30 van de 30
« Eerste  < Vorige 28 29 30
   
Van Troen naar Volvo naar Subaru: thuis in mijn BMW
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5888
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 25 juli 2022 02:24 PM
  [ # 436 ]

Verbruikcijfers, ook interessant.

Gisteren een rit Den Haag-Winterswijk vv, heen in de stikstofreductiesnelheid van 100 km/h (nou ja, zo ongeveer Laughing ) en terug gewoon met 130 +/- 5 km/h.
Afgelegde afstand vanaf voltanken tot weer voltanken: 370 kilometer precies.
Verbruik (benzine, hypothetisch) volgens bc 8,4 l/100 km (= 1 op 11,9)
Gemeten LPG verbruik 370 km/40,59 l (= 1 op 9,11)

Zowel heen als terug de airco op 20 graden, autostand. Zoveel mogelijk op de cruise control (ca 95 procent van de rit schat ik).
Zit ie op LPG toch zo’n 27% boven wat de boardcomputer zegt bij rijden op benzine. Dat zal in de praktijk ook wel iets tegenvallen, maar binnen 10% zoals Vialle belooft blijft ie (nog) niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 25 juli 2022 06:56 PM
  [ # 437 ]

Die BC lult vaak maar wat. Meet eens het échte benzineverbruik. Ik denk dat je misschien nog wel schrikt van het verschil met de BC.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3003
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 25 juli 2022 09:00 PM
  [ # 438 ]

Op benzine kan zo’n boordcomputer redelijk goed zijn: Bepaald aan de hand van de afstand, injectieduur en tijd het verbruik.
Maar als je op gas rijdt klopt dat niet meer, want die gascomputer gaat wel uit van de injectieduur, maar doet daar zelf vanuit de gemeten bedrijfsomstandigheden wat extra bij. Je motor denkt dat hij prima en lekker arm loopt, maar je gascomputer bepaald wat er echt gebeurt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5888
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 28 juli 2022 11:47 PM
  [ # 439 ]

Ik vind 1 op 9,11 op LPG best een redelijk verbruik gezien gewicht, motorisering en gebruik van de auto.
In de stad zit ie trouwens makkelijk op 1 op 6 tot maximaal 7, als je heel voorzichtig bent Cool

Nu alle grote problemen wel verholpen zijn blijft er nog een bescheiden lijstje met uit te voeren zaken over.
Nummer één is absoluut het brandstoffilter vervangen, omdat ik verwacht dat daarmee de laatste nukken uit de koude start te halen zijn.
Nummer twee is het monteren van normale veren aan de voorzijde. De auto ligt nu voor bijna op z’n buik, zo laag staat hij op z’n poten. Er zitten verlagingsveren met Monroe schokdempers onder. Die dempers kunnen nog wel even, maar die veren moeten rap wieberen.
En nummer drie is het repareren van de achterklepwisser.

Meer is er niet meer mee aan de hand, het is een erg fijne en (inmiddels) betrouwbare, comfortabele snelwegcruiser. Waar ik stiekem nog veel blijer mee ben dan ik eerst dacht er ooit mee te worden. Hij heeft nog wat cosmetische dingen, maar dat komt mettertijd wel.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 29 juli 2022 09:43 AM
  [ # 440 ]

Kun je nagaan hoe lekker die auto zal rijden met de correcte veren er onder straks. Hebben ze achter niet lopen rotzooien met de rijhoogtes?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5888
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 29 juli 2022 09:53 AM
  [ # 441 ]

Nee, hij staat achter gewoon op normale hoogte. De auto heeft nu een hoge “rake”, om eens een Formule 1 term te gebruiken, en dat doet afbreuk aan de auto. Ik twijfel trouwens ook nog over de velgen, die ik best mooi vind maar niet echt bij de E39 passen. 17” vult de wielkasten dan wel weer mooi. Afijn, dat heeft al helemaal geen haast.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6056
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 juli 2022 02:44 PM
  [ # 442 ]

Als je ‘gewoon’ luchtvering hebt kun je de hoogte achter overigens aanpassen met INPA. Je hebt ook types, die vervangen het stangetje naar de sensor door een instelbaar stangetje. Dat is dus echt heel erg suf.

Profiel  
 
 
30 van de 30
« Eerste  < Vorige 28 29 30
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook