3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Waterman’s mercedes: auf wiedersehen!!!
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 966
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 08 oktober 2017 04:12 PM
  [ # 31 ]

Tjeemig, en dat allemaal op een zondag. Mr. Green Die orginal teile zijn wel een genot om mee te werken!

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 08 oktober 2017 04:25 PM
  [ # 32 ]

De krukaspouly zat zo strak om de krukas dat ik hem voor het terugzetten maar warm ga maken. As we speak ligt ie in de oven die op 240 graden staat…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 08 oktober 2017 04:32 PM
  [ # 33 ]
2cvMaarten schreef:

Die orginal teile zijn wel een genot om mee te werken!

Dat is een enorm groot voordeel ten opzichte van de jaren dat ik sm en ds sleutelde. Je kunt ook vandaag de dag nog bijna alles nieuw bij de dealer bestellen. Meestal wordt het de volgende dag al geleverd en altijd is het van geweldige kwaliteit. Soms zijn originele spullen zelfs nog goedkoper dan irritatie onderdelen van bv de Brezan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 966
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 08 oktober 2017 07:17 PM
  [ # 34 ]

En al was het duurder, liever een ‘perfect fit’ voor iets meer geld dan altijd dat gebeun om het passend te krijgen.

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 08 oktober 2017 07:59 PM
  [ # 35 ]

Juist dat laatste is iets waar ik mij met name bij DS en SM aan stoor: er is heel veel te koop maar helaas is de kwaliteit toch wel matig als je het met originele onderdelen gaat vergelijken. Voor mijn SM waren die speciaal voor SM gemaakte onderdelen eigenlijk prima maar zodra er een onderdeel op moest wat ook op de ds gebruikt werd zoals lhm slangetjes, lekzakken, stootrubbers enz enz dan was dat vaak ronduit slecht. En zie dan maar eens een nieuw origineel onderdeel te vinden. Dat gezeur werd ik wel zat en daar ben ik nu van af.

Er is nu wel een nieuw “probleem”.... de krukaspoulybout moet je met 400 nm vastzetten. 400 nm, dus 4x zoveel als een wiel. En zie dan de krukas maar eens te blokkeren bij een auto met automaat. Dat is een uitdaging. Mercedes-Benz heeft dat een speciale blokkeer beugel voor, die van onderaf tegen het vliegwiel/starterkrans gezet kan worden. En je raad het al: dat stukkie gereedschap, dat heeft Hoky Poky hiero natuurlijk niet Laughing

Ik heb nu een blokkeersleutel gemaakt. Daar moet nog wel een stukkie ijzer aan gelast worden. En laat ik nou nét vorige week het oud ijzer hebben weggetyft… zucht….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4780
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 08 oktober 2017 10:26 PM
  [ # 36 ]

Je bent duidelijk op weg naar de auto de eerste keer helemaal uit elkaar.

Hoe lang gaat dat duren voor je dat gerealiseerd hebt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 09 oktober 2017 03:41 PM
  [ # 37 ]

Ik ben juist bezig hem weer in elkaar te zetten…

Eerst de krukaspouly een half uur op 240 graden bakken. Hiermee zet ie net genoeg uit om makkelijk op de krukastap te kunnen worden geschoven:

Daarna een stukje speciaal gereedschap gemaakt waarmee ik de pouly kan tegenhouden zodat ik de bout goed vast kan hengsten:

Dat vervolgens in de praktijk gebracht:

De radiateur ligt nu bij mijn radiateurenvriend en die is als het goed is straks klaar Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23882
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 oktober 2017 04:21 PM
  [ # 38 ]

En werkte het? Het tegenhoud gereedschap voor de achterlagers van de ami ( van de amiclub) ging krom toen ik met een pijp de moer los probeerde te trekken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 09 oktober 2017 07:27 PM
  [ # 39 ]

Ja, het werkte echt top.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 10 oktober 2017 02:51 PM
  [ # 40 ]

De radiateur is ook gemaakt. De hele warmtewisselaar voor de automatische versnellingsbak, die in de onderste bak van de radiateur zit, is er opnieuw in gesoldeerd door Radiateuren Service Blaauw in de Amsterdamse Sint Willibrordusstraat. Een onoogelijk klein zaakje waar Ger al 30 jaar radiateuren reviseert, bouwt en repareert. Hij heeft het weer eens keurig opgelost.

Nu even een laagje zwarte verf er op en dan kan ie er weer in.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 966
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 11 oktober 2017 09:20 AM
  [ # 41 ]

Dat ziet er strak uit! Kun je voorlopig weer mee vooruit.

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40071
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 20 oktober 2017 03:16 PM
  [ # 42 ]

Inderdaad. Helaas kwam het wegens tijdgebrek nog niet van afmaken en daarom staat de turkenbak al een week in de wacht. Dit weekend afmaken en dan kan ie weer op stal. Dat brengt ook weer de vraag met zich mee: wat zal ik d’r mee doen? Omdat die kamperbak nog steeds maar 37.000 km op z’n teller heeft staan ben ik d’r zo vreselijk mierenneukerig zuinig op dat ie meer binnen staat dan dat ik er mee rijd. Dat brengt steeds de vraag of ik wel geschikt ben voor zo’n verzamelaarsobject..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 20 oktober 2017 05:36 PM
  [ # 43 ]

Je kunt hem ook gewoon lekker houden tot het einde der tijden, dan speelt de (rest)waarde geen rol meer in het besluitvormingsproces.

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-11-2005

- Axel 12 TRS
- C4 (2004-heden) Cactus Puretech 110 EAT6 Shine
Gepost: 20 oktober 2017 08:18 PM
  [ # 44 ]

Of je verkoopt ‘m nu de bubbel nog niet is gebarst.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 20 oktober 2017 08:48 PM
  [ # 45 ]

Wordt het niet gewoon tijd voor een W100 Grosser?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook