1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
PSA to end WRC assault after 2005
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 november 2004 07:10 PM

Spain - Citroën - 04/11/2004 12:59:39

Peugeot and Citroen have announced that they will no longer continue to compete in the World Rally Championship from the end of 2005. Their parent company has cited tough conditions in the car market as the reason for its withdrawal.

In a statement, the PSA Peugeot Citroen group said: “In five consecutive years of competition in the World Rally Championship, Peugeot and Citroën have won five manufacturers titles and three drivers titles. These results reflect the diligent, passionate determination of each marque, backed by a substantial financial commitment to motor sports competition.

“Due to tougher conditions in the car market, new opportunities in motorsports will be reviewed in 2005, with a view to enabling the Group to significantly cut its sports budgets Peugeot and Citroën will remain strongly committed to the World Rally Championship in 2005. However, PSA Peugeot Citroën has decided that the marques will no longer take part in the WRC beyond that date. At the appropriate time, Citroën Sport and Peugeot Sport will announce the sports in which they will participate after 2005.”

© Copyright wrc.com

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 november 2004 07:11 PM
  [ # 1 ]

Ik vind het zelf een beetje vreemd, Peugeot is nog nooit zo slecht geweest, Citroën wint het kampioenschap….en bovendien zou de C4 WRC in gebruik worden genomen volgend jaar…
Confused

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 04 november 2004 10:19 PM
  [ # 2 ]

Denk dat Peugeot weer mee wil gaan doen met de 24 van Le Mans, en andere 24 uurs races. Hoop dat ze wel blijven doorgaan met alleen Citroen in de WRC…

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 04 november 2004 11:52 PM
  [ # 3 ]

of anders weer in januari door het zand gaan stuiven….Razz

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 05 november 2004 12:39 AM
  [ # 4 ]

‘t kost nogal wat geld om een seizoen mee te rijden in het WRC, en daarbij heeft PSA de laatste tijd alle titels al binnengehaald…

maar ‘t blijft jammer om vanaf januari 2006 geen Citroen & Peugeot team meer bij het WK te zien deelnemen :28

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 november 2004 01:01 AM
  [ # 5 ]

Ze maken kenbaar dat ze in andere takken van motorsport actief willen worden, kben benieuwd welke dat is/zijn…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 05 november 2004 01:27 AM
  [ # 6 ]

waterskiën? Smile

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 november 2004 02:06 AM
  [ # 7 ]
Simpele Ziel schreef:

Ze maken kenbaar dat ze in andere takken van motorsport actief willen worden, kben benieuwd welke dat is/zijn…


in F1 natuurlijk !! Shocked  met achter het stuur:
lelijke eend ......................aangemoedigd door het voltallige citroen-forum Laughing
en achter op de spoiler: keep your distance ! Surprisedops:
al hebben ze op het circuit geen vrachtauto’s om te slipstreamen Crying or Very sad
leijke eend weet wat ik bedoel met slipstreamen Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 november 2004 03:34 AM
  [ # 8 ]

Wel jammer als PSA uit de WRC stapt, ik ben bang dat ik dan voor de rest van mijn leven zal worden uitgelachen door een Subaru-rijdende vriend van mij. Nu lach ik heb iedere keer uit als de Xsara WRC de Subaru WRC iedere keer in het stof laat bijten.

Wat F1 betreft? Ik ben daar niet zo thuis in en volg het ook niet, maar heeft PSA daar ooit aan mee gedaan?

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 05 november 2004 11:27 AM
  [ # 9 ]

ik vind het helemaal niet cool. De laatste tijd volg ik WRC helemaal op de voet en vind het een geweldige sport. Waarom zouden ze direct alle 2 de merken eruit halen? Citroen kan toch gewoon door blijven rijden en dan mag Peugeot wel iets anders doen. Ik vind het toch jammer, genoot altijd zo als Citroen alle Ford’s, Peugeot’s en Subarua’s afmaakte

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 05 november 2004 02:23 PM
  [ # 10 ]
ZX1.4i schreef:

Wat F1 betreft? Ik ben daar niet zo thuis in en volg het ook niet, maar heeft PSA daar ooit aan mee gedaan?

Ik meen te weten dat Peugeot ooit motoren heeft gemaakt, maar kan me vergissen…:D

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 november 2004 02:31 PM
  [ # 11 ]
citroen23 schreef:
Simpele Ziel schreef:

Ze maken kenbaar dat ze in andere takken van motorsport actief willen worden, kben benieuwd welke dat is/zijn…


in F1 natuurlijk !! Shocked  met achter het stuur:
lelijke eend ......................aangemoedigd door het voltallige citroën-forum Laughing
en achter op de spoiler: keep your distance ! Surprisedops:
al hebben ze op het circuit geen vrachtauto’s om te slipstreamen Crying or Very sad
leijke eend weet wat ik bedoel met slipstreamen Cool

Wat ik naar de meeting toe deed was afstand houden, niet slipstreamen Laughing

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 05 november 2004 02:48 PM
  [ # 12 ]
erwt schreef:

ik vind het helemaal niet cool. De laatste tijd volg ik WRC helemaal op de voet en vind het een geweldige sport. Waarom zouden ze direct alle 2 de merken eruit halen? citroën kan toch gewoon door blijven rijden en dan mag Peugeot wel iets anders doen. Ik vind het toch jammer, genoot altijd zo als citroën alle Ford’s, Peugeot’s en Subarua’s afmaakte

Omdat het waarschijnlijk voor PSA finincieel niet zo heel veel uitmaakt of ze 1 of 2 merken in de WRC hebben rijden: De auto’s zullen ongetwijfeld veel dezelfde onderdelen hebben die door dezelfde afdeling zijn ontwikkeld, ik denk dat dezelfde motor in de auto’s ligt bijvoorbeeld, en hetzelfde motormanagement en software wordt gebruikt. Enkele onderdelen zullen de teams apart verantwoordelijk voor zijn: Onderstel, versnellingsbak en remmen. Maar dat zijn de kosten niet.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 05 november 2004 02:59 PM
  [ # 13 ]
ZX1.4i schreef:

Wel jammer als PSA uit de WRC stapt, ik ben bang dat ik dan voor de rest van mijn leven zal worden uitgelachen door een Subaru-rijdende vriend van mij. Nu lach ik heb iedere keer uit als de Xsara WRC de Subaru WRC iedere keer in het stof laat bijten.

Wat F1 betreft? Ik ben daar niet zo thuis in en volg het ook niet, maar heeft PSA daar ooit aan mee gedaan?

Peugeot heeft nog niet zo lang geleden nog meegedaan: Manager/eigenaar van het team was Prost, en het was de bedoeling dat het een geheel Frans team zou worden. Zijn echter failliet gegaan.
Peugeot leverde alleen de motoren volgens mij, beetje dezelfde contructie als met MC Laren-Mercedes en BMW-Williams.

Peugeot was in 2003 ook nog in de 24h van Le Mans actief, met oa team Pascarolo, maar daar ben ik ze dit jaar ook niet tegen gekomen. Was wel een hele mooie auto: Met playstation reclame.
Ik hoop dat Citroen daar eens aan mee gaat doen! En ook wil ik iedereen aanraden om daar eens naar toe te gaan!! Dat is zo verschrikkelijk gaaf!

Profiel  
 
Richard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003

- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Gepost: 05 november 2004 08:15 PM
  [ # 14 ]

Voor team Prost was PSA in de jaren ‘90 actief in de F1 als motorenleverancier/partner van McLaren-Peugeot en Jordan-Peugeot.

Laat we hopen dat in 2005 Citroen als afmaker de WRC titel pakt. 3 op rij Very Happy

E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 november 2004 08:28 PM
  [ # 15 ]

lijkt me leuk als citroen de f1 in gaat en dan ook de hydraulische vering toe past in de auto :cx :cx :cx :cx :fijnsturen

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook