2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
DS3 Racing van Citrophile
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 september 2016 11:12 PM
  [ # 16 ]

Ik vergeet in de uitleg nog erbij te vermelden dat een slechte ontsteking (bougies en bobines) ook voor vuilopbouw in de verbrandingskamer zorgt.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 september 2016 08:50 AM
  [ # 17 ]

Ik heb nog even een vraagje: het afdoppen van de carterventilatie; ik snap waarom, maar wat gebeurd er met de druk die hierdoor ontstaat? Wat wordt er afgedopt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 september 2016 10:52 AM
  [ # 18 ]

De carterdruk zal lichtjes toenemen, maar niet meteen dat hierdoor problemen ontstaan.

De carterventilatieslang op het inlaatspruitstuk van de DS3 Racing en de dop van de DS3 Performance. Nr.8 is de afsluitdop vanaf fabriek gemonteerd. Bij de cilinderkop zit ook dezelfde dop maar dat plaatje kan ik niet zo snel vinden.

https://flickr.com/photos/146679496@N05/sets/72157672446347832

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 07 september 2016 11:06 AM
  [ # 19 ]

Wat een prachtige auto JP!

Veel mooie en soms snelle kilometers gewenst!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 september 2016 01:31 PM
  [ # 20 ]

Thnx Marcel cool smirk

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 08 september 2016 11:47 PM
  [ # 21 ]

Gefeliciteerd met je R en dat je veel veilige en storingsvrije km er mee mag gaan rijden.
Ik heb zelf mijn R na bijna 5 jaar verkocht,en rijdt nu 208 GTI phase 2.
Ben dar zeer positief door verrast, de auto is luxer en rijdt scherper dan de R ,maar mis toch stiekum wel de looks van de R.

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 september 2016 09:45 AM
  [ # 22 ]

Dank je Mads,

Met de nodige maatregelen (zoals eerder beschreven) hoop ik een storingsvrije DS3 en specifiek een storingsvrije THP motor te hebben.

In welk opzicht rijdt de 208 GTI (Ph.2) scherper dan de DS3 Racing? Uit autotesten maak ik op dat de 208 GTI meer op comfort is afgestemd, misschien is dit overdreven geconcludeerd door autojournalisten. Is er op motorisch vlak nog een beetje verschil te merken?

V.w.b. luxe kan ik helemaal met je meegaan. Voor een “premium” merk had de DS3 veel eerder xenon-led koplampen/3D led achterlichten moeten hebben en functies zoals automatisch inparkeren horen bij deze tijd.

Ook heel veel plezier met de 208 GTI gewenst cool smirk

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 09 september 2016 09:56 AM
  [ # 23 ]

Wat ik mis bij Citroen (persoonlijk) is een type 3/5 deuren, in de look van Peugeot GT,GT line en GTI. met zo het embleem van de eerste CX GTI vanaf 1978.
Daarom kijk ik ook naar deze om als ik ze tegenkom of passeer.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 09 september 2016 11:03 AM
  [ # 24 ]

Citrophile als je de R en de GTI naast elkaar zet zie je dat ze op motorisch gebied toch wel diverse dingen zijn aangepast ,zal nu ook wel op de nieuwe performance gedaan zijn.
De 208 die kan gewoon op octaan 95 rijden zonder voelbaar prestatie verlies ,R alleen op 98 op 95 loopt die niet lekker.
Ik vond de Racing in snelle bochten over zijn voorbanden weg glijden ,en bij vol in de ankers wordt de achterkant zweverig.
Bij de 208 zijn de halen van de versnelling lekker kort ,heeft echt 6 versnellingen bij de Racing is zijn 6 ,hoe noem je zoiets ( overdrive)?
Wel lekker is het om de R door te trekken tot bijna 200 km in zijn 4.Wink
Ik heb altijd met een grote glimlach in de Racing gereden ,maar helaas de laatste tijd had die te veel storingen ,waar citroen in eerste instantie soms niet uikwam.
En omdat ik 5 jaar garantie had en die bijna om waren heeft ons doen besluiten om de R weg te doen,en na de vele citroen die we hebben gereden zijn we nu vreemd gegaan en voor de peug gegaan, na 3x een DS3 te hebben gereden ,nu een keer wat anders 4x een DS3 was geen optie ,wie weet als er weer een echt nieuwe DS3 komt.

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 september 2016 09:44 PM
  [ # 25 ]

Dank voor je uitleg Mads3 Wink. Jammer dat de problemen van jouw DS3R niet gevonden kon worden.
De verbeteringen klinken goed, ik verwacht dat de DS3 Performance op jouw 208 GTI lijkt qua eigenschappen en motor. Ik vind ook dat deze sportieve modellen korte bakverhoudingen en de torsen sperdifferentieel moeten hebben. De achterremmen van de DS3R als DS3 Performance zijn inderdaad te klein (optisch als qua remvermogen), de 290mm achterremmen van de Peugeot RCZ met normale handrem zou moeten passen denk ik. Mooi dat de nieuwe motor wel Euro95 kan hebben, scheelt weer als je geen Euro98 kunt vinden.
Ik accepteer maar hoe de DS3 R is en ben erg blij mee Wink.

Veel plezier en vele veilige km’s gewenst met de 208 GTI!

 

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 september 2016 11:03 PM
  [ # 26 ]

Vandaag een aantal zaken voor de zekerheid laten aanpakken bij Johan Oldenhage.

-Carbon Cleaning
-Carterventilatie afdoppen
-Koelvloeistof vervangen
-Remvloeistof vervangen
-Uitlijnen
-USB aansluiting i.c.m. MyWay

-Carbon Cleaning
Waterstofgas wordt aangezogen via de inlaat. De motor loopt dan op waterstof met een afgesloten benzinetoevoer en lost na verloop van tijd de koolaanslag op in de verbrandingskamer.
Het resultaat is direct merkbaar met het wegrijden, de motor is tijdens de rit naar huis steeds soepeler gaan lopen. Optrekken in de 1e versnelling gaat nu niet meer zenuwachtig. Schakelen naar de 2e versnelling gaat nu moeiteloos, voorheen moest ik verder doortrekken in zijn 1 om de pook in zijn 2 te krijgen. De turbo bouwt nu de druk gelijkmatig op (zoals ik gewend was van de 155pk THP) in plaats van een turbogat en dan een duw in de rug. De motor is stiller over het hele toerengebied en is heel goed bij de les.

-Carterventilatie afdoppen
Johan kon het onderdeelnummer van de afsluitdoppen via zijn gebruikelijke info niet terugvinden. Via de DS3 Performance info hebben we het nummer gevonden en besteld: https://www.flickr.com/gp/146679496@N05/70Y755.
De carterventilatie vanaf de compressorslang is nu inwendig afgedopt, zie slang B: https://www.flickr.com/gp/146679496@N05/5Fua0i. De carterventilatie van kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk wordt afgedopt als de doppen binnen zijn.

-Koel-en remvloeistof vervangen
Thermodynamisch wordt er veel van de THP gevergt en de turbo is ook watergekoeld. Na 5 jaar is de koelvloeistof gedegradeerd en dan met name de kookbeveiliging en natuurlijk ook de vorstbeveiliging.
Remvloeistof dient officieel om de 2 jaar vervangen te worden vanwege de hygroscopische eigenschappen (trekt vocht aan). De koppeling als de remmen bedienen nu met een betere dosering door meer drukopbouw.

-Uitlijnen
De auto trok duidelijk naar links en was geen overbodige luxe.

-USB aansluiting
Aan de achterzijde van de MyWay zit helaas geen aansluiting voor de Peugeot USB kabel. Johan kwam met een mooie universele oplossing van NAVINC waarmee ik verder ga.

Al met al topwerk en service geleverd

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 11 september 2016 09:15 PM
  [ # 27 ]

Vanochtend zelf een beetje onderhoud gepleegd. Nieuwe ruitenwissers, 4x nieuwe bougies met 4x nieuwe bobine en 4,25l verse motorolie met een nieuwe oliefilter en carterplugring.

Originele bougies van NGK, Iridium met 28Nm aangehaald.
Bougiecord bobines met een zwarte bovenkant, de oude waren van Delphi met een witte bovenkant.
Total Q. 9000 Energy 0W40

Na de bougie-bobine vervanging heeft de motor geen toerentaldip meer bij lage toerentallen met het optrekken. De oude bougies zien er oud uit en waren aan vervanging toe.
De Mazda dealer had meer dan 4,25l olie in de motor gedaan en na 1100km en Carbon Cleaning wilde ik de motorolie vervangen. Er was beloofd om Total Q. Ineo First 0W30 erin te doen door de Mazda dealer maar ik kan het niet controleren. De motorolie kwam er zwart uit en dat had ik ook verwacht. Over 2 weken en 1000km ga ik weer motorolie verversen door een 0W40.

Voor foto’s: https://flickr.com/photos/146679496@N05/sets/72157670462811783

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 11 september 2016 10:18 PM
  [ # 28 ]

En heb je verder nog plannen qua motor Tuning ?

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 11 september 2016 10:37 PM
  [ # 29 ]

Heb deze racing ook in Helmond zien staan. Stonk idd behoorlijk naar de rook en brandplekken. Is het vocht probleem in de koplamp links opgelost?

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 11 september 2016 10:58 PM
  [ # 30 ]

@Mads3, als de bovag garantie voorbij is wil ik Forge inlaatdelen, een grotere diameter rvs uitlaat en chippen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook