19 van de 31
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C3 III (2016)
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 21 januari 2017 08:28 PM
  [ # 271 ]

1.2 turbo icm handbak….

inderdaad, ik was altijd gewend om met vierpitters te rijden (2.0i-16V in 206GTI, 1.8i-16v in 406, later 1.6i-16V in C3 en 206, de laatste jaren VTI-120 in 207 en C3….

zit een beetje tussen de oren bij mij om snel op de schakelen, da’s nog even een kwestie van afleren Wink


Alhoewel de schakelindicator al wel redelijk begint te piepen, maar daar luister ik niet meer naar !


Ook opmerkelijk is de lanedeparturewarning-systeem; nu blijkt pas hoevaak ik in een bochtje een witte streep mee pak. Het systeem werkt gelukkig niet bij lagere snelheid, is me opgevallen

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 januari 2017 08:36 PM
  [ # 272 ]

Het nut van zo’n schakelindicator is mij altijd ontgaan. Die dingen willen altijd dat je heel vroeg opschakelt, maar je gaat mij niet vertellen dat zo’n modern turboblok op z’n efficiëntst is als de turbo nog niet eens meeblaast Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 21 januari 2017 11:02 PM
  [ # 273 ]

Ik heb nog nooit m’n schakelgedrag aangepast aan zo’n indicator… 

Inmiddels rij ik gewoon 1 versnelling lager dan ik tot op heden gewend was bij de vierpitters Wink

 

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 22 januari 2017 06:25 AM
  [ # 274 ]

Leuk verslag, maar waar blijven die foto’s?

Welke maat velgen heb je eigenlijk onder je C3 III? 16” of 17”. De 17” hebben in de showroom over het algemeen Good Year banden, zag ik. Ik ben zelf een enorme zeurpiet wat betreft banden. Good Year zou ik nog wel kunnen verdragen, zolang het maar geen Michelin Energy meuk is. Bij mijn C3 II en mijn Renault Clio IV zaten die er vanuit de fabriek onder. Zeer matig, vooral op nat wegdek. (Sorry, dit had volgens mij in het bandentopic gemoeten, maar ik werd getriggerd door de bijdrage van XTR.)

Maar goed, maandag eerst nog maar eens een proefrit met de C3 III en dan zien of we er uit kunnen komen met de dealer. Ter vergelijking ga ik maandagmiddag overigens ook nog met een Peugeot 208 proefrijden. Met name overigens omdat daar wel een demo van te vinden is met 100 pk BlueHdi-motor en de Citroën dealers vooralsnog alleen benzineslurpers hebben staan.

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
RitjeC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 22 januari 2017 09:38 AM
  [ # 275 ]

XTR, veel plezier met je nieuwe aanwinst

Rittensport is een prachtige hobby.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 22 januari 2017 10:56 AM
  [ # 276 ]

JB2,

De foto’s moet ik nog maken, gisteren alleen gereden, en het is vroeg donker Wink

Ik heb de standaard 16” lichtmatalen wielen (Shine), en de originele banden laten vervangen door AllSeaon banden van m’n werkgever Apollo-Vredestein.

Daarbij heb ik voor een Apollo Alnac 4G AllSeason gekozen, een zusje van de beroemde Vredestein Quatrac 5.

Weer ontopic:  vandaag nog even in alle rust de beide instructieboekjes doornemen; een dik exemplaar voor de auto, en een bijna even dik boekwerk over de audio. Gelukkig kan ik het navi gedeelte overslaan, dat heb ik niet aangevinkt bij de bestelling.

Nog 1 positieve noot:  het verbruik is enorm positief, voor wat het waar is met veel korte stukjes zonder nog teveel in de toeren te klimmen.

Allesbehalve een benzineslurper dus Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 22 januari 2017 12:20 PM
  [ # 277 ]

*** BREAKING NEWS ***

De C3-III heeft toch WEL een babi-pangang-haakje in de kofferbak !

Na het bestuderen van het instructieboek blijkt dat aan de rechterzijde een haakje is voorzien, op de plek waar links de verlichting zit…

Wink

 

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Stefanex
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 02-04-2012

Gepost: 22 januari 2017 01:07 PM
  [ # 278 ]

@XTR Allereerst, veel plezier met je nieuwe C3!!!
Hoe ervaar jij het schakelgedrag van de 110pk 3 cilinder ook ten opzichte van jouw vorige C3 1.6VTI?
Ik heb gehoord dat de 110pk 3 cilinder een andere schakelbak heeft dan de 82pk versie zonder turbo. Het zou dezelfde versnellingsbak zijn als de 1.6 HDI. Ik vond de 82pk versie waarmee ik laatst een proefrit maakte nog steeds hakerig schakelen met erg lange schakelwegen net zoals mijn vroegere 208 dit ook had. De 1.2 82pk motor in de 208 kantelde altijd enorm bij gas loslaten en gas geven. Ik vond dat de C3 met 82pk dit al veel minder had. Zou een gevolg zijn van software optimalisatie van deze motor.
Ik heb gehoord dat de 110pk en 130pk turbo versies van de 3 cilinder er helemaal geen last meer van zouden hebben. Kun jij dit bevestigen?

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 22 januari 2017 01:38 PM
  [ # 279 ]

@Stefanex,

De schekelwegen zijn wel wat langer dan ik gewend was in de C3-II 1.6 VTI, maar ik merk weinig kantelgedrag van de motor.

Alles gaat lekker soepel, feit blijft wel dat je niet te snel moet opschakelen dan bij vierpitters, zo rond de 2000 toeren is het koppel lekker aanwezig, bij 1800 toeren is het rustig in het koppelpakhuis Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 22 januari 2017 01:41 PM
  [ # 280 ]

bijgaande de eerste foto’s

Afbeelding Bijlagen
DSCF5059x.jpgDSCF5055x.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
kurk_droog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 22-08-2016

Gepost: 23 januari 2017 08:58 PM
  [ # 281 ]

Gefeliciteerd XTR, prachtige auto heb je!

/ik kan de stilte beamen in de diesel, verbaas mij er af en toe zelfs over. Ik heb trouwens de officiele middenarmsteun nu ook en dit zorgt voor nog meer rijplezier Very Happy

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 23 januari 2017 09:50 PM
  [ # 282 ]

de C3 bevalt me dan ook erg goed Wink


Strakke middenarmsteun trouwens !
Zit er ook een opbergvak in ?

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Mar V
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 06-07-2016

Gepost: 28 januari 2017 03:13 PM
  [ # 283 ]

De dealer heeft gebeld, ik kan mijn c3 automaat in de tweede week van maart ophalen.

Ik moest nog even naar de dealer toe om nog wat dingetjes door te spreken en mijn broer ging even mee,hij was niet van plan om nu al een nieuwe auto aan te schaffen (zijn c5 rijd nog best zei hij) maar toen stond daar opeens die mooie c3 in het zwart met dat rode dak en zwarte velgen en toen was hij verkocht en heeft er gelijk een besteld,ook een shine 110/automaat,levering waarschijnlijk april.

zijn commentaar: als ik met jou ergens naar toe ga kost mij dat altijd geld,hij zei het gelukkig wel met een big smile op zijn gezicht.Laughing

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 02 februari 2017 11:50 PM
  [ # 284 ]

Inmiddels rij ik nu bijna twee weken rond in m’n Shine 110, en dat heb ik geweten Wink

Nog steeds zit ik met een big smile achter dat leren stuurtje, genieten van het heerlijke koppel van 205 Nm uit het driepittertje !

Vanavond bijvoorbeeld even een ritje van 2x80 kilometer, en dan zonder ook maar een beetje vermoeidheid thuis aankomen.

Heerlijk ontspannen, met alleen wel met enige regelmaat royaal boven de geldende maximumsnelheden.

Vandaag ook m’n bijna 86 jarige vader weer eens meegenomen op een ritje, hij blijft enthousiast over de interieurafwerking en het rode dak.

En m’n bijna 80 jarige schoonvader (reed C5-I, C5-II en C5-III 2.0i-16V) viel bijna van m’n stoel als passagier tijdens een tussensprintje in 2 van 30 naar 80 Wink


Waar ik maar niet aan kan wennen is het start-stop systeem.  Bij een koude motor werkt het niet (gelukkig), maar als het blok wel op temperatuur is start de motor toch relatief snel uit zichzelf… Mogelijk door de kachel, of de ruitenwisserinterval.

Navi mis ik niet, de Garmin past perfect boven het 7” scherm in een speciale luchtroosterhouder Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
matey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 03 februari 2017 11:58 AM
  [ # 285 ]

Het blijft leuk om de ervaringen hier te lezen! Mooie autootjes hebben jullie (besteld!).

Ik was ook van plan een C3 aan te kopen, maar ben overstag gegaan voor PSA-broer Peugeot en de 2008. Ik kreeg mooiere voorwaarden (België) bij Peugeot dan bij Citroën - o.a. overnamepremie voor m’n huidige wagen lag flink hoger. Maar… het wordt dus ook een PSA’er met dezelfde motor—> PureTech 110pk EAT6. De C4 Cactus is helaas niet leverbaar met de volautomaat; wat ik nog steeds erg jammer vind.

Toch blijf ik regelmatig dit forum eens bezoeken om jullie ervaringen te zien Wink. Veel veilige km gewenst voor de mensen die de C3 reeds bezitten!

Profiel  
 
 
19 van de 31
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook