2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hoofdsteunen achter
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 april 2020 01:47 PM
  [ # 16 ]

De hoofdsteunen achter hebben een wezenlijke veiligheidsfunctie.

Ze voorkomen dat jij jouw nek breekt op het moment dat je in de spider-configuratie op z’n kop belandt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 30 april 2020 02:10 PM
  [ # 17 ]

Ik vreesde al zoiets!

Even de constructie bekijken en demonteren.
Want repareren gaat beter in de werkplaats.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 06 mei 2020 08:48 AM
  [ # 18 ]

Onder de hoofdsteunen zitten inderdaad gebogen buizen die als rollbar fungeren.

De steunen zelf waren er makkelijk af te trekken en ook hier losse en gezwollen schuimdelen.

Ik denk nog na over een oplossing.

Afbeelding Bijlagen
getImage.php_.jpegIMG_7620.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 mei 2020 09:08 AM
  [ # 19 ]
René Jongejan schreef:

Ze hebben een eigen onderdeelnummer, namelijk 8851GY.

Gewoon nieuw te koop dus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 06 mei 2020 10:35 AM
  [ # 20 ]

Dat weet ik, maar zelf wat verzinnen en uitvoeren is ook leuk!

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 06 mei 2020 10:43 PM
  [ # 21 ]

Zie mij relaas op pag 1 van dit topic… Wink

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 07 mei 2020 06:07 AM
  [ # 22 ]

Heb ik gelezen en overweeg ook zo’n soort reparatie.

Helaas weer een voorbeeld van materiaal een korte levensduur.

Zo tilde mijn vriendin van de week het kofferbodemdeksel uit de pluriel en bij deze actie braken beide plastic hangrepen spontaan af!

Nee, er lag niets op en het deksel zat ook niet anderzins vast.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 mei 2020 07:55 AM
  [ # 23 ]

@Celosse, ik zie dat jouw klaagzang hier verder gaat.

Als je het nu echt allemaal van erbarmelijke kwaliteit vindt, neem dan afscheid van dat ding en koop een Japanner.

Zo niet, stop met dat gejammer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 07 mei 2020 08:06 AM
  [ # 24 ]

Dat rijmt!

Profiel  
 
Eindelijk weer een BX?
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 17-10-2009

Gepost: 09 juni 2023 05:28 PM
  [ # 25 ]
Eindelijk weer een BX? schreef:

nono geen plaatjes,  lukt me niet

Zal mijn relaas nog even afmaken: de hele actie heeft uiteindelijk niet tot een tevredenstellend resultaat geleid. Lijmverbindingen waren buitengewoon kwetsbaar, het bleef kieren, cyanoacrylaat (secondelijm), twee component, bisonkit, alles glipte van de kunststof af.
En als teflon pan zou je goede resultaten verwachten…

De groene Plu is niet meer van mij, kan dus niet meer verder kijken, maar voor mij: mislukte operatie.

Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook