1.4 VTS heeft plots hoog benzineverbruik
j.hoff94
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-2008

Gepost: 15 september 2016 09:02 PM

Hallo allemaal,
Mijn Saxo 1.4 VTS heeft plots een hoog verbruik, ook ruik je onverbrande benzine uit de uitlaat, bij iets verhoogt toerental is er wat onrust.
Waar is al naar gekeken bougies waren allemaal roetzwart (veel te rijk) vervangen bobineblok geen verbeterin, 4g meting HC veel te hoog, O veel te hoog, Co redelijk hoog, Lamba gemeten te laag 0.45 bij een toerental en temp dat hij bijna 1 zou moeten zijn.
Mijn vraag is een kip en ei verhaal wordt de hoge waarde HC en O door een lage (defecte lamba) veroorzaakt of is de lage Lamba normaal bij deze hoge HC en O. maar waar zit dan dan de storing
O ja Managment geeft geen foutmelding.
Als ik iets over het hoofd zie schut me wakker.

greets Hans

grtz Hans


2cv6 Pick-Up
AZAM 18pk
Saxo 1.4 VTS

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 16 september 2016 05:10 PM
  [ # 1 ]

Het management denkt dat ie koud is, sensor defect, of geen koelvloeistof genoeg op die plaats van de sensor waardoor ie niet genoeg “voelt”.

Zo blijft ie in de choke/koud start verrijking stand lopen.

Misschien.

Gr. Wim.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 september 2016 07:31 PM
  [ # 2 ]

hans, een ohm meter brengt dan uitkomst, zoek de sensor op, bij thermostaathuis, je moet degene hebben met 2 draden, in het geval er 2 sensoren zitten gemonteerd, de andere is voor de meter op dachbord,
koud zal ie plm 4800 ohm zijn, warm moet dit dan eneorm zijn afgenomen, naar 800ohm,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook