1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
14e Le Citron Pressé, Kerkrade/Reims FR, 24-27 mei 2017
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 juli 2016 11:56 AM

Op lecitronpresse.nl en op citroen-forum.nl/kalender vind je alle data voor 2017:
- zat 08 apr: Le Petit Pressé, Wilp;
- zat 29 apr: technische keuring, Gert de Jong Automobielen, Aalsmeer;
- woe 24 - zat 27 mei: Le Citron Pressé, abdij Rolduc, Kerkrade.

foto: Rob Hoen

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 augustus 2016 11:08 PM
  [ # 1 ]

Aha, die kunnen we vast in de agenda gaan zetten! Smile

Profiel  
 
Gepost: 03 augustus 2016 12:46 AM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 04 augustus 2016 03:18 PM
  [ # 3 ]

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 02 september 2016 11:07 PM
  [ # 4 ]

Met de inschrijving pas 2 dagen open en nu al 21 deelnemers, wil ik het volgende te berde brengen.
Iedereen die ik ken en hem heeft gereden, is zonder uitzondering enthousiast over de bekende kenmerken van LCP: competatief, fanatiek en toch relaxed, goed verzorgd, maar bovenal gezellig. En die goede verzorging is voor mij en ik neem aan voor velen met mij, één van de prettige aspecten van LCP. Maar ik heb gemerkt dat het bijbehorende prijskaartje voor velen een drempel vormt, die lastig is te overschrijden.
Eerlijk gezegd zie ik niet direct een oplossing voor dit probleem, want b.v. een differentiatie in onderkomen lijkt me niet efficiënt en bevorderlijk voor het groepsgevoel en de gezelligheid. Een opmerking die ik opving was dat als de kosten over 3 personen konden worden verdeeld, het meer haalbaar zou worden. Maar ik vrees dat een groot deel van de kosten in de huisvesting zit.
De gemiddelde leeftijd van de deelnemers is in mijn beleving redelijk hoog, dus enig vers jong bloed zou niet verkeerd zijn, lijkt mij.

Het ideaal wat mij voor ogen staat is dat deelname aan LCP ook mogelijk zou moeten zijn voor Citroënisten die niet zo gemakkelijk een dikke rooie rug (in € dan) op tafel kunnen leggen, nog afgezien van het geld voor benzine en andere liquide middelen.

En dan het onderhand traditionele overzicht van LCP deelnemers per model:

Laat de inschrijvingen maar binnenstromen.
Met de pdf uitslagen van 2011, kon ik die ook invullen en is het overzicht van LCP van de nieuwe tijd nu compleet.
Wel deden er in 2011 ook nog 4 vreemde eenden mee, een Clio, een 207 en 2 gloednieuwe DS4 (zouden die nu nog wel mogen meedoen?). Ze eindigden wel helemaal onderaan, alleen de Peu scoorde behoorlijk.

15 mei '16, graddus schreef:

Het is maar een heel kleine bijdrage aan je tabel, Adri, maar in 2011 reden er in ieder geval ook 4 TA’s mee.

‘t Is nog meer dan je dacht Marc.

Adri

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 05 september 2016 09:13 AM
  [ # 5 ]

In de DS4 reden een equipe van Auto Review en een equipe van Autoweek. Zij zijn op uitnodiging van Citroën Nederland meegegaan met de LCP om de DS4 te testen en een artikel over de LCP te schrijven. Ik zal ze opzoeken, moet ze nog wel ergens hebben.

De Clio was vervangend vervoer voor Marc Schulte en Irene Verkuijl. Ik vermoed dat zij met de Dyane waren ingeschreven en daarmee gestrand zijn (met startnummer 13). De Peugeot was geloof ik al vervangend vervoer voordat de LCP gestart was.

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 26 september 2016 06:04 PM
  [ # 6 ]

De laatste stand:

Adri

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 september 2016 08:42 PM
  [ # 7 ]

...nog steeds geen Axel hè?...

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 september 2016 08:54 PM
  [ # 8 ]

Tsja, als de winnaar toch al vaststaat Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 27 september 2016 12:27 AM
  [ # 9 ]

Gelukkig zijn er mensen met opmerkingen, die je subtiel wijzen op fouten van kopiëren/plakken.

Adri

Profiel  
 
PimSpijker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 05-03-2011

- XM 2.0i 16v
- ID/DS Dsuper5
- (Grand) C4 Picasso C4 Piasso Intensive 155THP
Gepost: 01 oktober 2016 05:39 PM
  [ # 10 ]

Na deelname in 2013 en een desastreuze Route D’S Ducs in 2014 (afgesleept in Ardennen met totaal oververhitte motor. Thermostaat bleek defect en draadje van dashboardlampje hing los. Daar konden Henk en Yuri niets meer aan doen…), durven wij het weer aan!
Erik en Pim rijden mee in hun Bleu Delta DSuper5 Zojuist ingeschreven als 38e deelnemer. 
Zin in !

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 01 januari 2017 06:00 PM
  [ # 11 ]

De inschrijving met gereduceerd tarief is afgelopen, dus een nieuw overzicht:

Equipe nr. 43 heeft nog vraagtekens bij zowel model als klasse, dus totaal zijn er 53 inschrijvingen. De 60 moet toch wel haalbaar zijn.

Adri

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 11 januari 2017 09:22 PM
  [ # 12 ]

Historische rally’s in het algemeen zijn niet per se goedkoop.
maar kijk eens wat je er voor terug krijgt.
De route moet uitgestippeld worden, gecontroleerd worden etc..

Vrijwilligers moeten ook hun brandstofkosten betaald krijgen, moeten ook overnachten en eten.

Daarnaast moet je de deelnemers goed verzorgen, met moet overnachten, eten, alles moet soepel georganiseerd zijn, dus rallyboeken, sponsors etc etc etc…

Ja het is veel geld zo’n rally. Maar bekijk eens wat je er voor terug krijgt. Het is gewoon niet voor iedereen weg gelegd, maar ik geen graag commentaar op dat het te duur is. Dat denk ik namelijk niet.

Gies is er het hele jaar mee bezig en het kost veel meer tijd dan dat het oplevert.

Zelf rij ik niet met de Presse mee, maar ik ben actief genoeg bij andere evenementen, of als fotograaf, of als deelnemer.

Ik zeg, een rally rijden, kaartlezen, etc is echt leuk om te doen een echte mentale, physieke en technische uitdaging.
Dus als je het kunt veroorloven en een jaartje niet op vakantie wilt gaan, maar dit wilt meemaken, dan zeg ik doen, echt serieus doen, je gaat er nog jaren over praten.

maar zorg wel dat je goed voorbereid bent heel belangrijk!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 februari 2017 08:39 PM
  [ # 13 ]

Van lecitronpresse.nl:

Le Petit Pressé wordt dit jaar gereden in de IJsselvallei,  het gebied tussen de Veluwe en de Achterhoek in de stedendriehoek Apeldoorn-Zutphen-Deventer. Rustige landwegen door een afwisselend landschap van weilanden met houtwallen, bossen en natuurlijk de IJssel. Routes langs authentieke boerderijen, gehuchten en dorpen waarbij statige landgoederen perfect aansluiten bij de wereld van de rallysport. Het heeft wel wat Frans.

Start, lunch en finish zijn bij het Hof van Bussloo (Breuninkhofweg 7, Wilp). De ochtend staat in het teken van theorie. Alle systemen die in Le Citron Pressé worden toegepast komen daarbij aan bod. Na de lunch zult u als equipe de juiste routes moeten gaan vinden om tot slot na een uitleg over hoe het eigenlijk had gemoeten weer getraind naar huis te gaan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 29 mei 2017 10:14 PM
  [ # 14 ]

Het ziet er naar uit dat “de voorpret en het nagenieten” van de Pressé geheel is verplaatst naar het (a)sociale medium, facebook. Dus voor niet facebookers valt er weinig te genieten.

Hier toch maar de deelname per type van de 14e en ook de vorige edities:

De bemanning van de poepbruine GS Break, heeft weer een fantastische rallytijd gehad. En als we zo doorgaan met stijgen op de ranglijst, dan zijn we over 4,5 jaar de winnaar.

Adri

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 juni 2017 10:57 AM
  [ # 15 ]
Breeze schreef:

Het ziet er naar uit dat “de voorpret en het nagenieten” van de Pressé geheel is verplaatst naar het (a)sociale medium, Facebook. Dus voor niet facebookers valt er weinig te genieten.

Ik volg het nu voor het 2e jaar, en het begint wel te kriebelen om eens mee te gaan.
Nu vind ik dat “de voorpret en het nagenieten” van de Pressé gewoon nog in het sociale gedeelte zit Wink

“de voorpret en het nagenieten” via de PC Mr. Green (Of werkt het alleen als je een account hebt?)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook