3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Limousine Turbodiesel 2
Bluedog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-2009

Gepost: 08 december 2016 07:11 PM
  [ # 31 ]

Zo even een update van ‘Walhalla’.

Riante, luxe voiture, en vooral een heerlijke onthaast auto.

Er zijn wat kleine aandachtspuntjes, maar die komen t.z.t. aan de beurt.
Merk met deze lengte dat ze wel iets minder praktisch is in bepaalde verkeerssituaties. Parkeer haar liever ook niet in die te krappe parkeerplekjes, met het oog op oelewappers die hun deur iets te fanatiek open doen.
Je hebt ook echt het idee dat je passagiers achterin enorm ver weg zitten. Wil binnenkort ook wel eens achterin zitten. Maar ja, heb ook niet zo de neiging om het stuur uit handen te geven.


Wat viel mij op:

Bij het gas intrappen (wel goed warm gereden) brandt er een rood lampje. Meningen zijn wat verdeeld. Gas weer wat los, lampje gelijk uit. Gewoon een waarschuwingslampje dat de turbo nu even wat meer wordt aangesproken?
Auto trekt nog wat naar rechts en schijnt wel helemaal goed uitgelijnd te zijn. Banden? Trilt ook wat voorin bij bepaalde snelheden.
Rijdt momenteel <1:14. Rijd gemiddeld gewoon tussen de 100 en 120. Had de auto wat zuiniger verwacht. Maar goed, de temperaturen waren ook wat minder.

En ik zoek eigenlijk nog wel van die zwarte lamellen, geen idee hoe ze heten, voor op de achterruit.

Grtz, Henk

Always expect the unexpected

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 december 2016 07:16 PM
  [ # 32 ]

Het rode lampje betekent “turbodruk te hoog”.
Bij een TD2 is de waste gate af te stellen, mogelijk niet goed dus.

Ondanks een juiste uitlijning kan een CX naar links of rechts trekken, dan staat de middenstand van de Diravi niet goed afgesteld.

Ik heb drie jaar met een TD2 Break met verhoogd Ambulance-dak gereden, daar haalde ik gemiddeld 1 op 14,5 mee.
Zou in jouw geval even de timing van de inspuitpomp laten controleren, mogelijk staat die te laat.

Met mijn huidige TD1 haal ik regelmatig 1 op 17.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Bluedog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-2009

Gepost: 08 december 2016 07:50 PM
  [ # 33 ]

Thanks!

Always expect the unexpected

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 december 2016 08:10 PM
  [ # 34 ]

De zwarte lamellen op de achterruit worden onder CX rijders wel aangeduid als ‘klimrek’. Maar jaloezie is misschien een betere naam.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 december 2016 08:23 PM
  [ # 35 ]

die verbruikscijfers, zitten daar de ritten met het turbo lampje bij?

die ging inderdaad wel branden bij plankgas doortrekken.
maar dat is wel een waarschuwing dat je te ver gaat.
het is geen auto om tot op de grens door te trappen.
je moet er natuurlijk wel behoorlijk vlot mee kunnen rijden.

uitlijning was 100% goed, maar dat is al weer een tijd geleden.
mogelijk moet de diravi wel iets bijgesteld.

dat trillen: welke banden zitten eronder?
ik meen mij te herinneren dat er een plakloodje van de trxen afgegaan is.
deze is toen wel teruggezet, maar het kan zijn dat er nu dus een andere losgelaten is.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 december 2016 09:21 PM
  [ # 36 ]

Als de turbodruk, lees waste gate, en de inspuitpomp goed is afgesteld, gecombineerd met een correcte werking van het turbodrukcontact en de vollastverrijker op de inspuitpomp hoort het lampje niet te gaan branden.
Het is tenslotte een beveiligingslampje om aan te geven dat er iets mis is, gelijk aan de meldingen “oliedruk te laag” en “koelwatertemperatuur te hoog”.
Anders zou het wel een oranje lampje zijn als voorsignalering.

De reden dat hij bij vol gas wel gaat branden kan meerdere oorzaken hebben.
Bijvoorbeeld het drukcontact schakelt te vroeg of de veer van de waste gate staat te strak afgesteld.
Ik zou dit in jouw geval wel laten onderzoeken.

Zoals Erik al aangeeft zijn het namelijk geen blokken die je continu 100 % op hun donder kan geven.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 december 2016 10:04 PM
  [ # 37 ]
René Jongejan schreef:

Anders zou het wel een oranje lampje zijn als voorsignalering.

.

dat is hij toch ook?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 december 2016 10:08 PM
  [ # 38 ]

We hebben het toch over het ronde lampje linksonder de toerenteller?

Die is bij al mijn TD’s gewoon rood.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 december 2016 11:50 PM
  [ # 39 ]

dan zal ik me vergissen

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 09 december 2016 12:22 AM
  [ # 40 ]
break23m schreef:

De zwarte lamellen op de achterruit worden onder CX rijders wel aangeduid als ‘klimrek’. Maar jaloezie is misschien een betere naam.

Dat klimrek, die overigens aan de binnenkant van de achterruit ook voorj DS-en leverbaar is geweest, roept bij mij geen enkele ‘jaloezie’ op Wink, maar ja dat is een richtingenstrijd. De een vindt ze spuuglelijk, de ander begaat bijna een moord om er een te bemachtigen.

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 09 december 2016 12:32 AM
  [ # 41 ]
Bluedog schreef:

(...)
Rijdt momenteel <1:14. Rijd gemiddeld gewoon tussen de 100 en 120. Had de auto wat zuiniger verwacht. Maar goed, de temperaturen waren ook wat minder.
(...)

Dat verbruik lijkt me voor een CX 25 Limousine Turbo 2 helemaal geen slecht verbruik. Die is immers een stukje zwaarder dan een sedan.
Met mijn CX 25 TRD Turbo 2 (sedan) kom ik op lange afstanden iets zuiniger uit (1 op 15), maar mijn rijsnelheid is doorgaans wel iets hoger dan 100-120 km/u. Bij 160 km/u is overigens, bij mijn voiture, het verbruik iets van 1 op 13. Maar dat kan natuurlijk komen door de zware lucht in Duitsland Smile.

P.S. wees zuinig op je Limousine Turbo 2: er rijden er momenteel nog maar 3 op NL-kenteken rond (er zijn er, verstopt in schuren en garages nog wel meer, maar dan zonder APK).

Profiel  
 
Bluedog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-2009

Gepost: 18 december 2016 07:49 PM
  [ # 42 ]

Bedankt voor de tips, neem ik allemaal mee.

Always expect the unexpected

Profiel  
 
Bluedog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-2009

Gepost: 05 maart 2017 07:34 PM
  [ # 43 ]

Hallo allen!

Ff een update:

De mooie dame rijdt nog steeds zonder noemenswaardige problemen rond. Wat zaakjes aangepakt.
Dakkoffer probleem is opgelost middels een bagagewagen. ‘t Gaat deze zomer geen reis worden naar Frankrijk, maar een rondreis Scandinavië.
2 kids van de 3: Pap, gaan we weer zo’n lange reis maken? Helaas jongens! Welke auto? CX natuurlijk, hebben we ruimte. Jongens hebben er nu al zin in, want dat plan werd met gejuich ontvangen. Ook vroeg de oudste (11) laatst of ie gebracht kon worden naar het schoolbal. Vond ie toch wel vet cool met zo’n limo.

Wensenlijstje is er nog steeds.
Ik wil t.z.t. toch eens betere, modernere banden. TRX schoeisel vind ik niets. Zijn er überhaupt dan ook mooi passende velgen bij alternatieve banden te koop?
Die Luxaflex achterop vind ik toch wel wat hebben. Iemand een idee waar te krijgen? En/of wat zoiets waard is?

Dan misschien een rare vraag als aspirant karretjes rijder. Als het karretje vastzit, auto gaat naar beneden, kan het karretje gewoon vast blijven zitten?
Valt mij op dat ze achter eerst zakt, deed mijn DS ook altijd.

Grtz, Henk

Always expect the unexpected

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 maart 2017 07:53 PM
  [ # 44 ]

Als je geen TRX meer wilt, past natuurlijk het 14” staal en lichtmetaal dat onder de meeste CXen ligt. En er zijn 15” (en wellicht 16”) Alfa-wielen die passen. Mijn CX staat ‘s winters op Alfa-staal. Over alternatieve wielen staat het nodige over geschreven op dit forum.
En inderdaad, een karretje is geen probleem als de auto zakt.

Profiel  
 
Bluedog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-2009

Gepost: 18 maart 2017 07:31 PM
  [ # 45 ]

Bedankt Break23m.

Ik denk dat in de winter op staal beter is. Banden zijn nu beter gebalanceerd, dus dat scheelt iets.


Intussen zo’n ‘luxaflex’ gezien, maar vindt de prijs nogal hoog. Geen idee wat zoiets waard is.
Daarnaast zoek ik nog ‘n oplossing voor die 3 opbergvakjes. Scharnieren klepjes zijn niets meer. Denk aan vastzetten def. of iets van magneetjes.
En mijn achterruitverwarming doet ‘t ook niet. Is ook blijkbaar niet op te lossen.
Verder wat andere puntjes kunnen oplossen. Blijft natuurlijk typisch Frans + bep. ouderdom, maar gezien de algehele staat wil ik ‘t liefst alles werkend hebben.

Always expect the unexpected

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook