Ruitensproeier
marcellamers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014

- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
Gepost: 14 augustus 2016 11:32 AM

Goedemorgen, ik heb een probleem met de ruitensproeier van mijn C4 Coupe uit 2005. Het ruitensproeier motortje maakt geluid, maar het lijkt alsof er onvoldoende druk wordt opgebouwd om de ruitensproeiervloeistof naar de voorruit te verplaatsen, waardoor de ruitenwissers voor niets wissen. Dit geldt ook voor de achterruitenwisser, waar ook geen ruitensproeiervloeistof naar toe wordt verplaatst.

Ik heb gecontroleerd of de sproeiers verstopt zijn, eerst voorzichtig met een naald en daarna een slangetje doorgeblazen. Maar helaas geen effect.

Wie o wie heeft tips?

Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 14 augustus 2016 11:45 AM
  [ # 1 ]

Voldoende vloeistof erin? (open deur) Laughing
Slang stuk? (vloeistof loopt onder de auto)
Slang bekneld? (even kijken)

Ik heb, door gebruik te maken van goedkope (lees slechte) vloeistof, meegemaakt dat de hele slang verstopt was met rose klonten. Werkt ook slecht. Smile

Profiel  
 
marcellamers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014

- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
Gepost: 14 augustus 2016 12:53 PM
  [ # 2 ]
C4yourself schreef:

Voldoende vloeistof erin? (open deur) Laughing
Slang stuk? (vloeistof loopt onder de auto)
Slang bekneld? (even kijken)

Ik heb, door gebruik te maken van goedkope (lees slechte) vloeistof, meegemaakt dat de hele slang verstopt was met rose klonten. Werkt ook slecht. Smile

Hoi, ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft gebruikt als vloeistof, ik zelf maak altijd een eigen mix van een scheutje dreft en water. Ik heb met een fietsenpomp geprobeerd de leidingen ‘open’ te krijgen en dat is gelukt, want ik hoorde de lucht in het reservoir ontsnappen. (bellen blazen idee) Misschien heb ik hiermee het motortje beschadigd Waardoor het alleen maar erger is geworden?

Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.

Profiel  
 
Rijmpje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-06-2016

Gepost: 14 augustus 2016 09:27 PM
  [ # 3 ]

Ik denk niet dat je het erger heb gemaakt, je heb alleen de vloeistof die nog in de leiding zat.
Terug geblazen in je reservoir, je leidingen en motortje staan nu dus droog denk ik?
dat ratelend geluid kan wel wel kloppen, maar wil niet zeggen dat je motortje kapot is hij krijg gewoon geen smering van de ruitenwisser vloeistof zelf.
meestal is het zo het geval dat de vloeistof ook de smering is van het motortje werkt met magneten.
kan je de vloeistof misschien aanzuigen van af je ruiterwisserdan de slangen en motortje weer vol lopen met ruitenwisservloeistof.
Als er ergens een klein gaatje zit tussen de motortje en reservoir dan trekt hij valse lucht aan en kan het motortje ook gaan ratelen.

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 14 augustus 2016 10:59 PM
  [ # 4 ]

Heb hetzelfde gehad bij mij was het pompje defect, nieuwe besteld en gemonteerd probleem opgelost.
Wel goed kijken welke slang waar zit en het bijgeleverde nieuwe rubber monteren.
Zit rechts voor onder, volgens mij onder plastic kap los maken of kap in het spatbord dan kan je erbij.

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 15 augustus 2016 03:51 PM
  [ # 5 ]

Of alle symptomen bij mij het zelfde waren weet ik niet meer maar ook bij mijn C4 bleek het pompje defect te zijn in elk geval. Als ik het mij goed herinner kwam het straaltje vloeistof op zijn best tot de rand van de motorkap… en dat is niet ver Wink

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
marcellamers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014

- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
Gepost: 15 augustus 2016 06:02 PM
  [ # 6 ]

dank voor jullie reacties very good. Ik zal eerst proberen om de vloeistof aan te zuigen, mocht dat niet werken dan zit er niets anders op dan een nieuw pompje bestellen en monteren.

Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.

Profiel  
 
Rijmpje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-06-2016

Gepost: 15 augustus 2016 09:41 PM
  [ # 7 ]

Laat even weten of het is gelukt.

Profiel  
 
marcellamers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014

- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
Gepost: 19 augustus 2016 04:32 AM
  [ # 8 ]

@rijmpje:zal ik doen.

Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 augustus 2016 07:14 AM
  [ # 9 ]

Bijna zeker pompje kapot…
Vergeet niet een teiltje onder het voorraadvat te zetten bij demontage Wink
Dat zit namelijk altijd helemaal vol bij dit soort problemen.
Maar misschien zit het op een andere plaats dan bij een Xsara Picasso.

Profiel  
 
marcellamers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014

- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
Gepost: 19 augustus 2016 11:05 AM
  [ # 10 ]

Het pompje zelf was defect, alle leidingen waren open. Via PCA Janssen in Echt een nieuwe laten plaatsen voor € 60.- incl. arbeidsloon.

Meteen een afspraak gemaakt voor de APK.

Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook