Op zoek naar een DS3, tips voor een proefrit?
psychods
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 04 augustus 2016 07:39 PM

Ik ben op zoek naar een DS3, diesel en kwam deze tegen binnen mijn budget

Ben helemaal nieuw voor een DS3 dus zijn er “tips” waar op te letten of uit te proberen bij een proefrit ?

Alvast dank !!

marktplaats

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 10 augustus 2016 08:37 PM
  [ # 1 ]

Hoi Psychods,

Let in eerste instantie op zaken zoals bij iedere auto. Check het exterieur op het plaatwerk en of diverse delen netjes aansluiten. Voor het interieur hetzelfde verhaal, check of alles werkt zoals het hoort. Tijdens het rijden letten op diverse bijgeluiden en of de motor netjes oppakt en goed remt en stuurt.

Er zullen hier leden zijn die praktische tips hebben met een DS3 HDI.

Succes met de proefrit!

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 augustus 2016 11:49 AM
  [ # 2 ]

van der doelen, is ook een autobedrijf. even googelen.in de zelfde regio?????
vind het al raar dat ie er nieuwe schijven op zet als je de auto weg doet.
het hoeft niks te zijn, maar soms verkopen ze de auto zo, om van het garantie systeem af te komen,
als bedrijf zit je altijd met rechten van consument.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 11 augustus 2016 12:18 PM
  [ # 3 ]

Wellicht was de remmerij nodig voor de apk? Lijkt me dan niet zo raar.

Daarbij, van der doelen is wellicht een veel voorkomende naam in Brabant?

Het lijkt me een redelijk eerlijke auto. Over de prijs kan ik niet oordelen, maar dat kan je zelf makkelijk uitzoeken natuurlijk…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 15 augustus 2016 07:53 PM
  [ # 4 ]

Het feit dat er nieuwe schijven en blokken op de vooras zitten wil toch helemaal niks zeggen, onze Ds3 1.6 HDI (wel een 112 pk. versie) zit nu aan 70000 km en die zijn schijven zullen er ook voor 100000 km. af moeten. Ik vind die schijven wel iets of wat snel slijten, onze Ds5 met gelijke kilomterstand vertoond veel minder inloop op zijn remschijven. Dus daar zou ik me nu eens echt geen zorgen over maken. Verder heb je al nuttige tips gekregen van Citrophile, inderdaad gewoon letten op wat je bij iedere wagen in het oog moet houden.
Kijk ook als het mogelijk is eens goed onder de wagen bij voorkeur op een brug of garageput i.v.m. beschadigingen en eventuele lekken. Let ook of de wagen mooi rechtuit gaat als je het stuur los laat en of het stuur dan mooi recht staat, daar zijn wel eens wat probleempjes mee (ook op de C3 trouwens), uitlijnen en eventueel stuurhoeksensor laten nazien (kalibreren dacht ik) kan dan soelaas brengen als het door een echte vakman gedaan is.
Succes met de zoektocht!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook