Berlingo start soms niet na korte rit.
B Lucky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 04-12-2012

Gepost: 16 augustus 2016 02:30 PM

Beste forumleden,
Ik ben in het bezit van een Berlingo (pers. uitvoering) 1.8, bouwjaar 2000, 50-GF-KS

Probleem: na een korte rit wil de auto gelijk daarna soms niet meer starten. Tijdens het starten draait de motor vrolijk rond maar geeft verder geen enkel teken van leven. Het lijkt dan alsof ontsteking of brandstof geblokkeerd is. Het bijzondere is dat als hij bv. een uurtje stil staat de motor (tot nu toe) gelijk weer wel start en loopt alsof er niks gebeurd is.

Dit euvel treedt onregelmatig op, soms weken geen last en dan ineens vertikt hij het om dan na een uurtje of zo dus weer gewoon te starten.
Krukas sensor is al vervangen maar het probleem is daarmee niet verholpen.
Heel vervelend om op pad te gaan met een auto waarvan je niet weet of je ook weer vlotjes terugkomt of alleen met grote vertraging. Mijn vrouw durft er al geen boodschappen meer mee te doen.
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Alvast dank voor jullie reactie!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 16 augustus 2016 04:49 PM
  [ # 1 ]

Uit laten lezen bij een Citroen dealer.

Gr. Wim.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 augustus 2016 05:01 PM
  [ # 2 ]

Wat is een kort ritje? En is dit meer regel dan uitzondering, dan zou dat zo maar kunnen, moderne auto,s houden niet van korte ritjes,

Profiel  
 
B Lucky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 04-12-2012

Gepost: 16 augustus 2016 08:18 PM
  [ # 3 ]

Het zijn merendeel korte ritjes van minder dan 10 km. Ik gebruik ‘m nu voornamelijk als ik met de honden ga wandelen in het bos hier in de buurt of een boodschap doe in het dorp.
Modern? hij is 16 jaar oud (met 2 ton op de teller)

En het euvel is meer een uitzondering. Ik rij er dus elke dag mee en heel onregelmatig treedt het een keer op en dan weer langere tijd niet. Laten we het houden op gemiddeld eens in de maand. Buitentemperatuur is niet van invloed want zowel in de winter als in de zomer komt het voor.

De ellende is dat als hij niet start en ik sleep ‘m naar een garage, hij daar bij aankomst gewoon weer wel start. Dat maakt het al lastig om een diagnose te stellen lijkt me.

Gr, Job

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 16 augustus 2016 08:39 PM
  [ # 4 ]

Doet me denken aan een defecte krukas/nokkenas sensor

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 16 augustus 2016 08:50 PM
  [ # 5 ]

Zo’n computer heeft toch wel een geheugen? mag ik hopen.

Gr. Wim.

Profiel  
 
B Lucky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 04-12-2012

Gepost: 16 augustus 2016 09:11 PM
  [ # 6 ]

@ jakkersma: ja maar zoals ik al schreef is die vervangen zonder resultaat.
@ win V8: geen idee maar lijkt me logisch dus toch naar de dealer? Kan dat uitlezen zonder dat er dan gelijk extra kosten bij komen?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 augustus 2016 10:15 PM
  [ # 7 ]

Ja sorry overheen gelezen van het bouwjaar:smt003,  voor het uitlezen, ik weet van mijn andere auto, dat wanneer er een defect was, dit alleen tijdelijk wordt opgeslagen, als het defect na 3x starten niet meer voorkwam, werd het gewist uit het systeem,  dit dan even na vragen, bij dealer, of weet iemand het meschien van hier?  Want het uitlezen kost natuurlijk ook geld, of ze nou wat vinden of niet,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook