instructieboekje 1.4i phase 1
papalieven
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-09-2016

Gepost: 07 september 2016 12:07 PM

Dag iedereen,

Ik kom uit België.  Na jarenn met andere merken gereden te hebben heb ik me opnieuw een citroën aangeschaft.
Het is een xsara 5 deurs met een 1.4 benzine motor.  Het zou een van de laatste zijn phase 1. 

Woensdag probeerde ik de sigaretten aansteker uit te kuusen, maar heb een kortsluiting gemaakt.  Geen provleem, eens vlug kijken in het boekje en de zekering vervangen.  Oeps, geen instructieboekje.  Kalm blijcen.  De zekering er 1 voor 1 uithalen en kijken welke doorgebrand is.  Tot zover alles goed en ik begin eraan.  Plots komt een van de kinderen iets vragen.  Ik heb de zekering in m’n hand, en wanneer ik klaar ben met de zoon, twijfel ik waar ik de zekering heb yitgehaald.  Ik steek de zekering er terug in, un de hoop dat ze juist zit.  Blijkbaar niet, want de sigarettenaansteker werkt nog steeds niet.

Daarom lijn vraag, kan iemand me een instructieboekje bezorgen ?  Als dat niet migelijk is, hzeft er misschien iemand een overzixht van welke zekering er waar moet van mijn auto ?  Misschien een scan of odf’je ?

Befankt alvast en tot gauw

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 07 september 2016 12:51 PM
  [ # 1 ]

Hoi, het instructieboekje bij een Xsara zit niet in het dashboardkastje, maar onder de bijrijdersstoel, in een plastic bakje.
Heb je daar al eens gekeken?

Profiel  
 
papalieven
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-09-2016

Gepost: 07 september 2016 01:14 PM
  [ # 2 ]

Hallo,
Voor ik mijn vraag postte heb ik eerst jullie site grondig doorkruist op zoek naar een antwoord.  En inderdaad, die plaats die jullie vermelden heb ik ook doorzocht.  Helaas zonder resultaat.  Ook zag ik dat jullie een schrijven richten aan citroën nederland.  Wel, ik heb ondertussen hetzelfde gedaan naar citroėn België, maar het zou me verbazen dat ze daar nog een boekje hebben liggen van meer dan 17 jaar geleden.
Bedankt voor je antwoord alleszins , maar hebben jullie nog sugesties ?

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 07 september 2016 02:12 PM
  [ # 3 ]

Ik heb helaas al jaren geen Xsara1 meer.

En deze link geen ook geen oplossing.

Wel dit:

https://bartebben.nl/onderdelen/citroen/xsara/diversen/diversen/t1-instructieboekje-xsara.html

of dit:

https://autoboekjes.nl/cats/citroen/xsara

of anders iemand die je wellicht een scan kan maken van de pagina met de zekeringen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 september 2016 05:57 PM
  [ # 4 ]

Ik heb ‘t instructieboekje van I. d’r Xsara niet meer, maar wel de Vraagbaak. Volgens die vraagbaak (Olving) van de Xsara I (1997 - 2000) is de zekering van de aansteker die op positie F16 en die zou uiterst rechts moeten zitten. Er hoort een 20 ampére zekering in.

Edit: Herstellen - Ik blijk dat boekje nog wel te hebben. Zekering F16 zit helemaal onderaan; Olving heeft de zekeringhouder een kwartslag gedraaid afgebeeld.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook