Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Beste mensen,
sinds vorige week eindelijk weer in stijl onderweg, mede dankzij de hulp van Lex en Laurens: nogmaals bedankt. De laatste maanden namelijk diverse lekkages opgelost, gereviseerd stuurhuis gemonteerd en de dame getrakteerd op nieuwe olie en filters.
Tijdens de eerste testrit bleek echter dat de achterremmen niet werken. Vandaag eens gekeken:
1 beide kanten achterremmen ontlucht met lopende motor, in eerste instantie niks abnormaals, er kwam keurig groene LHM uit de nippel.
2 trommel gedemonteerd, remcylinder beweegt soepel
3 nogmaals remmen ontlucht: vreemd, nu komt er bijna geen lhm meer uit de nippel…
Enig idee wat ik kan doen, of waar ik moet zoeken???
Valve de priorite?
Serve
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
De druk op de achterremmen komt uit de druk van de achtervering.
De meest gemaakte fout is dat men de achterkant probeert te ontluchten met de auto op de krik.
Dan is er geen druk in de achtervering en dus ook geen druk in de achterremmen.
De eenvoudigste manier om er zeker van te zijn dat daar veerdruk is: de auto in de hoogste stand zetten.
Zelfs met de boel op de krik kan je dan toch ontluchten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Inderdaad, dank je JanSr.
Ik heb de auto in de hoogste stand gezet, van de bokken af dus met druk op de achterveren.
Nu inderdaad wel weer normale LHM stroom bij ontluchten.
Maar nog steeds geen druk op de remcylinder.
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Mag ik concluderen dat, als ik de achterremmen kan ontluchten, ik gewoon druk in de remleiding heb tot achteren?
Met andere woorden: kan ik de vanne de priorite uitsluiten???
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De Vanne priorite houdt de druk op de vering tegen tot de werkdruk hooggenoeg is. Maar als je auto gewoon stijgt is er druk. En dus moeten je remmen het ook doen. Zitten de schoenen niet vast?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Net gehoord van professional : bij verwisselen leidingen is het mogelijk dat alle vering etc het prima doet, maar er geen remdruk op de achterwielen komt. Als je remt kan je een gesis horen, want de oliedruk gaat dan via de retourleidingen meteen terug.
Heb er geen ervaring mee, maar als de schoenen los zijn , iets om te proberen ?
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Voor de goede orde:
Beide voorremmen functioneren
Beide achterremmen functioneren niet…
Ook niet als je heel hard op het pedaal trapt?
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
retourleidingen ? waar?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Bogaard, wat bedoel je met jouw laatse reactie?
Op de remmen zitten toch geen retourleidingen?
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Bogaard, wat bedoel je met jouw laatse reactie?
Geen retourleiding van de remcylinder, maar van de plaats waar de leidingen zijn verwisseld, denk ik. Beetje klok en klepel, maar dan zouden de voorremmen wel en de achterremmen niet werken. (Gehoord bij garage Jansen, waar net een ds met dit probleem werd gerepareerd)
Hoe is het met de rembalans ?? Is de druk op de remcilinder voldoende om de remsegmenten naar buiten te drukken (tegen de trommel). ?? Dus: onvoldoende LHM voor de achterremmen maar voldoende om deze te ontluchten.
Rembalans is in te stellen onder je rempedaal.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ga er vanuit dat dit een DSuper5 is met een hangend pedaal en gaan paddestoel. Klopt dat serve?
Dan kan je geen balans instellen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
gewicht in de koffer gooien of in de hoogste stand op de remmentester gaan
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Het is een DSuper5, met gewoon pedaal.