100 pk diesel met ETG bak
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 27 september 2016 05:30 PM

Wie van de forumleden rijdt in een 100 pk diesel met ETG versnellingsbak?(dus niet de 92 pk uitvoering!).
Ik ben geinteresseerd in dit type Cactus en ben benieuwd naar gebruikerservaringen.

Profiel  
 
Bwiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 02-10-2016

Gepost: 22 januari 2017 02:11 PM
  [ # 1 ]

Het heeft even geduurd, zie topic “levertijden”, maar ook wij rijden nu in een Cactus BlueHdi Shine ETG S&S.

En eerlijk gezegd waren wij net zo benieuwd als johnfred hoe de ETG bak ons zou bevallen. Wij hadden er geen proefrit mee kunnen maken, wel met een diesel handgeschakeld. Die beviel prima,. Wij wilden echter toch de ETG bak om de volgende redenen:

-het gemak/luxe gevoel
-de extra uitrusting
-het plezier/comfort bij het rijden van cruisecontrol icm een automatische versnellingsbak.

Ik rijd sinds 1987 alleen maar Citroën, GS,CX,BX,Xantia en C5. Daaronder zaten 3 automaten, een CX en de 2 C5-en. Heerlijk relaxed rijden. Past helemaal bij mij.

De extra’s die je bij de ETG krijgt zijn de voorbank , de leuke armsteun en die grappige handrem. In combinatie met ons Habana-interieur echt een mooi en exclusief ogend interieur.

Als je met een automaat rijdt kun je na afremmen na een rotonde eerst zelf versnellen naar 40km/u, en daarna de cc weer intoetsen. De Cactus accellereert dan in een prima tempo( dus niet plankgas zoals mijn C5 destijds) weer terug naar de ingestelde 80 km/u. Kind kan de was doen. Heerlijk.

Ik ben super tevreden over de ETG. Weliswaar is het even oefenen , het gaspedaal op een bepaalde stand houden geeft aan de auto info hoe vlot je naar kruissnelheid wilt. Houd die stand gewoon vast, en het je gaat erg soepel en schokvrij naar de gewenste snelheid.
Ook de Stop&Start; functie reageert uitstekend op het bedienen van het rempedaal.

Ik vind het een heerlijke lounche-bak. Maar mis de HP-vering van mijn voorgangers wel.
Het zal voor een conventioneel geveerde personenauto best prima zijn, maar de lange hobbels op bv snelwegen en de verkeersdrempels doet een veerbolcitroën echt veel lekkerder.
Soit, we hadden goede redenen om voor de Cactus te kiezen, en die argumenten maakt de Cactus helemaal waar.

Profiel  
 
Bwiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 02-10-2016

Gepost: 23 januari 2017 10:53 PM
  [ # 2 ]

O ja, toen we in juni de Cactus bestelden zou deze standaard geleverd worden op 15inch stalen velgen met “Clip” wieldop, zowel winter- als zomerbanden. Zo stond het in de catalogus.
Wij ontvingen de auto echter met 16inch lichtmetaal (square) op zomerbanden.205-55-16 geloof ik.
Omdat we ook winterbanden/velgen bij besteld hadden : deze waren wel 15 inch op stalen velg.
Bandenmaat 195-55-15 . Daar werd de wieldop dan weer niet bijgeleverd. Die wieldoppen “Clip” hebben we inmiddels op MP gescoord.
Of deze lm velgen op alle uitvoeringen (Feel,Live, Shine) standaard op de diesel geleverd gaat worden weet ik niet; zelfs de dealer dacht aan een vergissing.Maar het is de moeite waars dit na te vragen als je een diesel wilt bestellen.

De achterbank wordt inmiddels in delen neerklapbaar geleverd.

Profiel  
 
Bwiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 02-10-2016

Gepost: 16 februari 2021 10:38 AM
  [ # 3 ]

Inmiddels zijn we 4 jaar verder. De private lease van de Cactus Hdi S&S ETG zit erop.

De auto heeft inmiddels een kleine 100.000 op de teller. We hebben er geen storingen aan gehad.
Wat betreft de ETG: toch wel een zwak punt voor deze auto. Bij het wegrijden tegen een lichte heuvel bokt de auto.
We grinniken er wat om, ernstig is het niet. En voor de rest gaf de ETG bak een prettig rijcomfort.
Alles met elkaar vond ik de Cactus zeer redelijk geveerd. En de stoelen zitten prettig. We hebben er een fijne, betrouwbare en comfortabele auto aan gehad.

Afijn, begin vorig jaar zijn we ons gaan oriënteren op de opvolger, voor als de Cactus in jan ‘21 het veld zou moeten ruimen.
Wanneer zou de nieuwe C4 nou eindelijk eens komen?  Verschillende keren bij de dealer gevraagd, en in juni 2020 kwamen de eerste foto’s in de media.. Wat een prachtige auto. En heerlijk dat de comfortstoelen en die nieuwe vering erop zou komen!

In oktober hebben we de nieuwe C4 besteld. Inmiddels staat een rode C4 benzine Shine voor de deur, als we er niet mee onderweg zijn.
Ik zal binnenkort mijn eerste ervaringen hierover delen.
Ik was de eerste aan wie het nieuwe model is uitgeleverd in onze regio. We rijden er inmiddels ruim een maand mee. Ik heb nog geen soortgenoten mogen begroeten… bizar, want het is echt een geweldige auto. Helemaal Citroën in uiterlijk en , belangrijker, in rijcomfort.

Binnenkort zal ik een posting plaatsen waarbij ik wat foto’s en specificaties zal toevoegen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook