Probleem remmen Citroën C25
Zena
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-08-2016

Gepost: 15 augustus 2016 02:31 PM

Hallo, ik heb sinds kort een Citroën c25 van 1989. Nu hebben we op alles nieuwe olie gezet, de hoofdremcilinder vervangen en de remcilinder pompjes (achter trommel) ook vervangen En heel het systeem ontlucht. Nu is het probleem dat als de motor niet draait de pedaal kei hard is maar als de motor volt stamp je de pedaal zo tot op de grond, als je paar keer pompt heb je goede pedaal die wegzakt. Nu is de wagen dus ook afgekeurd omdat die vanachter maar 5%remt, vanvoor remt die correct. Wat kan ik hier doen zodat men remmen terug goed werken vanachter?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 augustus 2016 10:08 PM
  [ # 1 ]

Hallo Zena,

Allereerst welkom hier!

Om de kans te vergroten dat je vraag terecht komt bij mensen die de C25 door en door kennen, heb ik je bericht naar het Citroën Bedrijfswagen gedeelte verhuisd.

Om in te gaan op je vraag: op basis van je beschrijving lijkt het erop, dat je toch nog ergens lucht in je remsysteem hebt, of dat er nog een lekkage is. Omdat het kennelijk alleen je achterremmen beïnvloedt, zou ik zeker eens naar de toestand van je remdrukverdeler kijken.

Voor de beeldvorming van de lezers: heb je een nieuwe hoofdremcilinder gebruikt? Oude kunnen er gevoelig voor zijn om bij pompend ontluchten, met het rempedaal, een lekkende afdichtring op te lopen. In dat geval zul je vooral als de motor draait en dus de bekrachtiging werkt, merken dat je langzaam remdruk verliest.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Zena
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-08-2016

Gepost: 15 augustus 2016 10:40 PM
  [ # 2 ]

Hallo, sorry voor de onduidelijkheid maar er staat een nieuwe hoofdremcilinder op. Mijn remdrukverdeler is nagekeken en ook hier zijn geen lekkages aan en deze werkt ook nog naar behoren

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 augustus 2016 09:37 PM
  [ # 3 ]

Maar je kunt dus met draaiende motor het rempedaal helemaal en zonder echte moeite tot op de bodem intrappen? En dan na een paar keer pompen heb je geen (langzaam) wegzakkend pedaal?

Heb je eigenlijk achteraan ook nieuwe remschoenen geplaatst? Zijn de afstelmechanieken van de achterremmen in orde?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Zena
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-08-2016

Gepost: 18 augustus 2016 10:27 AM
  [ # 4 ]

Als ik op draaiende motor druk heb gezet door pompen zakt de pedaal wel langzaam weg, alles zit vanachter nieuw, nieuw schoenen, trommels, cilinders.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 augustus 2016 06:06 PM
  [ # 5 ]

Als het remsysteem correct en volledig is ontlucht, heb je overal vloeistof tussen hoofdremcilinder en remzuigers op de wielen. Vloeistof is niet samendrukbaar, dus dan moet je een ‘hard’ pedaal hebben en houden.

Als dat niet zo is, zijn de eerste verdachten lucht in het systeem (dat kan dan heel goed in het achterste remcircuit zijn), of ergens een lekkage. Dat kan eventueel een interne lekkage zijn die je niet ziet, zoals een lekkende afdichtring in een remklauw of remcilinder of eventueel in de hoofdremcilinder, waardoor je een zuiger door de vloeistof heen kunt duwen.

Omdat je alles nieuw hebt gemonteerd, zou ik beginnen met te controleren of er geen lekkages meer zijn langs bijvoorbeeld koppelstukken in de leidingen, aansluitingen op de diverse remcilinders en langs de ontluchtingsnippels en of er niet misschien toch nog ergens lucht in het systeem zit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 augustus 2016 06:27 PM
  [ # 6 ]

Is het niet zo dat er LHM in een C25 moet? Of is dat wel ‘gewoon’ DOT?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 augustus 2016 06:39 PM
  [ # 7 ]

C25/J5/Express/Ducato/AR6 is ‘gewoon’ DOT4.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 augustus 2016 07:31 PM
  [ # 8 ]

Gelukkig maar! Dan heb ik niets gezegd Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook