1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
(Achter-)remperikelen
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 juni 2016 02:13 PM

Beste mensen,

sinds vorige week eindelijk weer in stijl onderweg, mede dankzij de hulp van Lex en Laurens: nogmaals bedankt. De laatste maanden namelijk diverse lekkages opgelost, gereviseerd stuurhuis gemonteerd en de dame getrakteerd op nieuwe olie en filters.

 

Tijdens de eerste testrit bleek echter dat de achterremmen niet werken. Vandaag eens gekeken:

1 beide kanten achterremmen ontlucht met lopende motor, in eerste instantie niks abnormaals, er kwam keurig groene LHM uit de nippel.

2 trommel gedemonteerd, remcylinder beweegt soepel

3 nogmaals remmen ontlucht: vreemd, nu komt er bijna geen lhm meer uit de nippel…

 

Enig idee wat ik kan doen, of waar ik moet zoeken???

Valve de priorite?

 

Serve

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 juni 2016 02:27 PM
  [ # 1 ]

De druk op de achterremmen komt uit de druk van de achtervering.

De meest gemaakte fout is dat men de achterkant probeert te ontluchten met de auto op de krik.

Dan is er geen druk in de achtervering en dus ook geen druk in de achterremmen.
De eenvoudigste manier om er zeker van te zijn dat daar veerdruk is: de auto in de hoogste stand zetten.
Zelfs met de boel op de krik kan je dan toch ontluchten.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 juni 2016 02:56 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad, dank je JanSr.

Ik heb de auto in de hoogste stand gezet, van de bokken af dus met druk op de achterveren.
Nu inderdaad wel weer normale LHM stroom bij ontluchten.

Maar nog steeds geen druk op de remcylinder.

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 juni 2016 02:58 PM
  [ # 3 ]

Mag ik concluderen dat, als ik de achterremmen kan ontluchten, ik gewoon druk in de remleiding heb tot achteren?
Met andere woorden: kan ik de vanne de priorite uitsluiten???

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2016 03:28 PM
  [ # 4 ]

De Vanne priorite houdt de druk op de vering tegen tot de werkdruk hooggenoeg is. Maar als je auto gewoon stijgt is er druk. En dus moeten je remmen het ook doen. Zitten de schoenen niet vast?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 29 juni 2016 08:11 PM
  [ # 5 ]

Net gehoord van professional : bij verwisselen leidingen is het mogelijk dat alle vering etc het prima doet, maar er geen remdruk op de achterwielen komt. Als je remt kan je een gesis horen, want de oliedruk gaat dan via de retourleidingen meteen terug.
Heb er geen ervaring mee, maar als de schoenen los zijn , iets om te proberen ?

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 juni 2016 09:57 PM
  [ # 6 ]

Voor de goede orde:
Beide voorremmen functioneren
Beide achterremmen functioneren niet…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 29 juni 2016 10:01 PM
  [ # 7 ]

Ook niet als je heel hard op het pedaal trapt?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2016 10:21 PM
  [ # 8 ]

retourleidingen ? waar?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 juni 2016 10:50 PM
  [ # 9 ]

Bogaard, wat bedoel je met jouw laatse reactie?
Op de remmen zitten toch geen retourleidingen?

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 juni 2016 10:50 PM
  [ # 10 ]

Bogaard, wat bedoel je met jouw laatse reactie?

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 30 juni 2016 12:20 AM
  [ # 11 ]

Geen retourleiding van de remcylinder, maar van de plaats waar de leidingen zijn verwisseld, denk ik. Beetje klok en klepel, maar dan zouden de voorremmen wel en de achterremmen niet werken. (Gehoord bij garage Jansen, waar net een ds met dit probleem werd gerepareerd)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 juni 2016 12:54 AM
  [ # 12 ]

Hoe is het met de rembalans ?? Is de druk op de remcilinder voldoende om de remsegmenten naar buiten te drukken (tegen de trommel). ?? Dus: onvoldoende LHM voor de achterremmen maar voldoende om deze te ontluchten.
Rembalans is in te stellen onder je rempedaal.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juni 2016 10:18 AM
  [ # 13 ]

Ik ga er vanuit dat dit een DSuper5 is met een hangend pedaal en gaan paddestoel. Klopt dat serve?

Dan kan je geen balans instellen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2016 10:55 AM
  [ # 14 ]

gewicht in de koffer gooien of in de hoogste stand op de remmentester gaan

doei

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 30 juni 2016 11:35 AM
  [ # 15 ]

Het is een DSuper5, met gewoon pedaal.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook