2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Carburateur bushing
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24525
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 februari 2021 11:32 AM
  [ # 16 ]

en geen gebeun met ijzerdraadjes!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Pukkeltje1956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 06-09-2020

Gepost: 04 april 2021 04:17 PM
  [ # 17 ]

De nieuwe slangpilaar zit er in. Een gedoe om de juiste frees en tap te pakken te krijgen maar dan ziet het ook netjes uit.En dit gaat gegandeerd niet meer los. Nu ook nog bij de dubbele weber proberen en die zit op een rare stand. Wordt vervolgd

Afbeelding Bijlagen
solex_III.pngSolex_II.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jeroen Simons
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 04 april 2021 06:47 PM
  [ # 18 ]
bogaard77 schreef:

en geen gebeun met ijzerdraadjes!

Svp Verklaar je nader…. pro actief borgen kan toch geen kwaad?

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
Pukkeltje1956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 06-09-2020

Gepost: 07 april 2021 02:51 PM
  [ # 19 ]

De nieuwe slangpilaar zit ook op de dubbele weber. Zie foto’s. Lekvrij en geen risico op losschieten. Een borgdraadje onder de slangenklem door laten lopen is misschien een vakantie-oplossing maar niet een definitieve. Je loopt met rubber altijd het risico op extra insnijden en dat wordt een zwakke plek. Liever niet spotten met de brandbaarheid van benzine.

Afbeelding Bijlagen
IMG_20210406_164814_(I).jpgIMG_20210406_165531_(II).jpgIMG_20210406_165918_(III).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Pukkeltje1956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 06-09-2020

Gepost: 07 april 2021 02:52 PM
  [ # 20 ]

en het vervolg van de foto’s

Afbeelding Bijlagen
IMG_20210406_170650_(IIII).jpgIMG_20210406_170704_(V).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24525
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2021 07:16 AM
  [ # 21 ]
Jeroen Simons schreef:
bogaard77 schreef:

en geen gebeun met ijzerdraadjes!

Svp Verklaar je nader…. pro actief borgen kan toch geen kwaad?

Als t los gaat zitten gaat het lekken. Daar helpt geen ijzerdraad tegen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2817
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 april 2021 07:44 AM
  [ # 22 ]

Boogaard en ik hebben hier duidelijk een andere mening over:
Het ijzerdraadje maakt het verschil tussen hooguit wat druppeltjes benzine die er uit lekken, of een forse straal benzine die er uit spuit als het pijpje er uit vliegt.

Maar natuurlijk is zoals Boogaard aangeeft een echte fix veel beter.
Zoals: er uit trekken, optrompen en dan terug zetten met Loctite; of een slangnippel plaatsen na tappen van draad; of een gaatje boren in het zamac loodrecht op het pijpje, dat zo geboord is dat het net het pijpje raakt, maar er niet doorheen gaat en dan daar een pennetje in ( deze laatste lijkt mij erg lastig, maar kwam hem ook een keer tegen)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook