12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
   
Van Troen naar Eland naar Soeb!aru
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5626
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 19 juli 2021 02:03 PM
  [ # 166 ]

Zonder het vervelend te bedoelen heb ik bewust namen van dealer en specialist niet genoemd. Je hebt een PB.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5626
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 21 juli 2021 11:40 AM
  [ # 167 ]

Tja, zo mooi als ie loopt, hij loopt toch nog te arm op LPG. Lampje ging dus weer branden. Gelijk maar de kogel door de kerk gejaagd: 31 augustus komt er een nieuwe motorset in, Eurogas. Ik heb goede ervaringen met Landi-Renzo en aanverwante AEB systemen.

Betekent alleen ook dat ik tenminste een jaar of 6 met deze auto moet doen. Anders is het wel heel hard geld weggooien zo.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41164
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 21 juli 2021 11:58 AM
  [ # 168 ]

Kan de mapping niet worden aangepast zodat ie iets rijker loopt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5626
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 21 juli 2021 12:12 PM
  [ # 169 ]

Nee, dat is al geprobeerd. Punt is gewoon dat het systeem moe en waarschijnlijk ook vervuild is. De verdamper wil maar moeizaam z’n gasdruk houden en tenminste één injector geeft te weinig opbrengst.
Dat is misschien nog op te lossen met gereviseerde onderdelen (nieuw is al lang niet meer verkrijgbaar), maar dan ben ik al ruim over de helft van een nieuwe motorset met nog steeds een oud systeem. Dus liever in één keer goed, ook omdat zowel dealer als specialist de LPG installatie echt als de boosdoener aanwijzen omdat alle emissiesystemen van de auto zelf het gewoon goed doen.

Het laatste voordeel is dat ik aan de Eurogas installatie ook gewoon weer veel zelf kan doen. Ik heb er de software en de interface voor. Dus niet meer voor elk wissewasje naar een specialist is ook erg fijn.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5022
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 21 juli 2021 12:24 PM
  [ # 170 ]

Klinkt als wat ik 4 jaar terug bij het bussie gedaan heb.

Reparatie was 2/3 van de prijs van vervangen door Eurogas en gaf veel minder kans op succes. En inmiddels precies een ton verder zonder problemen met de gasinstallatie.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5626
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 21 juli 2021 02:51 PM
  [ # 171 ]

Radio er maar eens uit geschroefd. Kansloze toestand, het hele CD loopwerk zit vast. Wel lukte het om het asbakje weer te laten sluiten. Het staafje dat moet vergrendelen was uit z’n railtje gelopen. Boel weer teruggebouwd, ik leer er wel mee leven dat er geen CD speler werkzaam is.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5626
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 25 juli 2021 03:33 PM
  [ # 172 ]

Onder het mom van “beter duur dan niet te koop” dit ding maar besteld, zodat er straks een normale 2-din radio gemonteerd kan worden.

Verder blijf ik gedoe met de fuel trims houden. Vacuüm lekken heb ik niet kunnen vinden. Misschien dat de MAF niet lekker meer meet, ook geen schande na 3,5 ton. En het kan ook nog zoiets stoms als een zwaar vervuild benzine filter zijn. Punt is dat ie ook op benzine, na ecu reset, vrij snel rare waarden gaat geven voor de LTFT. Stationair -10% tot + 9% bij 2500 t/min, mogelijk nog stijgend (maar tien werd het ineens erg nat hier). Dit alles wel in closed loop. De lambda waarden zijn normaal en het pendelt ook (niet heel precies te meten) en alle sensoren checken OK.

Sowieso iets om scherp in de gaten te houden.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5626
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 26 juli 2021 12:22 PM
  [ # 173 ]

MAF sensor schoongemaakt met inlaattrajectreiniger. En een wat poreus einde van de slang naar de MAPsensor van de LPG installatie iets ingekort.

Resultaat:

idle: stft cirkelt rond 0, ltft -11,7%
1500 t/min: stft cirkelt rond 0, ltft +7%
2500 t/min: stft cirkelt rond 0, ltft +9%

Lambda pendelt keurig tussen 0,1 en 0,9, en staat op 1 bij vol gas.

Eén en ander heeft dus wel effect. MAF reinigen helpt maar zoveel, ik denk dat een nieuwe sensor beter is. Maar in ieder geval weet ik nu waar ik het zoeken moet. En ja, die LPG installatie ga ik nog steeds vervangen, voordat ik stukken heb op een moment dat het echt niet uitkomt.

Profiel  
 
 
12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook