23 van de 30
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Van Troen naar Volvo naar Subaru: thuis in mijn BMW
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5873
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 21 april 2022 03:19 PM
  [ # 331 ]

Het systeem is al leeg. Tenminste, wat koelmiddel betreft. Maar hoeveel olie er nog in zit…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9309
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 21 april 2022 04:42 PM
  [ # 332 ]

Bij mijn weten verdwijnt de olie ook uit het systeem bij vacumeren.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5873
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 21 april 2022 04:44 PM
  [ # 333 ]

Nee, niet alles. Alleen met spoelen komt alles eruit.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 21 april 2022 04:57 PM
  [ # 334 ]
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5873
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 21 april 2022 05:52 PM
  [ # 335 ]

Dat is dus zo’n onduidelijkheid. Mijn pomp is niet vastgelopen, hij lekt alleen en de lagers zijn gaar. Daar hoef je het systeem niet voor te flushen.

Officieel schrijft BMW voor de oude pomp leeg te halen (wat olie betreft) en zoveel eruit komt te vullen in de nieuwe pomp, met een minimum van 50ml.

Ik ga het ook maar zo doen, plus de voorgeschreven 10ml voor de vervangen droger.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5873
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 24 april 2022 06:16 PM
  [ # 336 ]

Het uitgebreide verhaal volgt later, maar de nieuwe aircopomp zit eronder. Zónder olie, want dat zat er niet in. In de oude pomp ook, niet, trouwens. Maandag moet de aircoservicemeneer dat maar verder oplossen.


Droger ook vervangen. Was wel nodig; dit was nog de eerste montage…

Verder een stuk koperpest bij de elektrische fan verwijderd. Van de 2,5 mm² was nog ongeveer een kwart over… Lelijke fix van gemaakt, binnenkort op de sloop even een stukje kabelboom rauzen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5873
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 25 april 2022 11:52 AM
  [ # 337 ]

Helaas, nog geen airco. Het systeem is niet te vacumeren.
Waarschijnlijk is de condensor lek
Iets voor na de vakantie.

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8554
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 april 2022 12:03 PM
  [ # 338 ]
Hilko16TZI schreef:

Het systeem is niet te vacumeren.

Vòòr het vacumeren niet eerst afgeperst met formeergas?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5873
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 25 april 2022 02:29 PM
  [ # 339 ]

Ik was er niet bij. Helaas ook, want ook met perslucht kun je het systeem proberen op lekkages. Al vindt de droger dat niet fijn.

Maar goed, na de vakantie verder kijken.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9309
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 25 april 2022 02:46 PM
  [ # 340 ]

Dan denk ik dat er na de vakantie weer een nieuwe droger in moet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
JW
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 25 april 2022 03:44 PM
  [ # 341 ]
Hilko16TZI schreef:

Ik was er niet bij. Helaas ook, want ook met perslucht kun je het systeem proberen op lekkages. Al vindt de droger dat niet fijn.

......

Een goeie aircoboer perst niet af met perslucht, maar met droge stikstof. Daaraan wordt voor lekmeting waterstof toegevoegd, dat heet dan formeergas.
Voor de droger is dat geen enkel probleem.

Groet,
JW

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5873
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 25 april 2022 03:49 PM
  [ # 342 ]

Ik weet het allemaal. Nogmaals, ik was er niet bij. Ik weet hoe ze het systeem kunnen afpersen, vacumeren en vullen, maar ik heb de auto ingeleverd vanochtend en kreeg hem twee uur later terug met de mededeling dat het systeem niet te vacumeren is, en dus lek. Met als meest waarschijnlijke verdachte de condensor.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5873
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 02 mei 2022 03:13 PM
  [ # 343 ]

De bimmer doet het lekker. Hij lust ‘m wel op de Bundesstrassen, maar het is hem vergeven. Point and shoot, altijd bij de les, en toch super comfortabel. Inmiddels één keer de 160 aangetikt en dan gaat ie het nét lekker vinden.

Tot nog toe blijven de vloeistoffen waar ze horen en het vertrouwen in de auto groeit met de dag.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7453
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 mei 2022 12:56 PM
  [ # 344 ]

Helemaal goed!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5873
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 05 mei 2022 06:33 PM
  [ # 345 ]
Profiel  
 
 
23 van de 30
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook