isolatie motorruime gesmolten Grand C4 Picasso 2014, meer voorkomend?
Erik345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 01-07-2016

Gepost: 01 juli 2016 09:05 AM

Goedemorgen,

Ik heb een Grand C4 Picasso uit september 2014.
Onder de motorkap zag ik bij toeval dat het isolatiemateriaal voor een groot deel (met name boven de motor natuurlijk) weggesmolten is. Zie foto’s (helemaal rechts omcirkelde deel op de totaalfoto zie je nog een stukje hoe de isolatie eruit zou moeten zien). Er lagen gewoon stukken isolatiemateriaal los in de motorbak die ik er nu uit heb gehaald.

Ik ben toen eens op marktplaats gaan kijken naar C4’s van hetzelfde bouwjaar die te koop staan met foto’s van onder de motorkap. Bij sommige zie ik ook dat de isolatie niet meer helemaal in tact is (maar niet zo erg verdwenen als bij de mijne).

Vraag: meer mensen hiermee van doen gehad en had de garage een goede oplossing? De isolatie vervangen door dezelfde lijkt me niet direct een oplossing.

Of is dit een bij Citroën bekend euvel waar een goede oplossing voor bestaat?

Ik maak me wat zorgen, met name omdat ik vaak met 2 jonge kids in de auto zit. We moeten natuurlijk geen brand hebben!! Er staat pas 32K op de teller.

Afbeelding Bijlagen
20160630_203945_resized.jpg20160630_204009_resized.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
CitroMeppelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 20-11-2007

- C3 1.6hdi
Gepost: 01 juli 2016 10:02 AM
  [ # 1 ]

Hoi Erik,

Ik heb een Grand C4 Picasso van 2016, met 17.000 kilometer. Moet eerlijk bekennen dat ik de motorkap nog nooit open heb gehad, maar ik zal vanavond eens kijken. Zo te zien heb jij een benzine-uitvoering (die van mij is een diesel)?

Is het echt gesmolten of kan het ook weggevreten zijn door knaagdieren?

Hartelijke groet,
Thom

Profiel  
 
Erik345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 01-07-2016

Gepost: 01 juli 2016 10:34 AM
  [ # 2 ]

Ik heb inderdaad een benzinemotor 1.6 155kw.

Knaagdieren zou op zich kunnen, er lagen namelijk ook losse stukken isolatiemateriaal bovenop de onderdelen van de motorkap. Die heb ik bij elkaar geraapt.
Dus zeker niet alles was verbrand.

Maar wel ‘toevallig’ dat precies boven de motor echt alles weg is en aan de andere kant niet.

Laat me even weten wat jij aantreft. Uiteraard hoop ik voor je dat er geen schade is. Wink

Profiel  
 
CitroMeppelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 20-11-2007

- C3 1.6hdi
Gepost: 03 juli 2016 04:37 PM
  [ # 3 ]

Hoi Erik,

Ik heb uiteindelijk pas zojuist gekeken. Bij mij ziet de isolatie er nog keurig uit. Geen enkele slijtage, smeltplek of andere beschadiging. Ik denk dat er bij jou dus toch een andere oorzaak is. Tijd voor een bezoekje aan de dealer zou ik zeggen.

Ik heb trouwens medelijden met de mecanicien die aan deze auto moet sleutelen. Alles zit vol onder de motorkap, en die kap zelf is maar klein waardoor de toegang wordt beperkt.

Hartelijke groet,
Thom

Profiel  
 
Erik345
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 01-07-2016

Gepost: 06 juli 2016 04:16 PM
  [ # 4 ]

Dank voor je reactie. Ben inmiddels bij de dealer geweest. Knaagdier lijkt de oorzaak. Ergens gelukt dat die de isolatie gepakt heeft ipv kabels, maar de reparatie zal door manuren erg kostbaar zijn, omdat ze veel onderdelen moeten weghalen om erbij te kunnen. Ze schatten 6 uren werk.

Balen dus, maar ik wil het toch gaan laten maken. Uiteindelijk lijkt me dat het beste.
Al twijfel ik of het voor een auto bevorderlijk is als veel onderdelen onder de motorkap los en daarna weer vast gemaakt worden. Hopelijk lijdt er niets onder. Of zou dit voor jullie reden zijn de reparatie niet te doen? De isolatie is niet noodzakelijk voor het functioneren van de auto..

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 06 juli 2016 06:04 PM
  [ # 5 ]

Als je all risk verzekerd bent kan schade door dieren onder je polis vallen .... Misschien een overweging.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook