2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
BNIX in de polder, nieuw hart?
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 oktober 2016 05:33 PM
  [ # 16 ]

Hier in de markt nu ook een leuke schrale!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 oktober 2016 08:14 PM
  [ # 17 ]

En eventueel heb ik nog een BX 14 Cannes te koop voor een kleine prijs. BX is voorzien van elektrische ramen en cv.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Thym#99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 09-10-2016

- BX 14 Basis
Gepost: 13 oktober 2016 08:23 PM
  [ # 18 ]

Hans en Daan, bedankt voor de tips! Heb er al even rondgekeken, maar meestal worden er serie 1 en 2 1.4’s aangeboden. Met dit blok heeft m’n vader niet zulke goede ervaringen (4 zuigers bovenin) ,dus nu ben ik over die blokken nog sceptisch. Dit kan natuurlijk een uitzondering zijn, heeft iemand van jullie verder ervaring met deze blokken?

“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering Laughing

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 oktober 2016 08:35 PM
  [ # 19 ]

Ik weet niet of het helpt, maar m’n Cannes is een TU blok, net als van je AXjes Mr. Green Grapje. De 1.4 kantelblokkken zijn volgens mij gewoon prima.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 14 oktober 2016 08:28 AM
  [ # 20 ]

Heb zelf 2,5 jaar een BX gehad met het gekantelde 1.4 blokje. Nooit geen problemen mee gehad, en is ook niet heel erg langzaam dankzij het lage gewicht van de BX. Kon altijd prima meekomen met het verkeer!

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2016 12:56 PM
  [ # 21 ]

Ik heb wat andere ervaringen met het oude 1400-blok.
Mijn eerste BX (JT-09-RP) was een 14RE uit 1983, 1 van de eersten dus.
Het originele blok is geëindigd met meer dan 2 zuigers gelijktijdig bovenin! Laughing
Wel na een leven op LPG.
Toen een ander blok gezocht, het eerste zou goed zijn volgens de verkoper, maar bleek een dikke tik te hebben.
Dus er weer uit, terug gebracht en geld terug.
Daarna een blok uit een P205 erin gehangen, die heeft wel einde technische levensduur van de complete auto gehaald.
Overigens niet bij mij, want vlak na de blokwissel ben ik overgestapt naar een BX TRD Turbo Break, deze van 160 k naar 435 k gereden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 oktober 2016 02:19 PM
  [ # 22 ]

Op het moment is het lastig om bepaalde onderdelen voor de 1,4 monopoint injectie te krijgen, als hier iets van stuk is kan je alleen Chinese troep kopen en dat wil je niet. Deze TU blokjes kunnen overigens wel heel veel kilometers aan zijn mits de auto niet volgeladen is best vlot.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Thym#99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 09-10-2016

- BX 14 Basis
Gepost: 14 oktober 2016 02:30 PM
  [ # 23 ]

We hebben nog een AX staan met hetzelfde blok, dus die kan de donorfunctie op zich nemen.

“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering Laughing

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2016 02:39 PM
  [ # 24 ]

No way! Laughing

De latere TU3’s in de AX hadden ook een Dis-bobine, zoals de TU1.
Kan je beter ombouwen

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 oktober 2016 03:41 PM
  [ # 25 ]
Basfeijen schreef:

Welkom! Als je het verbruik van 1 op 10 (of daaronder) kunt veroorloven, dan rijdt zo’n BX GTi heerlijk ja!

jouw voet is veel te zwaar! ik doe echt regelmatig 1 op 11,5 Smile

maar succes met de zoektocht. bx’en zijn gaaf! Jammer dat je niet in de buurt woont, ik heb wel wat test exmplaren staan Smile

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 16 oktober 2016 08:53 PM
  [ # 26 ]

Facebook—> Citroën marktplaats nu een BX 1.6 TZI voor een erg vriendelijke prijs

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Thym#99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 09-10-2016

- BX 14 Basis
Gepost: 23 oktober 2016 04:08 PM
  [ # 27 ]

Hans nogmaals hartstikke bedankt voor de proefrit in uw BX vrijdag! Het was me een waar genoegen, en ik heb er een goede indruk door gekregen!

“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering Laughing

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 oktober 2016 04:38 PM
  [ # 28 ]

Ben ik niet de enige onder de 18 jaar op het forum. Leuk! 

Ik heb zelf momenteel een 14E en een break 19TRI , die ik helaas niet verkoop, maar ik weet wel een hele gave 1600 Biarritz type 2 van ‘89. Misschien is dat wel iets voor jou!

leuke motor met injectie, en de gti stoelen, dus zeer comfortabel.

Mocht je interesse hebben, stuur maar n bericht.

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
kaas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 26-02-2008

- BX 1.4 RE
Gepost: 23 oktober 2016 05:27 PM
  [ # 29 ]

Thym

Die 1.4 Blokjes de gekantelde motor met de versnelling in de motor
[de zgn 150 of XY motoren]in de 1 serie 1.4 BX’n
[en 2 serie 1.4 BX tot ongeveer 1988] zijn nagenoeg onverwoestbaar
Er zijn er die er tonnen hebben opzitten zonder dat de motor open is geweest

Bijkomend voordeel van die blokjes is dat de distributie met een ketting plaatsvindt

De TU blokjes [in de latere bouwjaren BX 1.4 vanaf ongeveer 1988] hebben nogal eens koppakkings-problemen.
Bovendien moet je opletten bij aankoop wanneer de distributie is gedaan [distributie door een kunststof snaar die kan breken]

succes met de zoektocht
[mocht je nog meer willen weten pm mij dan even]

BX 1.4 serie 2 RE 1986

Profiel  
 
Thym#99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 09-10-2016

- BX 14 Basis
Gepost: 23 oktober 2016 08:37 PM
  [ # 30 ]

Jasper, dank voor je aanbod, alleen is het niks voor mij. Ik ben nu vooral op zoek naar BX’en die binnen de oldtimer overgangsregeling vallen, dus van December 1987 en ouder. Dan het liefst nog een serie 1, omdat dat dashboard gewoon zo gaaf is.
Kaas, bedankt voor het delen van uw ervaringen!

“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook