Aansluiten universele afstandsbediening type 2   RF
Joukel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 17-05-2014

Gepost: 13 oktober 2016 06:56 PM

Hallo, ik ben bezig met het aansluiten van een universele afst bediening in mijn xantia type 2

Nu heb ik al de handleiding van dit topic gevolgd:
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=14&t=16189

Wat ik dus begrepen heb is dat mijn universele module draad ‘6291’ met de massa moet sluiten om de deuren te vergrendelen
En wanneer de module de verbinding opent, de deuren ontgrendelen.

Kortom 1 negatieve stuurdraad.


Nu heb ik een universeel setje van ebay, deze:
http://www.ebay.com/itm/291885196780?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Die module sluit nu een draad aan de massa, echter is dit voor 1.5 sec of 3.5 sec.
Wat dus zou inhouden dat hij de deuren voor die paar seconden vergrendeld en dan automatisch weer ontgrendeld.


Weet iemand hoe ik het goed moet aansluiten?

Heb nog een paar afbeeldingen van de handleiding die bij de set kwam, deze is hetzelfde als van de SPY setjes en andere setjes die veel gebruikt worden.

Ik heb de boel nu aangesloten volgens figuur C, de witte draad wordt dan tijdelijk aan de massa geschakeld.




Hoor graag hoe het zaakje correct aan te sluiten,  alvast bedankt.

Profiel  
 
kilian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 22-05-2006

Gepost: 15 oktober 2016 03:55 PM
  [ # 1 ]

Heeft je Xantia op dit moment een centrale deurvergrendeling met IR afstandsbediening? Met de IR ontvanger bij het leeslampje bij de spiegel? Bij mijn ZX was dat zo en daar heb ik een paar jaar geleden een RF afstandsbediening ingebouwd. Niet exact hetzelfde als het setje wat je daar hebt, maar ook een universeel Chinees ding. Ik heb me destijds ook rotgezocht hoe je dat moest doen. Het bleek uiteindelijk heel simpel. Bij de ZX was de oplossing dat ik het RF doosje in kon bouwen op de plek van de IR ontvanger. Het paste precies op die plek. Uit de IR ontvanger komen twee draadjes, eentje voor openen en eentje voor sluiten, die naar de centrale vergrendelingsmodule lopen. Die twee draadjes die naar de centrale vergrendelingsmodule lopen sluit je aan op de RF ontvanger. Daarna even testen. Als de deuren open gaan als je op de knop voor sluiten drukt, moet je die twee draadjes omwisselen. De andere functies van de RF module zoals knipperlichten laten knipperen heb ik niet aangesloten. Ik hoor het wel als de deuren open of dicht gaan. Misschien heb je hier iets aan.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook