Wervik 2016
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 22 augustus 2016 10:19 PM

De internationale oldtimermeeting te Wervik staat elk jaar genoteerd om langs te gaan en ook dit jaar was het ondanks de regenbuien gezellig vertoeven in dit grensstadje aan de Leie.

Toegegeven, er was wat twijfel de zondagmorgen, komt de CX de tweede keer dit jaar naar buiten en regent het weer lekker door, pffft, maar ook, blijft ze rijden of zal ze weer kuren krijgen waarmee alle miserie begon nu al twee jaar geleden? Elf uur, we gaan ervoor, het regent momenteel niet meer en we rijden binnendoor naar Wervik en zoals dat steeds gaat, hoe dichter bij het park, hoe meer moois je tegenkomt, al schijnen sommige de bordjes ‘oldtimer’ niet te kunnen lezen… We parkeren de CX in het gras en doen een rondje door het park. Dit jaar waren de Volkswagen T1,2 en 3 busjes het model in de kijker. Waar vorig jaar een pleintje vol godinnen lag te zonnen staan nu talloze versies van deze busjes. De hele oude modellen trekken wel de meeste aandacht, toegegeven, ze hebben wel iets charmants, met hun gedeelde voorruit, die schattige ronde chromé lichten, de schuifraampjes. Van in nieuwstaat verkerende campertjes tot 4x4 lichte vracht versies, alles staat er.

We wandelen onder de bomen door langs vele rijen moois, uiteraard ook van ons Merk, bijvoorbeeld een Engelse Traction en tevens Engelse GS break, beiden met ICCCR16 sticker, ze gaan op hun gemak richting huis. Een mosterdgroene Ami 8 break, een vijftal DS’en, nog wat Tractions, 2CV’en en ook een kleine kudde extreem mooie Mehari’s stelen de show. Maar dan moeten we even schuilen, een plensbui doet iedereen schuilen onder de bomen of in de hall waar onderdelen en miniaturen te koop zijn. Na de bui lopen we ook daarheen en dan vallen mijn ogen op iets ongelooflijks mooi, ik had al gezien dat er een Panhard naast stond, maar deze Dyna vind ik ongelooflijk mooi, wauw! Wat opzoekingswerk leert me dat het een Dyna X cabriolet is. Maar wat een vormen en wat een mooie kleurencombinatie, ongezien. Zo is er elk jaar wel iets te zien in Wervik wat je anders ozo weinig ziet, jaren geleden was het nog een Tatra, dit jaar deze kleine Panhard, zalig.

Ik volhard in mijn boosheid, ik heb namelijk nog geen enkele CX gespot en we trekken het centrum in, waar nog vele oldtimers in de straatjes geparkeerd staan, tot ik inderdaad een zwarte Franse Prestige zie staan. Mooi, nu kunnen we iets gaan eten en daarna nog wat kuieren op de kermis en iets gaan drinken. Enig minpuntje, blijkbaar waren er zoveel wagens dat ze een tweede ‘weide’ moesten openen en in tegenstelling tot vorige jaren grensde deze niet aan het parkje, waren ze verscholen achter een rij populieren en was er een geen ‘pad’ rechtstreeks naartoe, waardoor deze auto’s er maar wat verweesd bij lagen in het gras, ook de mijne. Oja, en ze bleef rijden, stilletjesaan voel ik me weer op mijn gemak in de Prestige, volgende week gaan we weer wat verder zweven!

Reageren kan niet, of toch wel… hier

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook