook niet in of wat dan ook.

tim1993 schreef:

Indien zelfde klepdeksel, ja.

Dat was inderdaad het geval. Ik kwam er vandaag achter dat de ZX al naar de sloperij was gebracht door mijn broer. Jammer.

De onderdelen zijn in ieder geval besteld. Nu afwachten wanneer ze binnen zijn. Bedankt tot zover voor je reacties. Aankomend weekend sleutelen als alles binnen is.

Huidig: Citroën BX 1.4i Deauville, Citroën 2CV
Ex: Citroën Xantia 2.0i Exclusive T2 - ORGA# 7882CJ, Citroën ZX 1.4i

Profiel  
 
mcmaddcatt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 17-05-2011

- ZX Avantage 1.4i
- Xantia 2.0i 16V Exclusive
Gepost: 10 juli 2016 11:00 PM
  [ # 5 ]

Even een update. Vorige week eindelijk de onderdelen binnen gekregen en zaterdag aan de slag geweest. Grootste deel van de klus is geklaard. Nieuwe kleprubbers zitten er in. Alleen bij het terugplaatsen van de klepveren een kleine tegenslag. Toen schoot de kleppentang los en schoot klepveer met halve maantjes weg. Een heb ik terug gevonden maar de andere is zoek. Om deze reden de boel maar los gelaten. Ik bestel deze week nog nieuwe zuigerveren bestellen en deze die week daarop met de rest er op zetten.

Weet iemand waar ik aan deze halve maantjes kan komen en zijn ze uitwisselbaar met andere PSA blokken. (Er staat een Peogeot 106 met 1.6 motor in de buurt die gesloopt kan worden).

Sleutelzaterdag bx by joelvdvoort, on Flickr

Sleutelzaterdag bx by joelvdvoort, on Flickr

Sleutelzaterdag bx by joelvdvoort, on Flickr

Sleutelzaterdag bx by joelvdvoort, on Flickr

Huidig: Citroën BX 1.4i Deauville, Citroën 2CV
Ex: Citroën Xantia 2.0i Exclusive T2 - ORGA# 7882CJ, Citroën ZX 1.4i

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 juli 2016 08:43 AM
  [ # 6 ]
mcmaddcatt schreef:

Weet iemand waar ik aan deze halve maantjes kan komen en zijn ze uitwisselbaar met andere PSA blokken. (Er staat een Peogeot 106 met 1.6 motor in de buurt die gesloopt kan worden).

Niet uitwisselbaar met 106 1.6. Maar waarom bestel je niet nieuw? Kost 3,41 per stuk… Onderdeelnr 0950 12. (Maak een service.citroen account aan voor dit soort vragen Wink)

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
mcmaddcatt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 17-05-2011

- ZX Avantage 1.4i
- Xantia 2.0i 16V Exclusive
Gepost: 26 juli 2016 01:59 AM
  [ # 7 ]

Tim, bedankt. De klepspie’s heb ik besteld en is met de rest in de motor gezet. Op jouw aanraden ook maar een Citroën account gemaakt, best handig inderdaad die tekeningen met onderdeelnummers erbij.

In totaal alles bij elkaar gedaan:

- Waterpomp, spanrol en distributieriem vervangen.
- Koppakking en klepseals vervangen.
- Pakkingen voor in en uitlaatspruitstukken vervangen.
- Koolstof van de zuigers en kleppen afgeschuurd.
- Koolstof uit het uitlaat spruitstuk gebikt (er zat in twee gaten behoorlijk wat in).
- Ontsteking opnieuw op tijd gezet.
- Kleppen gesteld
- Ieder onderdeel schoongemaakt/afgeschuurd waar mogelijk.

De auto was vorige week vrijdag helemaal klaar en is ook al een weekend op en neer naar Friesland en Ameland geweest vanuit Enschede. De motor loopt als een zonnetje en geen zuchtje blauwe rook meer te zien. Wat me met name opvalt is dat de motor mooier stationair loopt en het toerental niet meer terugvalt na een klik van de hydroliek systeem. Tevens meer vermogen in alle versnellingen, trekt lekker door (voor een 1.4 dan).

Openstaande dingen:

- Drie draaiknoppen voor de kachelbediening versieren (twee kapot en derde is ook niet veel meer. Als iemand deze heeft liggen houdt ik me aanbevolen, wil er best wat voor betalen).

- Vulhals tankdop losmaken en roest oplossen in iets met fosforzuur, cola ofzo.

- Veerbollen rondom vervangen, de wagen rijdt nu als een duitse stuiter gti.

Over het vervangen van de bollen heb ik nog wel een paar vraagjes. Zijn deze los te draaien d.m.v. een kettingsleutel die ook wel voor een oliefilter gebruikt wordt? Verder zag ik dat bij monteren nieuwe afsluitringen gebruikt moeten worden, zitten deze bij de nieuwe IFHS bollen die ik wil gaan aanschaffen?

Hier nog een paar foto’s:

Untitled by joelvdvoort, on Flickr

Untitled by joelvdvoort, on Flickr

Huidig: Citroën BX 1.4i Deauville, Citroën 2CV
Ex: Citroën Xantia 2.0i Exclusive T2 - ORGA# 7882CJ, Citroën ZX 1.4i

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 juli 2016 08:35 AM
  [ # 8 ]
mcmaddcatt schreef:

Over het vervangen van de bollen heb ik nog wel een paar vraagjes. Zijn deze los te draaien d.m.v. een kettingsleutel die ook wel voor een oliefilter gebruikt wordt? Verder zag ik dat bij monteren nieuwe afsluitringen gebruikt moeten worden, zitten deze bij de nieuwe IFHS bollen die ik wil gaan aanschaffen?

Bollen vóór kun je waarschijnlijk met de hand doen, anders met een beitel oid. Achterkant is een grote pijpentang/moordenaar aan te raden. Achter kan namelijk best wel heel erg vast zitten. Seals zitten gewoon bij de bol. Bij het plaatsen van de nieuwe bol, let even dat de seal goed vlak ligt.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 juli 2016 09:48 PM
  [ # 9 ]

Beste is achterbollen vervangen door de auto in de hoogste stand te zetten, dan zet je de veercilinders klem.
Dan de bollen een fractie losdraaien met bollentang of stukje los tikken met een steenbeitel.
Dan auto weer drukloos maken (laagste stand, maar wel op bokken zetten anders kan je er niet bij natuurlijk)en dan met de hand verder los draaien.
Vast draaien met de hand en evt een heel klein stukje vaster met gereedschap.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 juli 2016 10:08 PM
  [ # 10 ]

Zo doe ik het ook altijd ja, hamer + beitel, zowel voor als achter. En er zitten inderdaad altijd nieuwe ringetjes bij de IFHS bollen. Verder goed bezig!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
mcmaddcatt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 17-05-2011

- ZX Avantage 1.4i
- Xantia 2.0i 16V Exclusive
Gepost: 16 september 2016 01:29 PM
  [ # 11 ]

De BX staat sinds afgelopen zaterdag op 4 nieuwe bollen. Alleen linksachter zit de oude er nog op aangezien ik deze er met geen mogelijkheid van af krijg. Nou was te verwachten dat ze achter erg vast zitten maar we zijn er achter gekomen dat de constructie waarop deze bol zit helemaal aan gort is gedraaid door een vorige eigenaar. De veerbol draait in tegenstelling tot rechtsachter helemaal mee als je er met een kettingsleutel aan draait. Er zit op de veerpoot een soort van konijnen oren die tegen de behuizing er om heen komt en er voor zorgt dat het geheel niet mee draait waardoor je kracht er op kan zetten. Deze oortjes zijn helemaal krom gedraaid.

Al van alles geprobeerd om het toch voor elkaar te krijgen, de boel vasthouden en tegen draaien met een moordenaar etc, maar niets helpt. Heeft iemand enig idee hoe dit onderdeel heet en of hier nog aan te komen is, en is het te doen om dit te vervangen? Ik heb al rondgezocht maar kan zo gauw niemand vinden die tegen het zelfde probleem aangelopen is.

Verder de kachelknoppen vervangen met dank aan de heren van Garage80. Morgen naar koelvloeistof probleem kijken. De BX heeft de neiging om soms KVS uit te spuwen bij een slang die midden voor zit en onder langs de motor loopt. De slang zelf toont geen scheuren of wat en lekt ook niet altijd. Morgen maar een stukje afsnijden en nieuwe klem er op.

Huidig: Citroën BX 1.4i Deauville, Citroën 2CV
Ex: Citroën Xantia 2.0i Exclusive T2 - ORGA# 7882CJ, Citroën ZX 1.4i

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 september 2016 02:03 PM
  [ # 12 ]

Achterbollen moet je met de auto nog op druk in de hoogste stand los slaan met bijv. hamer en beitel! De eerste centimeters. Daarna pas drukloos en met de hand verder los draaien. Anders draai je inderdaad alles aan gort..

EDIT: Is bovenstaand al beschreven zie ik nu. Zo heb je het ook gedaan? Zo is het bij mij altijd los gekomen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
mcmaddcatt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 17-05-2011

- ZX Avantage 1.4i
- Xantia 2.0i 16V Exclusive
Gepost: 16 september 2016 02:08 PM
  [ # 13 ]

Klopt, zo heb ik het ook precies gedaan, maar de boel was dus kennelijk al naar de filistijnen. Rechts was prima te doen op die manier. Wel even flink trekken maar die hadden we met 5 minuten, zonder hamer en bijtel los.

P.s. ik zal de eerste zijn die een fout toegeeft, vooral als ik dit gewoon eenvoudig had kunnen inlezen. Die fout heb ik al eens met een 2CV gehad. Gewoon lekker DOT4 in een LHM systeem gooien, kon mezelf wel voor de kop slaan.

Huidig: Citroën BX 1.4i Deauville, Citroën 2CV
Ex: Citroën Xantia 2.0i Exclusive T2 - ORGA# 7882CJ, Citroën ZX 1.4i

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 september 2016 06:06 PM
  [ # 14 ]

Ga maar op zoek naar een andere veerpoot, en tot je dat gedaan hebt zou ik de andere oude bol ook terugzetten of niet met de auto rijden. Je krijgt op deze manier (één oude, één nieuwe bol) namelijk erg onvoorspelbaar veergedrag aan de achterkant.

Profiel  
 
mcmaddcatt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 17-05-2011

- ZX Avantage 1.4i
- Xantia 2.0i 16V Exclusive
Gepost: 19 september 2016 11:22 AM
  [ # 15 ]

Andere veerpoot en plaatje wat er bij hoort ben ik momenteel aan het zoeken. De oude veerbol is naar het oud ijzer gegaan. Veren gaat verder nog best goed moet ik zeggen maar ik snap wat je bedoeld. Dit heeft ook mijn voorkeur niet. Ik heb echter momenteel geen beschikking over een andere auto daar de 2CV momenteel een probleem heeft met de carburateur.

Huidig: Citroën BX 1.4i Deauville, Citroën 2CV
Ex: Citroën Xantia 2.0i Exclusive T2 - ORGA# 7882CJ, Citroën ZX 1.4i

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook