Automaat “bonkt” van 2 naar 3 (Saxo 1.4 AUT 1999)
Bas94
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-12-2014

Gepost: 25 juli 2016 06:16 PM

Beste forumleden,

Al meerdere malen op dit forum besproken; het probleem van het “bonken” van de automaatbak.

Vaak schijnt dit de afstelling te zijn van de modulator, met daaraan een vacuum-slang.

Nou zit er bij mijn automaatbak geen vacuum-slang aan de modulator.

Is er iemand die mij kan vertellen of het dan alsnog zin heeft om de modulator te stellen?

En is er iemand die mij zou kunnen vertellen of en hoe ik een vacuum-slang zou kunnen aansluiten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

N.b.: Ik heb de olie al vervangen.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 26 juli 2016 11:40 AM
  [ # 1 ]

Ik ben er met de Saxo van mijn dochter ook nog steeds niet uit. Heb al wel een andere gebruikte automaatbak liggen, maar nog geen tijd voor het wisselen gehad.
Wat vreemd is, is dat er bij jou wel een modulator in zit maar dat die niet aangesloten is. Ik heb ook al verhalen gehoord dat men na verloop van tijd de modulator helemaal niet meer monteerde en dat er een dop in de bak werd gezet om het gat af te sluiten. De modulator zou toch niets doen…..

Het opmerkelijke is dat dit gedrag alleen voorkomt wanneer de bak rustig van 2 naar 3 kan schakelen. Dan volgt die klap. Zet je volle bak gas op de plank, dan hoor je hem niet! Naar mijn idee kan het dus ook ontstaan door ergens een lek in het vacuum systeem. Als ik met mijn mond aan de slang zuig, zie ik de modulatorpen keurig bewegen. Of dit onder het rijden ook gebeurt, heb ik nog niet vast kunnen stellen.

Je zou kunnen proberen om een T-stukje in 1 van de vacuumslangen achter het gasklephuis aan te sluiten en dan een leiding naar de modulator te brengen. Je merkt dan gauw genoeg of het werkt. Het vacuum moet dan afgetakt worden ergens van het inlaatspruitstuk, maar daar zitten zat slangen aan. Ik ben benieuwd. Eerst proberen en nog niet aan de modulator gaan draaien!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Bas94
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-12-2014

Gepost: 26 juli 2016 05:55 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie, ik had inderdaad in een andere topic gezien dat je er mee bezig was geweest.

Ik ga eens even kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.

Het stellen van de modulator is dus niet de bedoeling?

Als jij aan de gang gaat met de saxo van je dochter dan lees ik het graag! Smile

Profiel  
 
Bas94
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-12-2014

Gepost: 30 juli 2016 04:39 PM
  [ # 3 ]

Wat ik overigens wel heb opgemerkt; als ik een stuk op hoge snelheid heb gereden (snelweg). Dan heb ik een aantal minuten nadat ik weer van de snelweg af ben en dus langzaam rij en de auto weer schakelt, nergens last van!

GW-tje, is dat bij de auto van je dochter ook het geval?

En zou dit dan toch duiden op een vacuüm probleem?

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 30 juli 2016 05:48 PM
  [ # 4 ]

Dop alle vacuümaansluitingen eens af(behalve van de rembekrachtiger)en laat alleen de modulator aangesloten met een scheurvrije slang.
En dan proberen.

Als je van de snelweg af komt heb je waarschijnlijk een vacuumbuffer opgebouwd al dan niet in een tankje.
Waarschijnlijk dus toch een vacuümlekje.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Bas94
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-12-2014

Gepost: 16 augustus 2016 07:40 PM
  [ # 5 ]

Ik zal deze week even ene foto maken van hoe de modulator er op dit moment uit ziet.

Is er iemand op het forum die, tegen betaling, voor mij het bovenstaande (aansluiten vacuumslang) zou kunnen uitvoeren?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook