Ziet er netjes uit, wie is die plaatwerkdokter?
Dynamiteur d’aqueducs




Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Hilko16TZI schreef:Jeroen Simons schreef:Doe maar wel ANWB, zeker als je naar zuid Europa gaat
Stapels (lease) Volvo’s die teruggebracht worden.
Ik zie je punt niet helemaal. Ik laat een gerepareerde schade zien bij een auto uit 1998 en jij begint over pech met leaseauto’s. Lees het draadje eens door, zou ik zeggen.
Overigens zijn we lid van de ANWB. Voor als vrouwlief eens stil komt te staan.
Sorry, ik was off topic. Last van de hitte
VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
























Totaal aantal Berichten: 5579
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
mkatgert schreef:Ziet er netjes uit, wie is die plaatwerkdokter?
Harteveld Autoschadeherstel uit Wateringen.
Relax, dat is hier om de hoek. Goed te weten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5579
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Van de week even wat rommeltjes gehaald om het interieur op te frissen:
https://photos.app.goo.gl/W8mX1UbmyCo3SRZz6
https://photos.app.goo.gl/mxNQZLvFz1KvQW6q9
Uit een V70XC.
Zo, een stapel rommel vraagt natuurlijk om actie.
Aldus geschiedde, ik ging namelijk vrolijk door mijn rug vanochtend (#$%@!&&!!) toen ik de overgenomen middenconsole uit de auto pakte. Strakke actie…
Nu ja, bij de pakken neerzitten, daar ben ik niet zo van. Dus maar doorgewerkt, het was nou eenmaal lekker weer en ik had de hele (op wat bezoek na) dag de tijd.
Enige tijd later lag er dan ook een indrukwekkende berg zooi overal:
Afgezien van het interieur (grotendeels) wisselen (degenen die vaker een achterbank van een 850/x70 gewisseld hebben weten waarom “grotendeels” ) wilde ik ook m’n deurkaarten fatsoeneren en de middenconsole vervangen omdat de klemmetjes van de aanstekerplug gebroken waren.
Omdat ik ook de deurkaarten van de sloper overgenomen had, had ik zat onderdelen om mijn eigen deurkaarten weer toonbaar en op de juiste wijze gemonteerd te krijgen. Het is nogal gebruikelijk, zeker bij de deurkaarten van de achterdeuren, dat de klemmen loslaten omdat de lijm na zoveel jaar geen thuis meer geeft. Dat was ook bij mijn auto het geval. Een rondje lijmen (met een lijmspray, geschikt voor o.a. poly-urethaan en dergelijke) zorgde dat de klemmen weer op hun plek zaten en daar ook bleven. De proppen/pluggen (kies maar een naam) waren gelukkig allemaal nog heel en herbruikbaar.
Het is een wereld van verschil als de bekleding weer op z’n plek blijft zitten en het paneel weer stevig vast zit. Foto’s ontberen helaas, i.v.m. de rug zo min mogelijk extra bewegingen gemaakt
De middenconsole leverde een kleine teleurstelling op. De V70Xc waar het spul uitkwam was volgens mij ook van ‘98, maar (Verkoper had het ook wel gezegd ergens) het was een “inleerauto”. Tja, en dat is die van mij niet en dat leverde een interessant verschil op:
Dit is één van de stekkers uit mijn middenconsole. Deze is voor de bediening van het stoelverwarmingsrelais.
En dit die uit de sloper. Je ziet, dat gaat niet passen niet. De overige stekkers pasten trouwens wel gewoon.
Wat nu? Ah, het deel waar het om gaat is afschroefbaar en de aanstekerplug heeft z’n eigen mini-kabelboompje. Dus nog maar weer extra schroeven, en even later:
Het wisselen van de stoelen en de zittingen van de achterbank ging verder redelijk vlot, gezien het ongemak met de rug. Als ik de boel grondig gereinigd heb zal ik wat foto’s plaatsen. Het “nieuwe” interieur is nogal smerig en er moet ook nog wat naald en draad aan te pas komen, maar in potentie ziet het er mooi uit.
























Totaal aantal Berichten: 5579
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Getting there:
Nog 10.000 kilometer voor de magische 6 ton. Het gaat wat trager allemaal, mede door Corona.
De auto houdt zich redelijk goed. Van de week de LPG installatie opnieuw gecalibreerd en de foutcodes van het motormanagement gewist. Af en toe was de V70 wat narrig, vooral met wegrijden vanaf stationair toerental. Ik denk eigenlijk dat m’n LPG injectoren hun beste tijd wel gehad hebben, in combinatie met iets te grote nozzels (2,4mm ipv 2,2mm). Hoe-dan-ook, op het moment rijdt het allemaal weer prachtig.