Rondje nieuwe banden
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 21 oktober 2016 03:32 PM

Elk jaar loop ik weer tegen het fenomeen winterbanden aan.

Om nu even een setje 19” aan te schaffen met een paar goede merkbanden gaat mij te ver in onze Hollandse kwakkelwinters.

17"past niet, 18” misschien (vanwege formaat remschijven maar niemand kan hier echt duidelijkheid in geven)

Dan weer het gedoe met wissel, de angst voor onbelans (wat rijdt de auto nu stil en probleemloos op Vredestein)

Daarnaast kan ik de auto wel een dagje thuis laten staan of anders thuis werken. Tevens, onze DS3 heeft Michelin Cross Climate banden, wat een fantastische dingen ! Eigenlijk dus een luxe probleem…

Verleden jaar met de DS3 naar de Kerstmarkt in Duitsland geweest, sneeuw onderweg op de Hoge Venen, Monschau; het was wel proppen met bijna 4 volwassenen in dat wagentje Wink

Mijn huidige Vredestein Ultrac Vorti lopen ten einde, het moois is er na 33000 km wel een beetje af, 2.5 -3.5 mm, tijd voor een nieuwe ronde.

Enkele weken geleden viel mijn oog op een een artikel in Autoweek over All Season banden. Nooit geweten dat Vredestein Quatrac 5 All Season banden ook in mijn maatvoering 235 40 R19 beschikbaar waren ? !

In Autoweek kwamen deze banden als beste uit de test. Ik ben eens verder gaan zoeken op internet, er zijn vele testen geweest en de meningen zijn verdeeld en wellicht gestuurd door de banden-industrie.

Vooral veel positieve ervaringen lees ik van de vele gebruikers van deze all season banden, zeker als het gaat om comfort, geluid en prestaties in de sneeuw.

Comfort spreekt mij zeer aan, de auto is van nature al hard geveerd, bij kouder weer wordt het alléén nog maar erger.
Gelukkig doen de nieuwe Sachs achterdempers nog steeds goed hun werk.

Inmiddels heb ik 4 stuks Quatrac 5 besteld, volgens mij uitstekend in het Nederlandse klimaat, daarnaast ook toegestaan in Duitsland etc. door sneeuwvlokje.

Ik ben geen coureur, kan wel flink doorrijden als de omstandigheden het toelaten maar wil zeker geen snelle rondetijden zetten tijdens regen- en sneeuwval.

Voor wat ik begreep blijft het een compromis maar in mijn geval waarschijnlijk een uitkomst temeer ik ook steeds vaker zakelijk in Duitsland ben, ook in de winterperiode.

Later dit jaar zal ik mijn ervaringen met jullie over deze banden delen.

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 21 oktober 2016 03:46 PM
  [ # 1 ]

Zie hierboven, deze kan verwijderd worden

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 31 oktober 2016 09:23 AM
  [ # 2 ]

UPDATE:

Inmiddels al de nodig km’s achter de rug met deze nieuwe Vredestein Quatrack 5 banden. In één woord fantastisch en gelukkig 100% trillingsvrij !

Relatief zacht rubber, heel weinig afrolgeluid/zeer stil en super comfortabel (nog meer vering) Ik ben benieuwd naar slijtage/rolweerstand maar daar scoort de band ook heel goed op in de laatste Autoweek test.

De monteur vertelde mij al dat het een zeer soepele band is en zeker bij dit formaat en relatief weinig band op de velg dit het comfort sterk ten goede komt. Geen banden voor op het circuit voor snelle rondetijden maar daar is de auto ook niet naar.

Zelfs mijn vrouw viel het op dat het nog stiller in de auto is en dat het geluid (dwarsrichels) gedempt was !!!
Ook op nat wegdek prima grip en sinds kort dus ook leverbaar in 235 40 R19 uitvoering. De goede scores in de sneeuw geloof ik wel, altijd zomerbanden gehad dus slechter zal het nooit zijn.

Wil je iets doen aan die harde vering van je (oudere) DS5 en je bent aan een rondje banden toe dan kan ik deze zeer aanbevelen! Met de nieuwe Sachs achterdempers als extra investering is het een juweeltje !

Anekdote, de bandenmonteur reed het terrein af en draaide om. Dacht dat hij vergeten was lucht in één achterband te pompen, voelde zo (zacht) aan Wink

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 29 november 2016 10:00 AM
  [ # 3 ]

Update 29.11.2016

Na 1500 km nog steeds uitermate tevreden ! 

Vooral met het koudere weer heel goed te merken dat het rubber niet bevroren is. Relatief zacht rubber t.o.v. eerdere en veel hardere zomerbanden.

Houd je van veel comfort dan is dit de absolute top in deze enige verkrijgbare 19” All Season maatvoering voor de DS5.

Voor de rest een prima band, ook onder natte omstandigheden niks bijzonders kunnen ontdekken al ga ik niet tot het uiterste en houd veel rekening met de omstandigheden op de weg.

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 27-12-2017

- 2CV Special
- Overig Peugeot 504
Gepost: 25 oktober 2018 11:31 PM
  [ # 4 ]

Leuk dat je de enige bent die reageert in een topic :p

Nog steeds tevreden??

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook